Voor de meiden die vinden dat ze er niet meer uit zien na de zwangerschap(pen), daar kan je toch wel wat aan proberen te doen? Het is toch niet zo dat je de rest van je leven met bv teveel kilo's hoeft rond te lopen? Ik herken het wel hoor, ben nu druk bezig met afvallen en met elke kilo die eraf gaat merk ik dat ik weer meer zin krijg om leuke kleding aan te doen en me mooi te maken dmv makeupje en haren leuk. Dus eigenlijk komt het erop neer, dat ik m'n best doe er weer leuker uit te zien door af te vallen waardoor ik er ook weer plezier in krijg om er leuker uit te zien (maar speciaal make up bijwerken voor m'n vriend thuiskomt? No way! Nu niet, maar toen we net bij elkaar waren ook niet hoor )
Serieus, wat mag jij zelf beslissen aan je lichaam? Die van mij kon de boom in! Voor de eerste zag ik er beter uit dan nu, ik moet ook gewoon weer leuk make-up op doen, niet voor hem maar voor mijzelf. Ik heb vriend nooit horen klagen, maar als ik soms in de spiegel kijk snap ik dat niet Ik ben altijd netjes schoon, gedouched en draag altijd parfum en ruik lekker, maar mijn haar doe ik nooit meer leuk en mijn kleren doe ik ook geen moeite meer voor,, goh wat stom van mezelf eigenlijk.
Ik vraag net n.a.v. Dit topic aan mijn man..vind je mij mooier met of zonder make-up? Zijn antwoord: zit daar verschil in dan?? Haha ok dit is voor mij duidelijk. Ik doe het voor mezelf. Mijn haar MOET elke dag goed zitten. Verder altijd foundation blusher en mascara. Ik kleed me casual/vlot. Manlief scheert zich op tijd (overal!) Ringbaardje heeft hij voor mij laten staan...hij weet dat ik dat mooi vind. Gel doet hij ook voor mij...dan is hij meer aantrekkelijk. (dit heb ik eerder hier gelezen) allebei elke dag parfum op..heerlijk!
Was dat maar zo makkelijk ik zit door een pnd al sinds september binnen heb enorme angst/paniek aanvallen en durf niet meer naar buiten ( begin volgende week pas met behandeling daarvoor ) En dat gaat 39 weken duren nu is het niet zo dat je pas ná 39 weken naar buiten kan maar het moet wel rustig opgebouwd worden. Dus dan ben ik na mn bevalling 1.5 jaar verder.
Grappig had het hier laatst met mn vriend over. Omdat ik op zich nog in heel wat dezelfde kleren pas als voor ik zwanger was, maar dat ik zin heb om te shoppen. Wil er leuk uitzien, voor mezelf maar ook voor hem. Vind het leuk moeite voor hem te doen, hij doet dat ook voor mij. Hij vind me overigens ook prima zo hoor!. Na de bevalling ga ik weer shoppen, vind het namelijk ook wel zonde om voor de laatste paar weken nog een hele kast vol zwangerschapskleding te kopen die ik vervolgens toch niet meer draag. Ik moet zeggen dat we allebei wel erg van het verzorgende zijn. We beginnen elke ochtend met tanden poetsen en een heerlijke douche. Ook smeer ik me altijd in met een bodylotion, net zoals vriend dat ook doet. Daarna leuk aankleden, haar doen, soms wat make up (vriend doet dit natuurlijk niet ). Laatste tijd wat minder. Nagels heb ik meestal ook wel gelakt. Klinkt alsof ik heel lang bezig ben, maar dit alles gebeurt wel in een half uur haha. Moet ook zeggen dat ik het heerlijk vind, kleding passen, make-uppen, cremepjes etc etc. Ik zou er ook niet tegen kunnen als mijn vriend een soort slons zou worden. Ik vind het leuk om op straat met hem te lopen, en dan niet alleen trots te zijn om wie hij is (geweldig karakter, super gentleman, uber lief) maar ook om hoe hij eruit ziet. Tja het klinkt stom, maar dan ben ik trots dat ik zijn hand vast heb, en niet al die omkijkende dames En hij heeft dat andersom
Ja ik doe moeite voor mijn man en vooral mezelf, ik zit minder goed in mijn vel als ik onverzorgd ben. Op een of andere manier heb ik het nodig om er leuk uit te zien en me daardoor goed te voelen. Dat is ook het eerste waaraan ik na ziekte merk dat ik weer opknap, ik krijg dan weer zin om mezelf te verzorgen.
