Ik heb een persoonlijk vraagje. Wij hebben het niet slecht maar als de kleine er is moeten we zeker 10 keer nadenken voordat we iets aanschaffen. Ik wil niet zeggen dat we arm zijn, maar we moeten wel bij elke aankoop op onze centen letten. Hoe zit/zat bij bij jullie? Ben erg benieuwd.
Ik heb altijd gezegd dat ik het liefst wil thuisblijven, sowieso de eerste jaren van mn uk. We hebben een snelle berekening gemaakt van de kosten en lasten en daarmee komen we uit. Uiteraard zullen we veel beter moeten oppassen dat we geen rare, onnodige dingen gaan aanschaffen, maar ik ben altijd wel zuinig geweest. We zorgen ervoor dat we nu al zoveel mogelijk grote dingen aanschaffen, nu we nog beide werken. Ook onze badkamer moet voor de geboorte klaar zijn. En we kijken gewoon hoe we dingen op zn voordeligst kunnen aanschaffen.
Mijn keuze stond er eigenlijk niet bij, vandaar dat ik op geen verschl heb gestemd. Maar natuurlijk is er wel verschil, alleen redden we het prima!
ik heb nog niet gestemd aangezien ik nog geen ervaring heb maar denk wel dat we het redden hoor, want dat heb ik van te voren ook al eens bekeken alleen een vet pot zal het niet worden en we zullen langer moeten sparen en bewuster met het geld om moeten gaan... maar denk datiedereen dat wel heeft.... en zeker daar ik zo jong ben..... is toch echt geen vetpot wat je dan verdiend!
aangezien ik 2 dagen minder ga werken ga ik ook minder verdienen, vandaar dat we het wel zullen redden, maar zeker niet met geld moeten strooien.
wij redden het op dit moment ook prima voor de kleine zijn we maar 15 euro per week kwijt ong dus dat valt reuze mee wij hebben dan ook de mazzel gehad dat we wel 10 vuilniszakken vol kleding hebben gekregen in allerlei maten en mijn vriend ze zussen ook 2 kindjes hebben van niet ouder als twee dus loopstoeltjes etc krijgen we ook veel. bij ons maakt het dus ook weinig verschil.
We gaan het prima redden. Mijn vriend verdient vrij veel en ik wil het eerste halve jaar niet werken en daarna 2 dagen in de week aan de gang als secretaresse.
Wij redden het ook prima. Ik zeg wij omdat ik nogal eens krap wil zitten maar dat heeft meer te maken met onze verdeling in de kosten. Ik ben destijds minder gaan werken, werk intussen 1 dag meer en allebei zijn we er veel op salaris in vooruit gegaan dus vooralsnog prima..
Ik ga 50% werken en dus moeten we wel op de centjes letten. Maar dat zal allemaal wel goed komen. Britt
Ik weet het niet zeker, maar heb wel gestemd, nu redden we het prima, 2x p.m. lekker uit eten, veel stappen ja dat zal straks niet meer gaan, we zullen nog wel eens een keertje uit eten kunnen maar niet meer zo vaak.
het lijkt me iets waar je van te voren over nadenkt, eigenlijk zal ik er rijker op worden aangezien ik het nu maar met 1 salaris doe en straks die van mijn vriend erbij komt haha
Wij kunnen ons prima redden met 3 kinderen ... hopelijk strakjes 4. We hebben geen mega inkomen, maar toch gaat het prima.
het is logisch dat alles wat krapper wordt als de een minder gaat werken , maar inderdaad dat weet je van tevoren natuurlijk al. toch is het van de belasting een meevallertje het mag dan niet veel zijn maar beter iets als niets.
Het blijft ook perceptie natuurlijk..wat ik onder financieel redden versta, hoeft voor een ander niet zo te zijn Wij kunnen igg nog alle dingen doen die we leuk vinden en eigenlijk zou ik niet hoeven werken maar doe het omdat ik het leuk vindt..misschien dat ik alsnog stop als de 2e er straks is..
Voor ons zou een beebje geen verschil maken. Hebben allebei een heel erg goed inkomen en zullen niet meer 2x in de week uit eten gaan en stappen dus denk dat we er zelfs op vooruit zullen gaan
Gezien onze situatie zullen wij het ook goed redden. Maar natuurlijk ga je denk ik automatisch wel op je centen letten omdat er nog iemand is bijgekomen.
ik ben van 40 naar 24 uur werken gegaan en mijn man van 40 naar 36 uur en op zich merken we niet veel verschil we kunnen nog steeds doen wat we willen daar staat tegenover dat we niet meer zo vaak als vroeger uit eten gaan en naar de bios enzo (wat ik ook niet erg vindt) maar dat geld gaat dan naar andere dingen ben ook gek op kleding voor mijn kids kopen en vergeet mezelf dan wel eens ga straks nog minder werken maar ben er niet bang voor dat het dan veel anders wordt