Dank je wel Ayla! Ik ben blij dat ik hier mijn verhaal kwijt kon Had/ heb het er toch moeilijker mee dan ik dacht...
Ja niemand die ons heeft gezegd dat opvoeden makkelijk was hé kan het me goed voorstellen meid hoe je je voelt, ik vind het al moeilijk als iemand te lang aan mn kinderen zit, of ze net iets te lang kietelt of zo gaan mn nekharen al overeind staan. Sterkte iig!
Ik zou me er ook niet lekker bij voelen omdat het in principe geen bekende van jullie is maar van je schoonmoeder. Op zich vind ik het niet raar dat er zo nu en dan een hapje met zijn bestek wordt gegeven...dat gebeurd bij ons in de familie ook vaak genoeg. En zoentjes geven op de mond is prima, zolang ouders dat goed vinden! Bij ons doet alleen de naaste familie dat en uiteraard stopt dat automatisch als ze wat ouder worden. Maar vrienden van schoonouders.....vind ik toch echt te ver weg staan. Ik zou hem er dus op aan spreken, maar wel op zo'n manier dat het nog tactisch overkomt, want zoals je al zegt weet je niet zeker of hij er zich wel van bewust is of het zo bedoelt. Je kan hem misschien uitleggen dat je je dochter aan wilt leren dat niet iedereen van goede wil is en dat je wilt dat ze opgroeit met het besef dat het niet gebruikelijk is om andere mensen op de mond te zoenen. Dat dat jullie normen en waarden zijn die jullie haar bij willen brengen. Gooi het een beetje over die boeg. En vraag dan of hij daar ook aan mee wilt helpen door haar dus niet meer op de mond te zoenen.
iew.....NIEMAND en zeker geen onbekende vage kennis mag mijn dochter op haar mond zoenen!!!! Als ik eerlijk ben,vind ik het allemaal een beetje verdacht..... Als volwassen man ga je toch niet vragen of je met een meisje van 20 maanden een stukje mag lopen??En al helemaal geen kus op haar mond geven!!! Wij hebben hier in de straat een alleenstaande man wonen en zag laatst dat hij een buurmeisje van 8 op zijn nek had.Ze had een kort broekje aan en hij had zijn handen op haar benen. Ik vind dit gewoon niet gepast!!! als het mijn dochter was had ik haar eraf getrokken en gezegd dat hij dat nooit meer mag doen!! Wat dit betreft kan je niet voorzichtig genoeg zijn!!! Kan me voorstellen dat je je hier zorgen over maakt!! Ik zou niet weten wat ik zo'n situatie zou doen,maar mijn dochter is mijn alles en zou geen risico willen nemen en haar nooit alleen laten met zo'n persoon. Dus lijkt mij idd verstandig als je tegen die man zegt dat je het liever niet meer hebt.... succes ermee!!
Ik ga inderdaad zeggen dat ik het liever niet heb dat hij dat doet, want onze dochter denkt dat het dan gewoon is en dat iedereen dat maar kan doen en dat wil ik niet hebben Ben zo blij dat ik het toch hier verteld heb...
Ben het helemaal met Renate28 eens, denk dat dat de beste manier is. Vooral omdat het bij deze man best kan dat hij niets kwaad in zijn zin heeft... Maar het blijft wel lastig om het te vertellen, kan me voorstellen dat je daar wel tegenop ziet. Sterkte!
Ik zie er zeker tegen op..... maar ja het moet gebeuren en op deze manier zal het denk ik wel meevallen..
Pffft, succes als je het gaat vertellen hoor! Vind het wel een beetje raar dat je schoonmoeder er niets van gezegd heeft tegen hem.. Zij heeft het toch gesignaleerd en kent hem het beste? Als je dochtertje bij haar is heeft zij toch de verantwoording? Of zijn jullie er altijd bij? Nou, nogmaals succes en laat je weten hoe het afloopt?? Groetjes
Vertrouw op je intuitie!!! Dat is echt heel betrouwbaar! Ik zou niet willen dat mijn dochter met hem omging. Misschien is er niets aan de hand, maar met zoiets wil je echt geen enkel risico lopen. Als er echt niets aan de hand is, is het misschien een beetje sneu voor die man als hij niet meer met haar om mag gaan (althans niet alleen), maar als het goed is begrijpt hij het ook wel.
