Ik heb een dochter van nu 7 maanden met 5 maanden ging ze zitten met 6 maanden kroop ze en nu begint ze zich tot staan op te trekken. Nu krijg ik dus reacties ..dat is toch leuk! ja is ook leuk maar voor mijn gevoel ben ik mn baby alweer kwijt. Ze gaat zo snel dat ik het stiekem eigenlijk helemaal niet zo leuk vind. of zeur ik nou? Mijn eerste was ook zon snelle met alles.. Dit is mijn laatste had ze nog zo graag lekker baby gehad. Zijn die van jullie ook zo snel en hoe denken jullie daar dan over?
kan me best voorstellen hoor je geval dat alles zo snel gaat. natuurlijk is het super dat ze zich zo goed ontwikkelt, maar je gevoel dat je je baby zo snel weer 'kwijt' bent is helemaal niet gek!
Ik was verdomd blij dat mijn dochter zo snel ging. Ik vind baby's namelijk maar niets, ik hou wel van wat pit Maar ik kan me wel voorstellen dat het voor sommige mama's liever wat trager gaat.
Kan me het gevoel wel voorstellen ja Super dat ze het zo goed doet natuurlijk, maar het mag wel wat langer duren haha..
Ik was er blij mee. Dochter ging ook als een speer en liep met 8 maanden en een week. Heerlijk wanneer ze mobiel zijn vond ik! Kan me geen voorstelling maken van een baby die nog zo lang baby is, vind een dreumes gezelliger in huis. Ik ben nu 38 weken zwanger van de tweede, ben erg benieuwd wat hij gaat doen!
Gelukkig niet de enigste die het jammer vind dat hun baby te snel gaat. En natuurlijk fijn handig leuk zo'n baby met pit en die snel vooruit wil maar die heb ik al een gehad Dus hoopte eigenlijk dat de tweede wat lekker langer baby had gebleven. gewoon voor mijn gevoel. Gelukkig komt ze wel veel naar me toe gekropen om lekker te knuffelen. De oudste wil nog wel eens zeggen "niet kussen mam dat is vies"
Ik herken het zo! Mijn dochter drukte zich al met 2 weken op (op haar onder armen), stond met 5 maanden, liep aan 1 hand met bijna 7 maanden. Ik heb voor mijn gevoel nooit een baby baby gehad.. ze kon gelijk al zoveel!
Mijn dochter liep ook met bijna 9 maanden. Vind het wel leuk, alleen door veel te vroeg lopen heeft ze lichte O-benen gekregen.
Hier nog sneller dan jou hoor Na geboorte hooft goed houden op buik gelijk Na geboorte gelijk alert kijken en volgen (is echt zelden iedereen op cb en in zh vonden het vtij bijzonder) 3.5 omrollen 4.5 zitten niet omvallen 5.5 kruipen op knieen 6.0 optrekken 6.5 optrekken ot staand en kruipen tot doel (tafel, box,mand, poef) optrekken en staan 7 maanden ze is nu en ze kan nu ook na optrekken en staan dieversr lagen heen en terug(maand-tafeltje-bank) Ook beetje langslopen. Cb ze dat het erg snel is zien ze zelden en is volledig normaal omdat ze geen dingen heeft overgeslapen. Ze schatten ook haar met 8.5-9mnd lopen omdat kruipen kan ze maar doet niet zo graag ze wil liefst staan en lopen. Kinderen die dan wel juist lang kruipen blijven daar langer hangen omdat staat nog tr moelijk vinden als ze toch overaal bij kunnen met kruipen. Ik moet zeggen dat ik zeer pittige dametje heb ze is niet tevreden met dingen of wordt snel uitgekeken. Ze speelt niet zo veel met spegoefd. Ze vind al vormenstoof interessant en dingen in elkaar propen. Ze is erg hongerig bewegelijk en veeleisend. Ze slaat bijna nooit overdag en ligt nooit stil. Dus ik kijk juist na uit dat ze kan lopen en zf zich vermaken. Want nu als ze staat speelt ze met iets op tafel vrij lang maar teruggaan is lastig ze weet hey nog niey zo goef of valt op. Omdat ze zo snel is gaan we na fysio kinder en daar latrn ze zien extra oefeningen voor haar om bijvoorbeeld bij omvallen handjes voorzetten op grond stimuleren
Dat hebben meeste babys dat trekt later bij. Belaagrijk nooit loopstoel gebruiken en nooit neerzetten. Als ze zelf tot doel kruipen en dan optrekken en staan dan is goed.
Dat heb ik ook ik kijk na uit dat ze uiteindelijk loopt! Maar ze vind ook baby zijn niks hihi. Ik merk dat ze steeds doel wil hebben ze doet iets dan kan ze dat dan doet ze gelijk iets anders ze hangt nooit ergens vast zeg maar. Zelf zitten heeft ze trouwens overgeslagen. Ze doet gelijk kruipen van zit positie en kruipen van liggen op rug dan optrekken en staan. Tussenstaand zit deed ze nooit. Maar ook spelen zitten of gewoon zitten vind ze niet leuk. Als ze nu speelt dan zit ze op schoot of bij tafel op knietjes staan of op voeten staan.
