Wat zijn jullie kwijt aan boodschappen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lovess, 16 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovess

Lovess Actief lid

28 apr 2013
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben zomaar nieuwschierig naar hoeveel jullie kwijt zijn per maand aan boodschappen in jullie gezin. Wij zijn met z'n 3en en ik heb het idee dat we nogal kunnen besparen op de boodschappen.

Onze zoon is bijna 1jaar en we gebruiken 1pak luiers a 10€ en voeding a 13€ per week. Maar in totaal zijn we meer dan 500€ per maand kwijt aan boodschappen. (Dit is dan inclusief luiers en flesvoeding)

Eventuele tips ook welkom! Misschien moet ik wat meer bewust worden en er op gaan letten.

2. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Hier gemiddeld 300 per maand. Ook een gezin van 3, onze dochter van 11 maanden eet met de pot mee en gaat langzaam over op gewone melk.

Mijn tips:
    - Week menu's maken
    - 1 x per week boodschappen doen
    - Goed op aanbiedingen letten (bijvoorbeeld luiers, vlees (invriezen), brood e.d.)

3. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Wij zo'n 65-70 euro per week incl luiers
    Zo doen wij het:

Veel verse groente kopen
    2 soorten fruit per week
    Kilo's halen, maaltijden maken en in porties invriezen (dan hoef je 1 portie eruit te halen en kan de rest dus in de vriezer blijven)
    Diepvriesgroente
    Geen kant en klaar maaltijden
    Brood per halfje in de vriezer en er uit halen wat je nodig hebt
    Op de aanbiedingen letten

4. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Hier gezin van 4, 2 kids, bijna 2 en 5
    Ene week 45 (zonder luiers) andere week 60 (met luiers)

5. Bailief

Bailief Niet meer actief

Wij zijn met z'n drieën. Vriend, dochter van 10 maanden en ik. Ik had een budget van 350,- per maand voor boodschappen maar dat schroef ik op naar 400,- per maand vanaf aankomende maand. Dit omdat ik het anders niet altijd red. Ik koop vooral op aanbiedingen, dat zorgt ervoor dat ik de ene maand wel uit kan met die 350,- maar de andere maand niet omdat ik dan bijvoorbeeld weinig aan de aanbiedingen heb. Ik denk zeker dat het goedkoper kan dan 500,-. Ik doe ook 1x per week boodschappen, hooguit 2x als het om verse dingen gaat. Dat scheelt veel impuls aankopen. Wasmiddel en luiers koop ik, als het even kan, groot in bij de Makro.

6. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    hier gemiddeld 70 euro per week. dat is inclusief soms hondebrokken/flesvoeding/shampoo/wasmiddel.

we zijn met 2 volwassenen, een dreumes en een peuter.

7. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Wij hebben ons zelf een boodschappen budget gesteld van 300 euro per maand. Dit redden we niet altijd, ligt er aan of we luiers nodig hebben en vlees tikt ook altijd aan.

4 personen, 2 volwassenen en een peuter en een dreumes.

8. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hier rond de 50 euro per week.
    Soms kopen we vlees als het in de aanbieding is en dan gelijk veel dus zitten we op 60 euro. Gemiddeld 200 tot 250 max per maand.
    Luiers koop ik altijd 2+1 gratis bij kruidvat, en daar kan ik dan een tijdje mee door.
    Vind het een sport alles zo goedkoop mogelijk te kopen. Heb een standaard boodschappenlijst en kijk dan wat ik nodig heb. Dan kijk ik per product of het in de aanbieding is op spotta. En verder ook aanbiedingen halen van dingen die we echt nodig hebben.
    We zijn trouwens ook met z'n 3en, zoontje van 1 en man en ik. Nu flesvoeding afbouwen, dat scheelt ook al behoorlijk geld.

9. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Wij ongeveer 80 Euro per week. Dat is incl. verzorgingsproducten, schoonmaakmiddelen, pampers, etc. We zijn met z'n drietjes.

Leuk topic. Ik blijf even meelezen voor eventuele bespaartips!

10. Lovess

Lovess Actief lid

28 apr 2013
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat moet dus veel goedkoper kunnen! We hebben besloten om te beginnen met 80€ per week, en gewoon 1keer per week boodschappen doen. Ik ga nu namelijk bijna iedere dag naar de supermarkt dat moet ik maar afleren. :)

11. beccie

beccie Niet meer actief

ik ben gemiddeld 85 euro per week kwijt . inc, pampers enzo.
    ik gebruik geen babyvoeding meer dus dat scheelt wel weer

wij zijn met 4 personen.
    ik ben ook maar 1x per week naar de winkel.

12. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Wij zijn sinds een maand of twee een kass boekje aan het bijhouden.
    Ik had ook een budget van 500, maar kwam daar nooit mee uit.
    Als ik een boodschappenlijstje maakte kwam ik altijd met het dubbele thuis :) en ging meerdere malen per week boodschappen doen (hetzelfde als wat jij doet).
    Iedere maand moesten wij wel iets terug schrijven van de spaarrekening, en na aanleiding van het programma dubbeltje op zijn kant besloot ik dat het anders moest. Niet dat wij schulden hebben, maar vindt het niet nodig om steeds van de spaarrekening terug te moeten schrijven.

Nu doe ik nog twee keer per week boodschappen 1x maandag en 1 x vrijdag.
    Ik maak dan een briefje met echt alleen de noodzakelijke dingen, en let uiteraard ook een beetje op de aanbiedingen.
    Normaal als ik naar het kruidvat ging voor alleen luiers, kwam ik met luiers en douche gel en shampoo en weet ik veel wat allemaal thuis terwijl ik alleen luiers nodig had. Ook mijn dagelijkse boodschappen vlogen de pan uit.
    Moet zeggen sinds ik me echt aan mijn briefje hou, en twee keer goed na denk of we iets echt wel nodig hebben we gewoon rond de 350/400 euro per maand over houden :).
    Dat geeft mij/ons echt een goed en trots gevoel, zo kan het dus ook

13. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik ga dit ook volgen :)

Hier geven we rond de 450 euro per maand uit. Ml, ikzelf, dochter van net 1 jr en 2 katten.
    Het moet veel en veel goedkoper kunnen. Morgen ga ik inventariseren wat er nog allemaal hebben en hoe ik het handiger kan gaan aanpakken.

14. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik vind geld besparen op 'noodzakelijk kwaad' ook een leuke sport :) Als ik je openingspost lees: 10 euro luiers per week + 13 euro voeding, dan denk ik daar kun je misschien al mee beginnen? Ik betaal daar 2 euro + 1,50 voor namelijk. Als je met luieraanbiedingen de prijs per luier uitrekent kun je makkelijk aanbiedingen vergelijken. Met stuntaanbiedingen van huismerk sla ik altijd voor maanden in. :D Als ik twijfel over hoe lang ze nog in een maat zit, dan neem ik ook alvast wat van de volgende maat mee. Bij Kruidvat mag je ook altijd de maat nog omruilen. Omgerekend betaal ik minder dan 2 euro per week voor luiers incl billendoekjes. De luiers die regelmatig voor ongeveer 10 cent per luier (dat is dan de prijs voor maat 4) langskomen zijn kruidvat 1+1 gratis (heel enkele keer, het is vaker 2+1 gratis), DA heeft wel regelmatig 1+1 gratis en prima luiers, en Lidl toujours heeft ook regelmatig flinke afprijzing voor eenzelfde prijs maar die heb ik eigenlijk nog niet gehaald maar hoor ik ook goede verhalen over.
    Zelfde voor melk, vind je poedermelk nog steeds nodig? De Action heeft momenteel Nestle groeimelk (vanaf 1 jaar) in de aanbieding voor 4 euro per pak (ongeveer 5 liter). Of anders mag gewone melk ook al op deze leeftijd.
    Zelfde met wasmiddel. Ik heb best een ruime berging/opslag, dus toen vorig jaar mijn favoriete wasmiddel eens 1+1 gratis was (Ariel gel) heb ik ook gewoon een jaarvoorraad ingeslagen ;) Of shampoo, tandpasta en deo koop ik ook altijd een voorraadje als ik zie dat mijn merk toevallig in de aanbieding is.

Met alle andere aanbiedingen in de supermarkt waar je tegenaan loopt juist níet iets extra in gaan kopen omdat het in de aanbieding is, terwijl je het anders helemaal niet mee zou nemen. Dus alleen aanbiedingen kopen van producten die je anders ook koopt.
    Wel: aanbiedingen kopen binnen een categorie. Fruit koop ik bijvoorbeeld altijd datgene wat in de aanbieding is. Aardbeien of druiven ga ik echt geen 2-3 euro voor betalen.

Lekkere dingen voor jezelf kunnen ook goedkoop. Rijstwafels voor dochter kosten 20 eurocent per pak, of een handje uit een grote zak rozijnen, of een cracotte. Ik ga geen Dorakoekjes van 2 euro kopen ofzo. En voor mezelf koop ik ook vaak de 'goedkope' koekjes zoals mariabiscuitjes (40 cent pak?), pennywafels (50 cent?), lange vingers, chocola van 37 cent per reep, goedkope zak drop of iets anders van minder dan 1 euro. Als ik dan bezoek krijg koop ik wel wat 'luxers' hoor. Maar frisdrank heb ik ook alleen in huis voor bezoek bijvoorbeeld, geef ik niet om.