Hoi Ooievaar, Ik heb niet alle reacties gelezen maar ik denk altijd maar dat je zulke verdenkingen of gevoelens niet voor niets hebt, dat is je gegeven intuitie. Het is aan jezelf om te bepalen wat je ermee gaat doen. Je zegt zelf dat er ook wat zaken uit het verleden spelen en daar mogen anderen natuurlijk ook weer niet de dupe van worden. Lastig hoor. Ik zou eerlijk gezegd het zekere voor het onzekere nemen. Succes.
hee ooievaar, volg alsjeblieft je intuitie in dit geval, en je moederinstinct, dat zijn twee heel belangrijke signalen, het hoeft niet meteen te betekennen dat er iets gebeurd is, maar ik vind niet dat je dat uit de weg kan gaan. je kunt het gesprek eventueel beginnen met: het is mij opgevallen dat je onze dochter wel eens op de mond zoent, wij hebben daar onze principes in en vinden dat alleen wij dat mogen doen. het hoe en waarom ben je hem geeneens verplicht. en als het je schoonmoeder al is opgevallen, en ze kent hem heel goed kan ze misschien helpen met dit gesprek zodat ze jullie kan aanvullen. meis, je kunt echt aan de buitenkant niet zien of iemans kwade of zieke bedoelingen heb, maar ik vind het nogal riscant om dit uit "fatsoen" door te laten gaan dat je beleefd blijft naar die buurman. stel dat er wel verkeerde bedoelingen bij zitten (en eerlijk gezegd geeft mij dit verhaal ook de rillingen) kan één keer je kind al voorgoed beschadigen. luister echt naar je gevoel! heel veel sterkte
he ooievaar, ik ben het wel eens met wat lizzy zegt, ze vraagt zich af waarom je schoonmoeder er niet met hem erover is begonnen? het is toch een vriend van haar en voor jou een vage kennis. is toch veel makkelijker voor haar om dat te doen, zij heeft het ten slotte gezien. en ik ben net als alle andere moeders huiverig ervoor dat er iets zou zijn maar van de andere kant kan die man ook absoluut niks kwaads in de zin hebben en vind hij het gewoon gezellig om een eindje te wandelen met haar of zo. mijn broer is ook helemaal gek met onze dochter en vind het ook gezellig om met haar alleen een eindje te wandelen en ik weet zeker dat dit zonder bij bedoelingen gebeurd. maar neem maar het zekere voor het onzekere. succes en we horen het nog, praat het maar snel uit, dan weet je waar je aan toe bent. liefs femke
Dank je wel voor al jullie reacties Ik heb mijn schoonmoeder ook gezegd dat ze er iets van moet zeggen als ze ziet dat het gebeurt. Ik zei al daar moet je niet over twijfelen.. Maar onze dochter is ook wel eens alleen bij mijn schoonmoeder en ja dan is de buurman er ook wel eens bij Maar als ze weet dat onze dochter naar haar toe gaat een ochtend ofzo dan zegt ze dat al niet tegen de buurman, omdat hij anders ook een ochtend vrij neemt... Maar ik ga van de week wel ff langs en dan ga ik kijken of de buurman er ook bij kan zijn. En ik zal mijn schoonmoeder ook nog even alleen spreken, dat ze er goed op moet letten...
Dat hij dan vrij neemt, omdat je dochtertje komt...?????????!!!!!!!!!!! 't wordt wel steeds vreemder en verdachter, vind ik! Volg je hart en ga de conforntatie aan... Succes! Sandra
Wat!? Hij neemt vrij omdat je dochter komt... Wat een vreemde vogel is dat zég! Dat je moeder al verzwijgt dat ze komt zegt mij eigenlijk al dat hij een grens over is gegaan, en dan bedoel ik niet díé grens maar een grens. Héle vreemde situatie deze moet je meteen in de kiem smoren zou ik zeggen, je zou bijna je kind er niet meer heensturen... brrr