Nu niet, ik vind het onzin als de sneeuw maar kort ligt. Die paar dagen in het jaar. Maar als de sneeuw lang blijft liggen dan vind ik het wel netjes om het te doen voor de mensen die wat slechter ter been zijn. Maar dit soort mensen zullen in deze paar dagen in het hele jaar waarschijnlijk toch niet buiten komen, dus nu vind ik het onnodig.
Ik vind het niet meer dan normaal om even het pad/stoep naar je voordeur en voor je huis enigszins sneeuwvrij te maken. Postbodes en mensen die slecht ter been zijn help je er enorm mee.
Dat valt gelukkig wel mee. Maar het lijkt me ook niet meer dan logisch als je met je hond loopt dat je dat even opruimt (andere discussie)
Ja hier maken wij een pad van de achterdeur naar de schuur achterin de tuin, een pad van de achterdeur naar de poort en zo verder naar de straat en voor het huis langs. Heerlijk vind ik dat, dan kan ik namelijk gewoon fatsoenlijk lopen zonder bang te hoeven zijn op mn neus te gaan. Buiten de geschoven paadjes is nog plaats zat om met de sneeuw te spelen. En sleetje rijden over de stoep daar heb ik een hekel aan, je trekt je de pleuris aan de slee en de sporen worden weer spekglad. Sleetje rijden doen wij hier dus lekker op het trapveldje of in de uiterwaarden, daar kan je gewoon lekker met de slee de dijk af roetsjen, niemand die zich de pleuris trekt en plezier voor klein en groot (want papa en mama gaan uiteraard ook op de slee dan ).
Dit jaar even niet ikzelf 😂😂 maar mn moeder had het gisteren gedaan. Wij wonen op de hoek. Ik doe elk jaar de hele hoek om ons huis heen en het steegje. Ik vind het ook belachelijk dat ik dat moet doen ipv de gemeente maar ik wil ook niet dat iemand valt en het mijn schuld is. Dus dan maar zelf doen.
Hier let ik er wel op; in het verleden hebben we wel eens de sneeuw van een laag ijzel geschelpt, resultaat was dus juist een spekgladde stoep die met sneeuw helemaal niet glad was... Dan laat ik het dus beter liggen, want ook met bv zout blijft dat lang glad. Maar dit jaar dooit het telkens 's ochtends al, dan is het hier op de stoep zo weg en schuif/schep ik het ook niet weg. Aantal jaar geleden lag hier 30cm, toen wel een 'gangetje' gemaakt Maar wij doen het dus wel zelf, gemeente doet hier eigenlijk niks (ook straten niet, enkele de grotere straten en wegen).