Maak jij gebruik van de noodopvang?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Feye, 11 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Gaat jouw kind naar de noodopvang?

1. Ja, meer dan 'normaal'

5 stem(men)
    2,6%
  2. Ja, evenveel als 'normaal'

19 stem(men)
    9,8%
  3. Ja, maar minder dan 'normaal'

28 stem(men)
    14,5%
  4. Nu nog niet, maar mogelijk de komende weken wel

21 stem(men)
    10,9%
  5. De eerste weken wel, nu niet meer

2 stem(men)
    1,0%
  6. Nee

117 stem(men)
    60,6%
  7. Anders

1 stem(men)
    0,5%
  1. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Ik heb inmiddels bij zijn dagopvang, die sinds kort onder zeer strikte voorwaarden en beperkt open zijn, extra opvang gevraagd, dat was gelukkig ook mogelijk. Volgende week mag hij 3 dagdelen gaan, al moeten we zelf het vervoer doen. Hij had deze week eigenlijk ook gemogen, maar mijn jongste heeft al een paar dagen verhoging (zonder andere klachten, tenzij je hangerigheid en compleet draak-gedrag meetelt) en mocht hij dus niet gaan :(.

Ik heb gisteren ook een dringende mail gestuurd naar de gedragsdeskundige van organisatie die eigenlijk bij ons thuisbegeleiding zou komen doen en tot nu toe akelig stil was gebleven, om echt, echt met iets te komen (en ons niet zo in de kou te laten staan), al is het maar online coaching/ondersteuning voor ons.

Het is nu vakantie, dus dan valt het stukje huiswerkbegeleiding weg, dat geeft wat ruimte. Maar we hebben al besloten dat als het na vakantie verder moet met thuisonderwijs dat we de scholen in overleg gaan. De school van mijn zoon had ik overigens al geprobeerd, maar die waren heel strikt in de 'beide ouders' en kreeg niet meer dan 'ja, lastig voor jullie'. Het is zo'n kwetsbare groep kinderen, het gaat bij iedereen moeizaam thuis. En tja, wanneer is het onhoudbaar? Dat blijf ik een moeilijke vinden... (we hebben misschien daarin ook al heel veel meegemaakt. Het gaat niet goed met zoon, maar we hebben veel erger meegemaakt in verleden)

2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.287
    11.896
    113
    Goed dat je aan de bel trekt hoor. En wel heel fijn dat hij die 3 dagdelen mag gaan. Dat kan net het verschil maken. Sterkte!

3. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

11 feb 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    Mijn kinderen zijn dan ook niet zo klein als die van jou. Ik heb er 1 in groep 6 en 1 in groep 8. Scheelt denk ik ook wel.

4. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

24 nov 2018
    752
    422
    63
    Vrouw
    Ik vind het interessant om te lezen hoe verschillend de opvang overal omgaat met de regels. Hier is het kinderdagverblijf in ieder geval erg meedenkend. Ze stelden zelfs voor om mij te ontlasten als het mogelijk was al heb ik geen vitaal beroep maar wel net bevallen. Superlief omdat ik een beetje op instorten stond deze week. (Na een telefoontje van hun aan mij niet andersom)

hummeltje5 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  5. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik vind het schokkend dat er zoveel mensen misbruik maken van de NOODOPVANG..

Ik zie het bij ons in de omgeving te vaak dat collega’s van me hun kinderen naar de opvang brengen omdat ze dan lekker kunnen netflixen.. even geen kinderen aan hun hoofd maar lekker niksen etc..

Ook ouders bij mij op school die hun kinderen beu zijn.. mama heeft geen baan, en papa werkt in het onderwijs vanuit thuis momenteel en dan kind maar naar noodopvang brengen.. voortuin kijkt uit op schoolplein.. en dan om 12 uur in de voortuin gaan zitten met een biertje en wijntje samen terwijl wij hun kind moeten opvangen... schandalig..
    volgens mijn directrice mochten we ze niet weigeren omdat papa vitaal beroep had.. maar ze is toch uiteindelijk het gesprek aangegaan met ouders..

6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.287
    11.896
    113
    Dat is ook wel echt super erg zeg. Ende rest maar bikkelen. Poeh poeh... goed dat de directrice het gesprek is aangegaan.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.290
    16.694
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat ligt dan toch echt aan het soort mensen.
    Mijn dochter gaat naar de noodopvang en daar is echt een handjevol kinderen.
    Ik ben allang blij als er wat meisjes uit haar klas zijn. Bij de BSO vangen ze momenteel steeds vijf dezelfde kindjes op dus dat misbruik maken van de noodopvang herken ik echt niet.
    Ik werk zelf in een vitaal beroep en mijn man niet volgens de lijst van het RIVM maar buiten wat administratie thuis kan die verder niet vanuit huis werken. Hij is service monteur en moet toch echt naar klanten als ze een storing hebben. De tuinders zitten al in zwaar weer en als de service monteur ook al niet meer mag komen bij een storing kunnen ze wel inpakken ;)

Syane vindt dit leuk.
  8. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Als mijn man weer aan het werk moet (onderwijs, ligt nu stil) gaan we er zeker gebruik van maken.

Deel Deze Pagina