alles opeten! grrr

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamzie, 7 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    #1 Mamzie, 7 jun 2011
    Laatst bewerkt: 7 jun 2011
    Onze jongste zoon ( Owen ) is nu 15 maanden en is enorm gefocust op eten. Hij eet graag en ook heel goed.
    Geen probleem zul je denken. Is ook niet ( ondanks het feit dat meneer al 14 kilo weegt! :$ )

Maar daar blijft het niet bij. Want hij eet echt alles. En dan bedoel ik ook ALLES.

Blaadjes, takjes, aarde, eikeltjes, bloemen, spinnen, zelfs 'n keer een dode naaktslak :$ ( gelukkig kon ik het net voorkomen )
    maar ook papier, plastic ed
    Vaak komt ie hierdoor in erge gevaarlijke situaties. Gisteren was ie bijna aan het stikken in het plastic folietje van een Danoontje :(

Ik loop hele dagen te wissen, stofzuigen, dweilen, vegen. Alles opruimen. Maar soms kan ik het gewoon niet voorkomen dat ie iets in zijn mond stopt wat daar niet hoort.
    Met het gevolg dat ie dagelijks wel dingen eet wat ie niet hoort te eten.

Nu vraag ik me af of dit wel normaal is wat ie doet. Herkent iemand dit?

Groetjes Mamzie

2. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ja hoor. Moet hem hier ook in de gaten houden anders propt hij ook alles wat los en vast zit in zijn mond. Je doet er niks aan denk ik. alleen goed opletten en blijven herhalen dat het niet mag of dat het vies is.

3. Sensea

Sensea Niet meer actief

het is op zich wel normaal, ik herken het ook wel een beetje van de middelste.( wel wat minder dan jij beschrijft ) daarom ben ik des te blijer dat mijn jongste die behoefte totaal niet heeft. wat een rust geeft dat zeg! ik let wel nog steeds goed op, want het is natuurlijk wel iets wat bij kleintjes hoort.

kun je zijn buitenspeelterrein niet tijdelijk wat meer afbakenen totdat hij beter snapt wat nee en niet doen enzo begrijpt. hij eet wel erg veel dingen buiten dat kan nog best gevaarlijk worden. zo krijg jij ook wat meer rust. als ervoor zorgt dat die ruimte die hij heeft niet vol ligt emt ekeles en takjes enzo, dan kun jij je ook even ontspannen.

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Het zal er bij horen alleen hier 'gelukkig' niet het geval. Misschien een cursus kinder EHBO iets voor je dan leer je wat echt gevaarlijk is (welke planten en zo) en wat te doen als het paniek is.

5. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

is hier ook word je helemaal gek van af entoe ;) maar ach daarvoor zijn het kids ;) steeds blijven zeggen dat het vies is en niet mag..

6. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Ow gelukkig zijn er meer van die kruimeldieven hier hihi

De oudste had het totaal niet. En niemand van mijn mama-clubje hier op zp was er bekend mee.

Ik zorg al dat de tuin zoveel mogelijk schoon is. Maar goed, als er een windje staat dan waait er van alles bij ons in. We zitten aan de straatkant dus er komt van alles in onze tuin. ( takjes van de bomen, bloempjes van de buren, blaadjes )
    Dus ik kan dat helaas niet voorkomen. Ik veeg altijd wel voordat ie naar buiten gaat maar naderhand komt er toch vanalles weer aanwaaien :(

En hij is ook zo vreselijk snel. En stiekempjes want hij weet dat ie het niet mag ;)

ik hoop dat als ie eenmaal los loopt dat ie dan wat minder gaat struinen over de grond.

Tot wanneer is deze 'orale' fase eigenlijk? ongeveer?

7. MamavanDani

4 mrt 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeel herkenbaar!!! Mijn zoontje ( bijna 15 maanden ) eet ook alles op wat los en vast zit. Zo vind hij toiletpapier een echt lekkernij!! Ik loop dus ook de hele dag te stofzuigen, dweilen etc. etc. Maar ik heb dat aangegeven bij de kinderarts en zij gaf aan dat sommige kinderen alles in de mond stoppen omdat ze heel nieuwsgierig zijn naar texturen en smaken etc. En dat het niet zo'n kwaad kon.

Veel succes

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hier ook 1 die alles in haar mond stopt, en wilt opeten. Alles moet in haar mond, en ze loopt ook de hele dag met speelgoed in haar mond rond.

Buiten in de tuin moet ik ook goed opletten. Nu ze buiten kan stappen, wil ze alles oprapen en in haar mond stoppen wat ze zit liggen (erg leuk in de stad).

Vind het erg vermoeiend, en zal blij zijn als ze snapt dat het vies is en niet kan.

9. AgathaZwaan

AgathaZwaan Actief lid

20 mrt 2009
    255
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hier ook zo'n vreetzakje hoor, eet alles wat los en vast zit!! Herkenbaar dus, hoop dat het snel overgaat!!

Deel Deze Pagina