Maak jij je weleens druk om kleine dingen?

Discussie in 'De lounge' gestart door An79, 19 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    Ik maak me niet zo druk on kleine dingen, als in dat ik ga piekeren van kleine dingen, of wakker liggen.

Ik kan wel finaal boos/verdrietig worden om zon situatie al ts.
    Zo van balen... uitgekeken naar iets en dan is het anders/er niet..

Zo ben ik een keer finaal in een paniekaanval geschoten toen we op een studie dag naar een pretpark reden, 3 uur rijden...
    Kwamen we daar, was het helemaal niet rustig..
    Kies ik "slim" de kortste rij, is het de rij waar je ook je abonnement kunt afsluiten, je raad het al... duurde kei lang.

Zou ik daar thuis van wakker liggen? Nee maar op dat moment zelf...

2. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.475
    6.089
    113
    Vrouw
    Definieer klein :D maar inderdaad: ik kan me soms ook om dingen druk maken die achteraf gezien te verwaarlozen zijn in verhouding tot de problematiek in de wereld. Zoals dat we 2 dagen in de tuin hebben gezeten met Pasen ipv erop uit. Haha.. het was heerlijk weer, gezond en hebben het leuk gehad samen dus wat zeur je dan hè. :rolleyes:

3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.385
    30.700
    113
    Vrouw
    Hier is het een teken dat er onderliggende stress is wanneer ik ontplof om kleinigheidjes.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.647
    27.300
    113
    Vrouw
    Natuurlijk mag je teleurgesteld zijn als je je verheugd hebt op iets en dat gaat niet door. Als mijn man t laatste lekkerste ijsje op eet, kan hij van mij ook een appje verwachten :roflmao::roflmao::roflmao:

Zuul vindt dit leuk.
  5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Dat hangt er vanaf of je het aan mij vraagt of aan m'n man:D

JupitR en TotalBella vinden dit leuk.
  6. Mapje

Mapje Niet meer actief

Amen

humptydumpty vindt dit leuk.
  7. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.412
    113
    Hahaha, mijn hele dag is een keer verprutst geweest omdat mijn man de walnoten gad opgegeten die ik bij mijn ontbijt wou :D Ik denk dat zoiets bij mij ook afleiding is, heerlijk om me op te winden over gemiste walnoten én iemand de schuld kunnen geven, ipv zorgen te hebben over iets ergens waarvan ik niemand de schuld kan geven.

Zuul, An79 en GroeneBomen vinden dit leuk.
  8. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Oh absoluut. En als mijn vriend dan op dat moment zegt: “maak je niet zo druk” is dat de totaal verkeerde tekst op dat moment :roflmao:

Mapje en owly vinden dit leuk.
  9. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ja hoor..
    ik kan me ook soms vooraf druk maken om iets wat mis kan gaan..
    We zitten nu in een verbouwing en morgen worden de stenen geleverd. Ben nu ineens bang dat ze de verkeerde kleur komen leveren..

10. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    Als ik me er druk om maak is het per definitie geen klein ding meer :p

Ik snap je reactie wel @An79. Juist omdat er al veel tegenzit moet soms gewoon eens alles gaan zoals gepland.

11. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Precies dat. Beter gewoon even helemaal niks zeggen…..al is dat dan waarschijnlijk ook niet oké :evil:

12. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Hier ook absoluut. Ik vlieg nu al tegen het plafond als iemand een slechte grap uithaalt terwijl ik dat normaal wel kan handelen.

13. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    Tuurlijk!
    Het is vaak net iets teveel en dan maak ik me druk om de kleine dingen.

Het is vaak groter geworden wanneer mensen dat raar vinden.

Je bent volkomen gezond! Het hoort et gewoon bij:)

14. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.275
    113
    Ja helaas wel! Als ik mijn dag niet heb , te weinig heb geslapen, stress, migraine dan zijn kleine dingen al snel groot.

Gelukkig heb ik een man waar ik kwijt kan en dan is het meestal ook wel goed.
    Als dat niet voldoende is kan ik er uren van wakker liggen.

Ben niet zo stressbestendig geloof ik. Hou van bekende dingen en wisselingen kan maar dan moet het wel leuk zijn.

Graag wil ik dat dingen lopen zoals ik dat wil maar de rest van de wereld is het daar niet zo mee eens:roflmao:

Leer nu wel steeds beter om dingen te plannen en te denken dat als het die dag niet kan wanneer ik het dan wel kan doen. Dat geeft wat meer rust en minder stress.

15. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    Herkenbaar hoor

Ik heb veel noeite om overzicht te houden. Vroeger begon ik al 2 weken van de voren koffers/tassen klaar te zetten en te piekeren of alles wel mee kan.
    Ik heb mezelf dat een aanta jaarl geleden verboden dat te doen. Alleen mag ik alles op een lijstje zetten.

Nu is sinds een jaar het nog lastiger om dan ook alles in te pakken soms.
    .
    Pasgeleden gingen we een weekendje naar de Beekse Bergen. Alkes onder controle dacht ik maar ik was de vaatwasblokjes vergeten. Er lag ook geen pakketje met doekje en afwasmiddel.
    Dat trok ik even echt niet. Toen ik "s morgens om 8 uur vaatwasblokjes gescoord had was ik echt opgelucht.

Ik vindt het vaak ook nog eens stom dat ik me zo opwind erover en ik laaiend op man wordt omdat hij zich nergens zorgen over maakt :D

mamameer en Golden1213 vinden dit leuk.
  16. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    Dat herken ik!!

17. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    Waar ik me druk om maak is om het huwelijksaanzoek. Iedere gelegenheid denk ik dat hij me gaat vragen. Soms ben ik ook wel teleurgesteld dat het lang duurt. Hem vragen is geen optie, hij wil het perse zelf vragen. Een vriendin is met kerst gevraagd. Ik was best jaloers!

18. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Het is heel herkenbaar! Ik heb het vooral
    als ik moe ben of ongesteld moet worden. Het is eigenlijk een teken dat ik even lekker rustig op tijd naar bed moet.

Ik kan vooral enorm doemdenken over hoe kleine dingen heel groot kunnen worden. Ik heb bijvoorbeeld nu last van een bedrijfje dat me steeds onterechte betalingsherinneringen blijft sturen. Ik moet ze morgen weer bellen met een klacht. Maar in mijn gedachte zie ik al voor me dat een gerechtsdeurwaarder mijn huis leeg komt halen, omdat ze gewoon helemaal nooit gaan snappen dat ik allang betaald heb:$ Ik kan het dan niet loslaten, of erop vertrouwen dat het vast wel goed komt. Ik moet gewoon het allerergste scenario helemaal doordenken:(

19. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Zeer herkenbaar en enorm irritant.

20. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.003
    3.665
    113
    Of je zorgen maken omdat het je allemaal niet meer boeit.

Vraag mij dan af, heb ik eindelijk geleerd om wat los te laten of ben ik zo te druk(slapeloze nachten door zoon al 2.5jr) dat je afgestompt bent en het niet meer voelt:roflmao::roflmao:o_O

Deel Deze Pagina