Vraag afbouwen borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Biib, 6 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biib

Biib Lid

28 okt 2010
    15
    1
    3

Goedemorgen,

Momenteel is mijn dochter bijna 10 maanden oud.
    Ik geef tot nu toe volledig borstvoeding. Op de opvang krijgt ze gekolfde melk uit de fles. Daarnaast bieden wij natuurlijk brood en groente, fruit en meer aan. Echt heel veel eet ze nog niet.
    Ze lust wel kunstvoeding, dat gebruiken we nu als ik niet genoeg gekolft heb.
    Ze drinkt nog steeds erg vaak , denk zo'n 7-9 keer bij dag bij mij, in de nacht drinkt ze ook nog vaak.
    Ik denk erover om af te bouwen om wat minder voedingsmomenten te krijgen en hopelijk meer regelmaat.
    Hoe bouw ik af van zoveel (onregelmatige ) voedingen naar maar een paar flessen?

Mvg Bianca

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Je zou kunnen proberen om voor jezelf een dag te beschrijven naar waar je naar toe zou willen. Bijvoorbeeld ochtendvoeding, boterham, fruitje, sapje, boterham tussen de middag, borstvoeding, misschien nog een borstvoeding na het slapen, eind van de middag snack (soep, fruit) avondmaaltijd, borstvoeding en dan de nachtvoedingen.

Wanneer je op vaste momenten alternatieven aanbiedt kom je mogelijk het verst. Ook kun je proberen het 'voedingsmoment' te omzeilen. Ga wandelen op momenten dat ze bij jou komt hangen bijvoorbeeld.

Overigens vind ik het niet erg hoor, dat ze vaak komt voor beetjes. Ze doet het er goed op denk ik. Ook de nachten hebben kindjes vaak nodig om goede voedingen te nemen. Groeien ze heel goed van!

Succes!

3. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    oja: tussen 6-9 mnd. is periode van leren en herkennen van andere dingen in de mond, smaken, structuren, hoe je daar mee omgaat. Vanaf 10 mnd tot een jaar is oefenen en ga je gaandeweg naar het eten met de pot mee. Ze krijgt nog borstvoeding en zal daar haar voeding uit halen. Verandert gelijk op waarschijnlijk, je zult het zien!

4. Biib

Biib Lid

28 okt 2010
    15
    1
    3
    Bedankt ik zal er eens naar kijken. 😊

Deel Deze Pagina