Mevrouw ongeduld vraagt advies...

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door 078mama, 7 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Ik heb op vrijdag 12 maart een miskraam gehad. Na 2 weken was alles uit mijn lichaam en mochten we van de gyn gelijk weer verder gaan. Ze zag zelfs al een ei zitten dus dat was geweldig! Ik heb met ovulatie testen van sensitesten zaterdag een positieve test gehad. De streep was zo goed als even donker als de teststreep. De dag daarvoor helaas niet getest omdat mijn dochter erg ziek was en ik gewoon geen tijd heb gehad. In ieder geval zaterdag, zondag en maandag geklust. Ik denk zaterdag ook mijn ei te hebben gevoeld maar ik dacht altijd dat het beter was als je een dag voor je ei al geklust had. Nu vraag ik me dus af wanneer ik kan testen en of de kans minder is omdat we niet vrijdag geklust hebben (misschien was de test op vrijdag nog wel beter geweest).

Ik moet zeggen dat ik bij mijn dochter en bij deze miskraam beide in 1 keer zwanger ben geworden dus echt lang wachten is er niet bij maar ik ben gewoon zoooooo ongeduldig!! :D

2. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Balen van je miskraam meid!

Om je vragen te beantwoorden hebben we wel meer informatie nodig: Hoe lang is je cyclus normaal? En welke zaterdag had je een (zo goed als) posi ovutest? Als je cyclus 28 dagen is, kan je 14 dagen na die zaterdag testen.

Een eicel leeft maar 24 tot 48 uur nadat hij gesprongen is. Zaadcellen overleven 72 uur, soms zelfs tot 7 dagen. En zaadcellen hebben even nodig om op de juiste plek te komen. Daarom is het handig om voor je eisprong te klussen, zodat de zaadcellen al op de juiste plek zijn als je ei springt.
    Heb je in die week daarvoor nog wel geklust? Want als je bijvoorbeeld woensdag seks hebt gehad kan dat ook tot een zwangerschap leiden.

Succes in ieder geval!

3. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik heb afgelopen zaterdag mijn ei gehad en dus die avond pas geklust. Beetje laat denk ik... Die hele week volgens mij niet. Mijn dochter is een week ziek geweest dus lag heel gezellig tussenin ;)

Mijn normale cyclus is 28 dagen dacht ik. Ik ben er normaal niet zo mee bezig als ik eerlijk ben maar het scheelt nooit meer dan 1 of 2 dagen.

bedankt in ieder geval voor je moeite! Ik ben echt een vent met dit soort dingen haha

4. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    je bent mooi op tijd geweest met klussen...dat ei leeft nog 24 uur als het springt dus.;)...... maar als je nog ovutesten over hebt zou je vanaf volgende week dinsdag die kunnen opmaken (reageren ook op hcg) en vanaf vrijdag een zwangerschapstest doen :) (volgende week he hihi)...succes met testen! grtz

5. 078mama

078mama Niet meer actief

hehe dat is interessant! Ik kan dus vanaf dinsdag ovulatietesten doen en als deze positief zijn kan ik daar ook al iets uit opmaken! I LOVE testen! haha

Maar goed om te weten dat ik wel op tijd ben geweest. Vandaag voel ik ook een beetje lichte krampjes in mijn buik. Misschien zit het in mijn hoofd maar het zou natuurlijk ook innesteling kunnen zijn!

6. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Als zaterdag je test posi was, dan is minimaal zondag (3 april) je eisprong geweest, dus op 17 april zou je kunnen testen, want dan is het je NOD!

7. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Voor een innesteling is het wel heeeeeeeeeeeel erg vroeg hoor! Je zit nu 3 (wellicht zelfs pas 2) dagen NA je eisprong en een eitje gaat zich pas innestelen tussen de 5e en 10e dag na eisprong ;)

8. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Dit zou ik dus niet doen, want NIET ALLE ovutesten reageren op HCG.
    Dadelijk heb je telkens een nega ovu en ga je depri worden, en blijk je later toch wel zwanger te zijn, maar heeft die ovu daar niet op gereageerd.
    Mijn mening is: gebruik de testen waarvoor ze zijn gemaakt, dus ovu om een eisprong op te sporen en de andere om de zwangerschap op te sporen :)

9. 078mama

078mama Niet meer actief

Zaterdag was mijn ei dus dan is het nu 4 dagen verder. Misschien is dat inderdaad wel vroeg. Overigens ben ik niet heel erg teleurgesteld als het nu niet raak is, het is een bonus ronde zullen we maar zeggen. Door mijn mk was ik uitgegaan van zeker 8 weken wachten dus als het raak is is het meer een cadeau!

10. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Nee zaterdag was je positieve ovu test, dan is je eisprong pas 36-48 later ! Dus pas op zondag/maandag! Dus dat is 2-3 dagen geleden ;)

11. 078mama

078mama Niet meer actief

Dat zou goed kunnen maar ik voel mijn ei altijd heel goed en dat was zaterdag. En op zaterdag had ik die test maar donderdag en vrijdag heb ik geen test kunnen doen dus weet niet hoe ik dan getest zou hebben. Dat maakt het ook zo lastig. Valt ook allemaal niet mee zeg...

12. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Ik zou gewoon van zondag uitgaan, dan kan je ook niet te vroeg testen en dus teleurgesteld worden ;)

13. 078mama

078mama Niet meer actief

Dat is ook waar! Zondag over een week ga ik maar eens testen denk ik. Tot die tijd ga ik maar hard duimen!

14. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Ik zal ook voor je duimen!

Deel Deze Pagina