Mijn meisje was 10 weken toen ze microlax, klysma, van de huisarts kreeg. Je hebt best kan dat als de oude ontlasting weg is, dat ze dan mbv Forlax weer beter gaat poepen. Maar dan moet de verstopping eerst weg... Succes. Ik weet hoe verschrikkelijk het is.
Wij hebben hier ook veel problemen gehad met ontlasting. Maar sinds ze Forlax krijgt is het heel erg verbeterd! Er was wel eerst een klysma (microlax) voor nodig om de harde poep weg te halen. Wij doen de Forlax in de appelmoes (zonder suiker). Dat is de enige manier waarop ze het wil.
Grrrr huisartsen! Hier met 6 weken al bij de kinderarts omdat ons kleintje er ook veel last van had. Zij is een maag darm en lever kinderarts en gaf aan juist geen lactulose te willen gebruiken omdat daardoor juist veel lucht in de darmen kan ontstaan, was wel een fan van forlax. Hier na een tijdje een flinke dosis gehad en toen ging het steeds een stukje beter. Een baby heeft alleen melk daar kan je weinig met voedsel doen. Maar bij een dreumes van ruim 1 waar je met voedsel van alles kunt doen en het dan zo extreem is dat vind ik echt niet normaal en ik zou graag naar de kinderarts doorverwezen worden.
mijn dochtertje lag met 5 weken al in het ziekenhuis. toen had ze al 10 dagen geen ontlasting gehad en kreeg ze al microlax. Tot 6 maanden kreeg ze 1x in de week microlax was nu eenmaal niet anders. En de nachten gingen stukken beter als ze ontlasting weg was.ze bleef elke keer maar verstopt. heeft tot dr tweede jaar ongeveer geduurd moeite met de ontlasting en toen opeens als sneeuw voor de zon verdwenen. Veel water laten drinken en kiwi wil ook wel eens goed helpen. Sterkte met je kindje. Ik weet hoe vervelend dat is. hoop dat ze er snel vanaf is.
Ben bij ha geweest. Heb 2 klysma's meegekregen en nog meer forlax. Moet over 2 weken terug komen voor check up. Hoop dat het gauw beter gaat. Bedankt allemaal voor het meedenken. En jullie reacties
Nee klysma heeft niet gewerkt:S ze bewoog ook teveel dus heb het misschien ook niet helemaal goed gedaan, vond t best eng met dat geworstel. Ze heeft nog niks willen drinken (slaapt nu) maar wel 2 stukjes appel en een cracker op. Hoop dat ze vanmiddag wel wil drinken anders maar via een lepeltje geven.
Kan wel 24 uur duren he, voor de klysma gaat werken. Hoe harder de ontlasting die verstopt zit is, hoe langer het zal duren voor de klysma er goed op in kan werken...
Oh dat wist ik niet! De dokter zei binnen 20 min. Zoals ook in de bijsluiter stond. Dan wacht ik nog af ga haar drinken straks via fles geven ipv tuitbeker, misschien wil ze dan wel drinken.
Volgens mij moet het wel snel werken. Bij dochterlief in ieder geval wel. Even samen met iemand doen, kan een iemand het tegenstribbelen tegen gaan en de andere die tube leegknijpen. Dat bedoelde ik met vervelend om te geven/doen...onze kindjes zijn niet gek . Veel succes, komt wel goed. Charlie
Hier heeft het echt wel eens een paar uur geduurd voor de ontlasting dan weer op gang kwam. Was normaal volgens de arts. Kan wel snel gaan idd, maar kan dus ook lang duren.