Miskraam of innesteling?

Discussie in 'Miskraam' gestart door bloemig, 26 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloemig

bloemig Lid

19 mrt 2012
    43
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    gelderland
    Hallo meiden,
    Ik ben wanhopig!
    Na 1,5 jaar waarvan 4 maanden met gebruik van Clomid hebben we eindelijk een heleboel positieve testen in handen.
    Heb 3 dagen achter elkaar 's ochtends en 's avonds getest
    Konden het niet geloven :)
    Ben nu 4 weken en 3 dagen. Vanmorgen na het plassen bij het afvegen zat er een flinke veeg donkerrood/bruin bloed op het wc papier.
    Even later bij de "de grote boodschap" op het wc papier veel bruine afscheiding met 2 slierten erop, die waren donkerrood/bruin. Toen ik met mijn vinger de sliert aanraakte voelde het slijmerig en het verdween vloeibaar.
    Vanmiddag nog een veeg bruin en daarna niets meer.

Mijn buik voelt wat zeurderig. Geen krampen.
    De spanningen gieren door mijn lijf bah.
    Heb 21 november de eerste echo in het zh.

Hebben jullie ervaring hiermee?
    Liefs Bloemig

2. angel02

angel02 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Hoi bloemig
    Ten eerste wat fijn dat je eindelijk positieve testen in handen hebt ik kan me heel goed voorstellen dat je je dan nu zorgen maakt hoor.
    Kun je morgen niet bellen misschien kun je eerder een echo krijgen dat je misschien iets meer duidelijkheid krijgt.
    Ik wens je heel veel succes .

3. Amber1994

Amber1994 Actief lid

1 okt 2014
    209
    0
    0
    Hallo Bloemig,

Het beste wat je nu kunt doen is even bloed laten prikken en laten testen op hcg....dit over 3 dagen weer laten herhalen en daarna nog een keer....zo kunnen ze kijken of je hcg waardes netjes stijgen zoals deze horen te stijgen bij de duur van de zwangerschap.

Een echo is een moment opname. Het kan op het moment dat ze hem maken nog allemaal goed zijn, maar een dag later toch fout gaan.
    Ik heb voor deze zwangerschap ook een miskraam gehad waarbij ik 3 en 2 dagen voordat het misging nog een echo had waarop alles er goed uitzag, maar toch ging het fout twee dagen later.

Deze zwangerschap ook bloed verloren, dus de schrik zat er al weer in ( heb al 3 miskramen achter me naam staan ) spoedecho gehad in het ziekenhuis bij dienstdoende gyn....deze voorspelde opnieuw een miskraam. Volgende dag nog een echo bij VK en daar zagen we in eens een mooi hartje kloppen.

Het bleek een hematoom te zijn die naast de vruchtzak zat.....van rood bloed ging dit over naar bruin en uiteindelijk na enkele dagen geen verlies meer. Zoals je ziet, ben ik nu nog steeds zwanger en gaat het vooralsnog goed.

Hcg laten bepalen geeft op dit moment het beste inzicht denk ik.

Heel veel sterkte en ik hoop dat alles goed zal blijven gaan met de zwangerschap

4. bloemig

bloemig Lid

19 mrt 2012
    43
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    gelderland
    Bedankt voor jullie reactie's.
    Heb net het ziekenhuis gebeld, maar ze kunnen niets voor me doen. Ik moet het afwachten, en eind van de week nog een zwangerschapstest doen.

gisteravond na het plassen een veeg helder rood bloed.
    Vanacht niets, en vanmorgen na de "grote boodschap" bruin/donkerrood verlies. Nu niets.

We hopen dat het stopt en dat we over een paar weekjes een mooi kloppend hartje zien!

5. an123456789

6 nov 2013
    63
    1
    0
    Wat een spanning! Ik herken het heel erg. Ik heb een keer een miskraam gehad waarbij ik bijna geen bloed ben verloren. Dit was met 8 weken. De keer erop heb ik met 5,5 week veel bloed verloren. tenminste 1 dag veel bloed, daarna steeds met naar de wc gaan bruinverlies zeg maar. Ook een zeurend gevoel, zelfs krampen maar dit keer was het wel goed. En op dit moment al 34 weken zwanger. Dus bloedverlies is niet altijd verkeerd! Ze gaven bij mij ook aan dat dit bij veel vrouwen voorkomt en dat de reden niet altijd te achterhalen is. ws een innesteling bloeding of een hele gevoelige baarmoeder.