Sterkte de komende tijd. Maar wie weet is het leuk om naar uit te kijken dat je over een tijd wanneer je er weer aan toe bent wel weer op weg kunt naar een beter beeld over jezelf
T hoeft toch niet zo moeilijk te zijn. Of je nu dagcreme opsmeerd, of bb cream, zie je er net ff iets 'mooier/frisser' uit, je wil toch aantrekkelijk blijven voor elkaar? Ik veroordeel je niet, ik snap t gewoon niet.
Ik gebruik geen creme met foundation er in. Heb ik niet nodig. Gebruik alleen mascara maar daardoor voel ik me niet mooier ofzo hoor. En mijn man vind me zonder make up net zo mooi zegt ie net. En voor de rest als ik het maar snap toch
Ff off topic maar ik wist niet dat je een PND hebt, wat heftig!!! HEeft mijn moeder vroeger ook gehad van mij dus weet van haar verhalen wel een beejteh oeh et is! Heel veel sterkte en wat goed dat je behandeld gaat worden!!
Normaal gesproken wel, nu is het even wat minder omdat ik blij ben dat ik s'ochtends om kwart over 8 buiten sta met 3 kinderen die ook volledig aangekleed en gewassen moeten worden + volle buikjes, dus schiet er zelf een beetje bij in. Maar dat komt wel weer goed.
nee dat klopt maak daar mijn aangedane schildklier ben ik 30 kilo aan gekomen die ik er niet af krijgen en voor dat er nu weer betweters gaan roepen dat ik moet gaan sporten etc ik zwem 2 keer per week en zit 2 keer per week 2 uur in de sportschool. ik eet verantwoord en allemaal goed gekeurd door de dietist daarnaast heb ik tyrax maar dat doet zijn werk niet. daardoor vol ik me echt gruwelijk lelijk ik schaam me voor mijn vriend en de rest van de wereld ik heb een pleinvrees ontwikkeld waardoor ik niet graag meer ergens kom. het is al heel wat dat ik zondag naar een stel meiden van hier ga en echt ik heb er 30 keer gedacht vandaag "ik ga niet" dus waarom make up en weet ik veel wat? ik ben dood ongelukkig met mijn lichaam etc dus mooi zal ik me nooit voelen. voor iemand die altijd maat 38/40 heeft gehad en nu vast zit in 48 en heel soms 50 is dat een hell kan ik je vertellen
@Amfy Geloof ik graag, maar geloof me het zal weer beter worden ooit! En tot die tijd ben je vast mooi zoals je bent Je bent mama jouw kindjes maakt het niet uit weet dat t geen toverwoodren zijn maar ik wou je ff een hart onder de riem steken
Dat moet erg frustrerent voor je zijn! Ik hoop dat je jezelf snel kan accepteren of dat je een manier vind om je prettiger te voelen!
accepteren zal ik dit uiterlijk nooit. prettigger voelen zal ook pas gebeuren as ik af val en let wel ik hoef die maar 38 niet terig maar een maar 42 zou ik al heel erg blij mee zijn
Ik doe nog elke dag een makeupje op, last om de zes weken mn wenkbrauwen bijharsen en verven, scheer om de dag, smeer me in met bodylotion na het douchen, draag elke dag parfum. Hou van mooie kleding, al koop ik tegenwoordig meer voor mn dochter. Wil graag nog wat afvallen, maar heb er op het moment de kracht niet voor. Ik vind het belangrijk om verzorgd te zijn, maar doe het nog meer voor mezelf dan voor mn man, voel me er prettiger bij.
Ik vind het belangrijk er goed uit te zien, niet alleen voor mijn man maar ook voor mezelf. Ik vind het heerlijk om er netjes en verzorgd bij te lopen. Laats vroeg ik nog toen we op een afstudeerfeestje waren, of mijn man me niet TE erg vind ( liepen enkele vrouwen van vrienden van mijn man rond in spijkerbroek en sportschoenen) maar hij vind het juist leuk dat ik er verzorgd uitzie. Vrienden van hem zeggen dus vaak dat ze dit ook zo graag bij hun vrouw zouden willen zien.
Hmm het ligt er maar net aan of ik op gang kan komen... Soms ben ik na een uur echt wakker en heb ik zin in de dag, maak me dan uitebreid op... Soms ben ik niet vooruit te branden en loop ik in mn joggingbroek En ja let wel... Zo ga ik ook naar buiten! Heb wel elke dag mascara en oogpotlood op... Njaa miss 1x per week niet.. Verder maakt het mn vriend niet zo heel veel uit hij vind me zobder make up ook mooi zegt ie(kab me niet voorstellen maar goed haha) Maar het is idd meer voor mn eigen gevoel dat ik me leuker/aantrekkelijker voel dan voor Mn vriend