maak me een beetje zorgen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lieverdjuh, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

10 aug 2006
    568
    0
    0
    De laatste week heb ik een zeurende gevoel in me buik een hongerig gevoel.
    Maar als ik dan ga eten, eet ik het niet op.!
    Ook eet ik niet zoveel overdag meer, wel als ik wakker wordt en dan later op de dag een appel en me avond eten eet ik ook wel gewoon op.
    Maar het is minder geworden dan een tijdje terug is dit normaal.?
    Ik maak me er een beetje druk om ben bang dat me kleine meid niet genoeg binnen krijgt.
    Ik drink wel genoeg.
    Maar ook als ik naar me bedje ga heb ik dat gevoel dat ik moet eten, maar als ik dan wat te eten pak dan hoef ik het opeens niet meer.
    Maar wat ik niet begrijp waarom heb ik dan dat zeurende gevoel in me buik.?
    Heeft 't misshien iets met maagzuur te maken.?

Veel Liefs Lieverdjuh...
    En iedereen een mooi en gezond 2007 toegewenst.!

2. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Maagzuur merk je wel, dat is echt zuur smakend en proef je tot achter je kiezen... daar trekken je wangen letterlijk van bij elkaar zeg maar.
    Wat drink je? Misschien vind je lijf dat tijdelijk niet meer lekker, te veel bubbels erin ofzo of te zoet?
    Misschien helpt het als je je maaltijden verspreid over een aantal keren per dag een kleinere hoeveelheid?

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Ik herken het.

Eten doe ik gewoon, maar ik kan minder eten. Net alsof mijn maag sneller vol is. Maar dan een tijdje na het eten komt dat honger gevoel weer.

Vooral rond 23.30 uur heb ik zin in wat te eten. Twee happen en het is weer over.

Ik denk dat het wel normaal is.

4. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

10 aug 2006
    568
    0
    0
    Hoi,
    Ik drink appelsap en ik heb daar geen last van.
    Het is echt alleen met het eten.
    Ik drink ook niet voor ik ga eten of tijdens het eten want dan zit ik sneller vol.
    Dan is het geen maagzuur, maar het is een irritant gevoel dat weet ik wel.

5. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

10 aug 2006
    568
    0
    0
    Ja ik eet ook gewoon,maar ook minder dat eerst.
    Ik heb het ook vaak later op de avond en het gevoel blijft dan ook een lange tijd hangen.
    Het is best vervelend vooral omdat je vaak niet weet wat je weer moet gaan eten.

6. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Misschien heb je hier nog iets aan, kwam ik zojuist tegen ook op deze site:

Brandend maagzuur

Bij het vorderen van de zwangerschap kan de groeiende baarmoeder tegen andere organen aandrukken. Dat levert geen grote problemen op, maar kan wel lastig zijn. Door druk op je blaas moet je vaker naar de wc. En door druk op je maag kan er maagzuur omhoog komen. Vooral de laatste drie maanden van de zwangerschap is je baarmoeder zo groot, dat hij tegen je maag drukt. Als daardoor maagzuur omhoog komt, komt het in je slokdarm. Dit geeft een vervelend, branderig gevoel tot diep in je keel. Het is grotendeels te voorkomen door goed rechtop te zitten op een rechte stoel een ook wat "hoger" te slapen met een extra hoofdkussen. Neem er liever geen medicijnen voor en dan alleen op advies van de huisarts.

Hoeft dus nog niet eens van eten of drinken te komen.

7. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Heb je al geprobeerd vaker te eten en dan kleinere porties?

Deel Deze Pagina