Ik weet niet hoe ver je precies bent als de de echo krijgt maar vaak kunnen ze pas rond de 7 weken echt een goed kloppend hartje zien. Dus als je dan al verder bent zou ik in ieder geval eisen dat je een afspraak krijgt met 7 weken!

Sterkte met afwachten!!

6. bloemig

bloemig Lid

19 mrt 2012
    43
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    gelderland
    Even een update.
    Gister ochtend na de "grote boodschap" een paar vegen helder bloed. De rest van de dag nog wat veegjes oud bruin bloed.
    Vandaag alleen een mini veegje oud bruin bloed.

Heb het ziekenhuis gebeld en mag een week eerder (met 7 weken komen) nu aftellen tot 17 November!
    Had gister een test gedaan (kon het niet laten) en binnen 15 sec een donkere positieve streep. Zo donker was het nog niet geweest.

Mijn symptomen verder zijn:
    - voel de hele dag witte afscheiding eruit lopen
    - vlagen misselijkheid
    - soms duizelig
    - zeurend gevoel in buik (niet pijnlijk)
    - zeurend gevoel in onderrug
    - wel 6x per dag voor "grote boodschap" naar de wc (normaal 1x in de 2 dagen)

Pff.. spannend en onzeker allemaal.

7. xMelissssssa

xMelissssssa Actief lid

2 jul 2014
    304
    0
    16
    Ach meid, wat een onzekerheid! Ik ga voor je duimen dat het goed komt! :D

8. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Bah, wat een onzekerheid! Het nare is dat je er geen invloed op hebt. Nog even volhouden ben ik hoop op een mooie echo voor je op 17 november!

9. angel02

angel02 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Bloemig wat fijn dat je toch iets eerder kunt komen ik duim voor je voor een hele mooie echo 17 november .
    Dikke knuffel

10. bloemig

bloemig Lid

19 mrt 2012
    43
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    gelderland
    Een update,
    Heb een half inlegkruisje vol helder bloed gehad na een hele drukke en lichamelijk zware dag op het werk.
    Daarna alleen een paar veegjes na de "grote boodschap"
    Zou het dan toch een adertje zijn?
    Op advies van het zh heb ik vandaag nog een zwangerschapstest gedaan. Die gaf binnen een paar seconde een duidelijke positieve streep.

Ik zat te denken om een clearblue met weken indicator te doen. Toen ik die voor mijn nod deed gaf die 1-2 weken aan. Ben benieuwd of die nu oploopt.
    Als het mis zou zijn, zou die dan nog oplopen? Want dan hcg zakt dan toch?

11. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    In principe hoort hCG te zakken, maar dat hoeft niet altijd. Als er bijv een leeg vruchtzakje zit, dan kan dat doorgroeien en ook hCG laten stijgen.

12. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Testen heeft helemaal geen zin. Mijn vorige zwangerschap werd een miskraam na 6 weken. Toen had ik ook vanaf het begin al steeds wat bruin en roze verlies dan weer wat dagen niks en op de dag dat het bloed er echt uit ging stromen had ik nog een knaller van een test.

Deze zwangerschap verlies ik ook steeds bloed. Op de dag van NOD echt veel bloed want toen dacht ik ook gewoon ongi te zijn geworden. In de middag stopte het en kwam er niets meer dus een paar dagen later toch maar een test gedaan en hartstikke positief. Iedere week heb ik wel een veeg bloed gehad tot nu toe... De ene keer bruin, dan weer rood het wisselt. Inmiddels 2 echo's verder en bij de eerste klopte het hartje en bij de tweede was er zelfs een druk bewegend kindje te zien. De vk zag het bloed ook zitten bij m'n baarmoeder maar geen idee wat het is.... Idd steeds als ik druk ben dan kan ik er vanuit gaan dat ik weer wat bloed af zal vegen...

Het is moeilijk maar je kunt niets anders dan afwachten en hopen dat alles goed blijft gaan.

Sterkte!

13. bloemig

bloemig Lid

19 mrt 2012
    43
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    gelderland
    Hier weer een update,
    Verlies de ene dag wat rood/bruin bloed en de andere dag niets.
    Ik heb vanochtend het ziekenhuis gebeld, en gesmeekt om een echo. Na wat zeuren mag ik aanstaande Vrijdag middag komen voor een echo.
    Ben dan 6 weken. Hopen dat er iets te zien is.
    Ben zo blij dat ik eerder mag komen.
    Nu nog een paar spannende dagen...

14. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Sterkte met wachten tot vrijdag.
    Hopelijk dan een einde aan alle onzekerheid.

Deel Deze Pagina