Op zolder staan dozen met babyspeelgoed wat van mijn oudste geweest is, little people en vtech spullen bijvoorbeeld. Ik vraag me af hoe ik dit straks gaan doen als mijn baby eraan toe is. Haal ik het gewoon van zolder en is het er dan ineens of ga ik het voor zn eerste verjaardag/feestdagen gewoon weer opnieuw inpakken? Hoe dan jullie dat? Voor Sinterklaas geven kan in elk geval niet, want dan herkend mijn oudste het Het lijkt zonde om nog meer speelgoed te kopen alleen maar om iets nieuws te kunnen geven, als ik een zolder voel heb staan.... maar aan de andere kant wil ik de baby ook niet met alleen afdankertjes opzadelen.
ik heb een meisje en een jongen dus wellicht anders, maar ik geef "oud" speelgoed niet voor een verjaardag. Het is hier al in huis dus de little people bv heb ik gewoon beneden gezet toen hij daar aan toe was. Voor zn verjaardag heeft hij "eigen" speelgoed gehad, kan nieuw maar ook van mp zijn. Ik had vooral veel meiden speelgoed en met verjaardag en sinterklaas zijn de auto's in ons huis gekomen en playmobile 123, dat heeft de oudste nooit iets van gehad.
Hypothetische vraag in mijn geval. Ik zou het speelgoed van op zolder gewoon beneden halen en de kinderen ermee laten spelen. Waarschijnlijk vind je oudste het ook leuk om het speelgoed terug te zien. Voor de verjaardag en Sinterklaas en zo zou ik altijd wel zorgen voor een eigen cadeautje, maar ik zou me dan niet perse vastpinnen op de kostprijs of op het feit dat het speelgoed moet zijn. Voor een kind is een cadeau een cadeau. Wij schelen twee jaar en kregen van de Sint, van de Kerstman en voor verjaardagen (zijn van dezelfde maand) vaak één cadeau voor ons tweeën. Edit: mijn meter geeft trouwens wél regelmatig oud speelgoed van ons (nu 25 en 23) van op haar zolder aan mijn jongere neefjes (5 en 7) en stort dan een centje op hun rekening. Vind ik ook wel nuttig!
mijn jongste krijgt alles gewoon zo. maar nou heb ik nooit echt heel veel spul gehad. misschien 1 doos. en de duplo staat nog altijd in de kamer daar spelen ze nu samen al wat mee. nou is hier ook de oudste een jongen en de jongste een meisje. dus ik vind het ook leuker om nu echt meisjes dingen te geven op sinterklaas en verjaardag.
Ik zou het idd gewoon van zolder halen als hij er aan toe is en voor verjaardag/Sinterklaas nieuwe cadeautjes kopen. Nooit over nagedacht eigenlijk. Je kan dan ook evt nuttige cadeautjes geven, zoals een pyjama.
Wij kregen vaak van sinterklaas of kerstman een nieuwe piama, of een nieuw turnpakje (waren we wel al wat ouder) of gewoon een nieuw setje kleding. Dus ik zou ook gewoon het speelgoed tussendoor geven. En met verjaardag/sint/kerst iets anders, of kleiner speelgoed. Anders staat je huis ook binnen de kortste keren vol. Wat ook nog een optie is om een deel te verkopen op mp en iets anders leuks terug te kopen (wat je wel in kunt pakken)
De eerste paar verjaardagen hoef je denk ik niet per se zelf iets te geven. Je kind krijgt genoeg van anderen.