Hugo maakt sinds vanmiddag een blaffende geluid als ie huilt, hij is wat verkouden en heb hem al wat neusspray in zijn neusje gedaan (net gekocht!). Ook heeft hij wat verhoging, maar dat blaffende geluid dat klinkt echt heel erg zielig, hij is net een zeehondje. Is dit normaal, als ze verkouden zijn? Moet ik hier iets voor halen? Hij ligt nu te krijsen in bed, maar volgens mij is hij doodmoe.... het is de eerste keer dat Hugo zich zo ziek voelt en ik maak me dus een beetje zorgen...! Gr. Niki
ik denk dat je je niet zo veel zorgen hoeft te maken. de verkoudheid heerst ene beetje en we hebben het hier ook allemaal net gehad. dat blaffende geluid is waarschijnlijk slijm wat in ze keeltje zit en met huilen hoor je dat extra goed. als hij geen verstopt neusje heeft zou ik geen neuspray geven maar alleen voor het slapen zodat hij idd geval goed slaapt en voor ze keeltje zou ik druppels halen of een hoestdrankje dan is het zo weer over.
Hugo heeft dus pseudo kroep... Ik had hier eerlijk gezegd nog nooit van gehoord... Toen ik het aan een aantal (wat oudere) collega's vertelde wisten die maar al te goed wat het is... Het is echt heel akelig, net alsof hij geen lucht krijgt en stikt. Hugo is echt net een zeehondje, echt heel zielig. Gisteravond had hij ook flinke koorts (39,1) vanmorgen dus bij huisarts geweest en hij zei dus dat het psuedo-kroep is. Hier kun je weinig aan doen en gata binnen 2,3 dagen weer over. Als hij echt een aanval krijgt dan hebben we een baby-inhalator gekregen. wat 'n apparaat is dat, zeg! Je zou er bijna eng van worden! Deze ziekten kan dus ook vaker terug komen en kinderen kunnen er over heen groeien vanaf 4 jaar... ik hoop toch niet dat hij dit vaker krijgt, want het is zooooo zielig! Zijn er meer moeders hier die dit kennen? Gr. Niki
Ik heb heeeeel lang geleden op een meisje gepast die dit ook had en als zij zo'n aanval kreeg gingen we altijd met haar in de douche zitten. De douche laten lopen zo heet mogelijk en dan in de douche (NIET ERONDER) blijven zitten zodat de kleine de stoom kan inademen. Dit hielp meestal wel, pas als dat niet hielp dan gaven ze haar het apparaat (vredespijp). Groetjes Anita