Verbazingwekkend snel vind ik jullie kindjes niet echt hoor, maar geniet er maar lekker van je hoeft je in ieder geval niet druk te maken of ze iets wel of niet kunnen dat vond ik zelf altijd een fijn gevoel. Snel kruipen staan of langs lopen zegt trouwens niks over wanneer ze echt los gaan lopen ze zouden zomaar morgen kunnen gaan loslopen maar het kan ook zomaar nog een jaar duren
Dit deed mijn dochter ook meteen na de geboorte. Acuut hoofd optillen en rond kijken. (draaiend zelfs) Maar bij mij heeft niemand daar verder iets over gezegd. (wel zo van "nou, die is nieuwsgierg!") Maar zij is verder ook wel redelijk snel. Na een goede week kon ze echt al 5-7 min haar hoofdje optillen en rondkijken terwijl ze op haar buik lag en met ruim 2 weken al heel bewust lachen.
Hier kon ze van geboorte gewoon hoofd optillen en zo echt blijven op buik 10-15 min Ik zie het ook niet als bijzonder of zo ik zeg gewoon dat het iedereen opmerkte over haar motoriek en alertheid. Dat wat ze nu doen bij 7 mnd is niet bijzonder maar wel zelden. Ik ken twee groepen kids nu 7.5-9mnd en totaal 13 stuk van babys. Sommige gaan snel sommige normaal sommige traag. Maar dys van die 13 babys maar twee(mijn dochter en andere jongetje) die dan echt gelijk zitten met motoriek die erg snel gaat. En dat ook vind ik toeval. Ik weet dat het vaker voorkomt maar in mijn omgeving zegt iedereen die al kids heeft dat ze is erg snel. Bijzonder is het niet maar wel zelden. Kinderfysio en cb zeiden dat ze dat wel zien soms maar niet vaak. Over snel lopen zegt het echt was en cb arts en kinderfysio zeiden onafhankelijk dat met optrekken en opstaan duurt het niet lang aangezien ze ook kruipen niet meer wil. En dat ze snel alles achter elkaar deed. Ze zien veel kindjes en hebben daarin patroon die ze zien. Dus ik zie het wel met 8.5-9mnd of het indd zo is Probeer straks video posten als lukt
Vandag video gemaakt voor schoonouders. Ze is hier bijna 7maanden. Bijzonder is het niet indd maar komt niet vaak voor. trim.ECCE7E38-5AF4-49D4-8BBA-E7E26E2BE277.mov downloaden
Er zal vast bij een aantal kinderen een patroon in zitten maar het zegt over het algemeen echt niks. Hoofd omhoog en alert net na de geboorte zijn heel veel baby's. Maar daarom mag je natuurlijk wel hartstikke trots zijn!
Mijn oudste trok zich met 5,5 maand op tot staan om langs dingen te kunnen lopen. Heeft kruipen nooit voor iets anders gebruikt dan om ergens te kunnen komen waaraan hij zich kon optrekken. Toch was hij "al" 10,5 maand voordat hij compleet los liep (met 9 maanden liep hij wel een pas of 5, maar draaide dan om en liep terug ) Het hangt dus echt heel erg van kind tot kind af. Hier dus ook snelle jongens, vind het langs de ene kant wel leuk, ben ook niet zo van de baby's, maar nu met nrtje twee vind ik het toch wel moeilijker omdat dit de laatste is. Begrijp je dus zeker wel.
ik heb er ook 3 die zo zijn. ik heb aan geëist dat ik een nieuwe baby krijg van mijn man die minimaal tot 1 jaar gewoon baby is.
Het is wel snel wat ze doen hoor..ik denk dat als er wordt gezegd dat het allemaL niet zo bijzonder is dat het jaloezie is ofzo... maar ontopic, ik snap je wel..mijn oudste was een heerlijke echte baby. Die bedacht met 9 maanden! dat ze misschien wel een zou kunnen gaan proberen te rollen haha..das pas laat. Maar daar heb ik als baby zooo van genoten. Nu een meer grmiddelde baby die gelukkig nog niet zo snel is als die van jullie, maar voor mij wel heel erg snel. Hij kon tijgeren met 6 maanden, toen op knietjes gaan zitten, is nu 9 maanden en trekt zich constant overal aan op. Gek wordt ik ervan..gefrustreerd omdat hij ommieterd als hij loslaat Geef mij maar weer zo'n luie baby.
Jeetje als ik dit vergelijk met mijn zoontje is het allemaal wel erg snel, en dan begrijp ik je gevoel. Mijn zoontje zat los met 6maanden, kroop met 10 maanden, trok zich op met 10 maanden en liep vanaf die tijd langs de bank/ tafel oid. Echter pas loslopen deed hij met 17 maanden! Mijn zoontje is heel erg voorzichtig met alles, het heeft lang geduurd voordat hij zijn stapjes los daadwerkelijk durfde te zetten... Wat een verschil kan er zijn tussen kindjes!