Ik pin altijd in de supermarkt. Laatst voor 2 maanden alles opgeteld, en uitgerekend: ik betaal 175-200 euro per maand aan boodschappen (waarvan 8 euro luiers), voor 1 volwassenen + 1 dreumes. En dan doe ik gewoon bij 1 supermarkt boodschappen (C1000, Hoogvliet of AH, afhankelijk waar ik in de buurt ben), overal langsgaan voor de aanbiedingen daar ga ik niet aan beginnen.

15. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wauw ik kan zoveel leren van dit topic.
    Wij zijn ongeveer 400-500 euro per maand kwijt. Ik doe 2/3 keer boodschappen per week. Beide meisjes zitten volop in de luiers en N eet alleen potjes. Ga ons budget toch eens naar beneden doen.

16. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ja lastig..
    Ik weet niet eens wat onze maand kost. 2 volwassene, dochter 1.5 en hondje. Doen boodschappen 1x per week (c 75 euro) maar snel groenten fruit op moet ik weer dan haal ik ook wat bij natuurlijk. 2x per week bio vlees in aanbieding bij slager (6.50 per dag aan vlees) en 1 keer kip bij boer (6 euro).
    Ik koop voor dochter wel bio wat ik kan qua tussendoortjes (koek zonder suikers, crackers etc en yoghurt), bepaalde jam, bio schoonmaak badkamer, en neutral wasmiddel dus ik ben nog c 50 euro per maand aan dat erbij kwijt.
    Dochter drinkt ook rijst melk wat duurder is dan gewoon en eet bio pap. Ook drinkt ze wat verse sapjes etc.
    Ik denk de meeste geld gaan voor dochter dat ze beter eet en drinkt maar is dus echt sinds ze er is twee keer zo duurder geworden eten van ons.
    Pampers in aanbieding koop ik en veel wat kan op aanbieding en folders.
    Ik ben verslaafd aan kinderboeken en kleding dus daar gaat meeste budget voor.
    We hebben ook koffiemachine en daar gaan bonen 8 euro per week en schoonmaak spul ook kost wat.
    Wijn kopen we bij aanbiedingen online laatst 3 dozen gehaald van 3.29 per 6x flesjes;))

Ik moet ook gewoon bijhouden wat we uitgeven want we staat altijd rood en moet spaarrekening bijspringen. Maar vind dat lastig heb echt gat in mijn hand als ik geld heb moet ik per se uitgeven dat.
    Ga ook gewoon vanaf nu echt bijhouden wat ik koop en hoeveel het kan echt minder.

17. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    €50.00 per week incl luiers en voeding met twee volwassenen 1dreumes.

weekmenus maken
    grotere porties koken en invriezen
    Min 1x per week iets uit vriezer
    geen kant en klare maaltijden/pakjes
    1 dag vegetarisch
    1x per week boodschappen doen!!

Als ik me aan bovenstaande hou lukt dit meestal altijd. Muv verjaardag oid.

ps wij hoeven geen wasmiddel te kopen trouwens. kregen wasmiddel voor een jaar bij nieuwe wasmachine :)

18. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @piccolina met zon uitgavenpatroon snap ik dat je continue rood staat.
    ik weet natuurlijk niet wat er bij jullie binnen komt maar continue rood staan is meestal een begin van iets niet goeds!!
    Bioproducten zijn natuurlijk goed maar besef je ook dat lang niet alle buioproducten zo beter zijn dan je denkt.. en dan is die extra prijs toch wel zuur..

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

Volgens mij nu rond de 40/50 euro per week. Ik krijg wel 1 keer per maand maaltijdcheques op het werk en dat is ongeveer 60 euro. Dat geef ik vooral uit aan vlees en wasmiddel dus dat scheelt al heel veel.
    Als je aan de grens van België woont kan je in oke/colruyt luiers kopen. 64 luiers voor 7.50 euro en die vind ik beter als de pampers! Even goed eigenlijk maar dan heb je geen klei luier s'ochtends dus beter :)

Hier gaat het meeste op aan benzine. 40/50 euro per week! Ik werk in België, 40km heenreis + mijn ouders wonen in belgie. Ik tank wel in belgie, anders was ik zeker 70euro per week kwijt.belgie is benzine nu beneden de 1.40 euro

20. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Wij zijn met zijn 3en, dochter is 10 maanden en 2 poesjes. We geven voor dochters gemiddeld 20 euro per week uit en voor onszelf hebben we dan nog 70 euro per week. Dit is dan voor zoveel mogelijk. Alle extra uitgaven halen we van ons spaargeld, meestal zo'n 250 euro per maand. Ik bedenk van tevoren wat we gaan eten, dat scheelt een hoop. En niet te vaak boodschappen doen, je neemt dan al snel te veel mee ;)

Deel Deze Pagina