Volgende week ga ik een rondje tattoo-shops doen, om te kijken waar ik mijn volgende tattoo wil laten zetten. Het plan is om een tekst te laten zetten op m'n pols, in de vorm van een hart, ik weet alleen nog niet precies hoe ik de tekst wil. Het kan op meerdere manieren, maar wat vinden jullie het mooist? Ik neig naar met komma, zonder 'the' in de laatste zin.. *Ik voeg even poll-opties toe* Oh en, mochten jullie nog tattooshops in gedachte hebben in west-brabant die aan te raden zijn, suggesties zijn welkom! Mijn voorkeur heeft nu Bunker Tattoo in Breda..
het lijkt mij een behoorlijke lange tekst om in de vorm van een hart te laten zetten. dan wordt of de tekst zo klein dat je het niet meer kunt lezen, of het hart heel groot...
Het hoeft ook geen hartje van 2 centimeter te worden Het ontwerp staat eigenlijk wel vast, ik twijfel alleen over de tekst, en dan vooral over de komma. Volgens mij 'hoort' er geen komma, maar in mijn hoofd ziet dat er wel logischer uit.. Weird!
De komma zou ik er niet inzetten, Ben geen Engelse taalkundige, maar heb er wel 14 jaar gewoond en hij 'voelt niet goed' m.i. De 'the' in de laatste zin is niet nodig, en zonder loopt de zin veel beter. Je kunt het probleem van de komma ook oplossen door de zin in twee te splitsen: The hardest ones to love are the ones who need it most
Ik zou gaan voor wat taalkundig juist is. Maar mijn engels is niet goed genoeg om de zeggen welke optie correct is. Is dat bunker piercing in Breda? Daar lees je wel goede dingen over! Succes! En mogen we een foto zien als de tattoo gezet is?
Nee precies, de komma hoort er volgens mij taalkundig gezien níét. 'The' in de laatste regel is volgens een vriend in Amerika alleen om er meer kracht bij te zetten, maar hoeft niet per sé. Ja klopt, die bedoel ik! Je hoort er inderdaad veel goede dingen over en op hun blog staan zuuulke mooie dingen! Foto mag altijd hoor, maar duurt nog wel even.. Ik ga de 14e pas langs daar, en ik weet niet of ze hem dan meteen kunnen uittekenen en zetten, dus dat is even afwachten!
Die vriend uit Amerika zal hopelijk toch wel weten waar hij over praat hé! Dus wat denkt hij van de komma ? Ik denk dat ze er ginds wel iets moois van kunnen maken! Hopelijk hoef je niet te lang te wachten.
Haha, nou, als ik af en toe de fouten lees die zij daar maken.. Ik kan het hem ook niet meer vragen overigens, want er gaan toch zeker 4 weken overheen voor er 2 brieven heen en weer zijn.. Dat gaat 'm dus niet echt meer worden In mijn hoofd klinkt het logischer mét komma, maar dat is waarschijnlijk omdat de tekst uit een bepaald nummer komt, en het met een kleine stilte tussen de zinnen door, wordt gezongen.. Volgens mij hoort ie er echt niet..
Het gebruik van komma's, leestekens en zinsvolgorde verschillen zowieso enorm tussen Nederlands en Engels. Wat in het Nederlands logisch lijkt, is in het Engels gewoon niet correct. Ik zou de komma er absoluut niet inzetten.
Nee dan gaat het niet meer lukken om zijn raad te vragen nee . Zit er hier geen leerkracht Engels op het forum?
uhm.. ja hiero... maar heb wel herfstvakantie he! Ik zou zeggen dat het hier over een uitbreidende bijzin gaat (een bijzin die meer informatie geeft) en dan komt er een komma..Als ik het lees dan zegt mijn gevoel dat er een korte pauze tussen de twee zinsdelen komt, dus weer een komma.. Maar het advies in het Engels is wel om zuinig te zijn met kommaatjes.. Dus zonder komma zal ook goed zijn "The" mag idd hier weg..
Moontje: ik dacht al dat er toch wel iemand moest zijn op dit grote forum! Dus eigenlijk kan taalkundig gezien elke optie of begrijp ik het fout?
Dan dus inderdaad maar zonder komma. Zonder 'the' vind ik mooier, het hoeft niet per sé, dus die laat ik ook maar weg denk ik!
ipv de komma denk ik er zelf 2 puntjes bij eigenlijk.. heb je ook een soort van stilte die je in je gedachten bij de zin hebt
Ik heb gestemd voor de laatste optie. Vind het wel erg moeilijke keuze hoor! Maar persoonlijk zou ik hem met de extra the doen om zo de zin krachtiger te maken... Deze vind ik ook echt super, krijg er kippenvel van....