Als het een paar dagen vriest en sneeuw dus blijft liggen, ruim ik het direct op in verband met gladheid. Maar als het sneeuwt en het dooit gelijk weg (zoals nu), dan niet. Maar bij ons is dan nu ook niet zoveel sneeuw gevallen.
Ehm, ik heb me eigenlijk nooit verplicht gevoeld en ook nooit het idee gehad dat het als 'morele verplichting' wordt gezien Dus nee, hij is niet sneeuwvrij gemaakt. Intussen is het een natte drab overal, dus vastvriezen doet het niet. Maar... anders kunnen we toch ook niet sleeën?
Niet dat er nu sneeuw ligt, maar als er sneeuw zou liggen dan maak ik de stoep bewust niet schoon. Dit is zo met alle buren afgesproken, op deze manier kunnen de kinderen tenminste heerlijk sleeën. Moet er wel bij zeggen dat er hier in de straat alleen maar jonge gezinnen wonen. Wel schep ik wat sneeuw weg voor de deur, dan kunnen we de sneeuw even van de schoenen af stampen voordat we naar binnen gaan.
Hier zijn wij heel sociaal met de buren. Het is maar net wie het eerst buiten is. Ene x mijn man de andere x een andere buur. Vegen dan de stoep van 4 woningen voor en achter
Hier geen stoep en had er ook nooit bij stil gestaan dat het vaak de bewoners zelf zijn die de stoep vrij maken, weer wat geleerd! Ik ben nu wel benieuwd, als het vroeger wel verplicht was en nu nog steeds in België zoals ik in dit topic lees, hoe zit het dan als je een week op vakantie bent en het gaat sneeuwen en iemand glijdt uit voor je huis? Gewoon nieuwsgierig.
Als het niet veel is en ik weet dat het zo weer weg is, dan doen we het meestal niet. Nu ligt er een dik pak (inmiddels vanwege dooi meer blubber dan sneeuw helaas, dus niets om jaloers op te zijn) en zal het ook niet 1 2 3 weg zijn, dus ja, dan doen we het wel. Zeker als je bedenkt dat het na het weekend flink gaat vriezen en dan is dit alles echt nog niet weg. Dat gaat leuk worden als alles opvriest... Je moet het rond de school van de kinderen eens zien. Wordt veel gelopen dus een grote blubberbende. Dat worden volgende week ijsschotsen dus Man werkt thuis vandaag i.v.m. de weersomstandigheden maar heeft vanochtend 2 auto's en de oprit schoongemaakt. Dit omdat de gezinsauto met winterbanden achteraan op de oprit stond en die had ik nodig om de kinderen naar school te brengen en boodschappen te doen. Ik heb na het boodschappen doen de stoep gedaan incl. het stuk voor de buurvrouw (die is al ouder). Maar niet de hele stoep hoor, een pad gemaakt dat breed genoeg is om overheen te lopen. Dat vind ik dan wel genoeg.
Aan onze kant van de straat is geen stoep. Wij wonen in een hofje waar je eigenlijk niets te zoeken hebt als je hier niet woont, dus denk ook niet dat de overburen met stoep zich verantwoordelijk voelen voor andere mensen. Maar wij hebben wel een oprit die aan onze buurvrouw op leeftijd grenst. Mocht het hier heel glad worden zal ik de oprit voor haar vegen en strooien.
nee ik vertik het meer omdat ze het hier allemaal zo snel doen dat de kids nooit de kans krijgen om met de slee weg te kunnen. volgens mij staan die op en het eerste wat ze doen is die sneeuw weghalen. die 2 dagen in het jaar met een beetje geluk dat er sneeuw ligt laat dan eerst die kinderen lekker genieten. op straat kan hier niet veel vrachtverkeer waardoor er al snel alleen maar zwarte bende op straat ligt. ooh en dan maken ze de boel sneeuw vrij en vergeten ze dat het vries dus die natte zooi word dan ook nog eens spiegelglad.
Ik heb geen stoep! Ik zou wel een stukje straat kunnen doen, als ik een sneeuwschep had gehad... de gemeente schuift hier helaas niet.
Nou ja, ik heb het van een juridische website. Het komt dus toch met enige regelmaat voor, dat iemand uitglijdt op een stuk stoep en de schade vervolgens wil verhalen op de persoon, die daar woont. En als ook al ben je niet aansprakelijk, dan kun je nog wel gedaagd of aangeklaagd worden. Winnen ze niet, natuurlijk, maar dat is precies wat ik er mee bedoel. Voorkomen is beter dan de rompslomp, die het met zich mee zou kunnen brengen. En persoonlijk zou ik mezelf ook lullig voelen, als iemand zijn been breekt op 'mijn' paadje. België? Ik bedoelde de openbare stoep voor je huis. Die is weliswaar van de gemeente, maar vroeger werd jij als bewoner geacht om dat stukje schoon te houden. Dit vanwege de maatschappelijke veiligheid. Je kunt namelijk ook niet van de gemeente verwachten, dat zij elke stoep in de gemeente sneeuwvrij houden.
Ik veeg meteen en strooi ook. Thuis deden we t ook, vind t niet meer dan normaal. Ik veeg een ruime schep-breed. De rest laat ik liggen om te sleeen etc. Ik neem t pad van de buren indien nodig, ook mee.
O ik heb er zo'n gruwelijke hekel aan als mensen dat doen he...ik maak mn stoep nooit sneeuwvrij en verbied het mijn man ook Leuk op de slee naar school als iedereen de sneeuw wegschept Die 2 dagen per jaar hier...
Wij hebben een stoep voor ons huis, maar die hebben we nog nooit sneeuwvrij gemaakt. Ik voel me er ook niet verantwoordelijk voor als iemand voor mijn deur op de stoep uit zou glijden, eerlijk gezegd. Net zoals dat ik niet vind dat een ander verantwoordelijk is als ik voor zijn/ haar deur onderuit ga. Ik heb er ook nooit bij stil gestaan dat dit blijkbaar "hoort".