Hoi meiden, Mijn zoontje heeft last van verkoudheid. Loopneus, hoesten en heel erg hees. Nu viel het ons bij het naar bed brengen op dat hij blauwe lippen had, terwijl hij gewoon warm was. Heb hem bv gegeven en tijdens het voeden ademde hij heel snel en oppervlakkig. Hij ligt nu in een diepe slaap en heeft geen blauwe lippen meer en ademt nu heel rustig en zachtjes. Nu ik dit zo lees stel ik me volgens mij vreselijk aan maar het zat/zit me niet lekker. Hoort dit gewoon bij de verkoudheid, of kan dit wellicht wat anders zijn?
Geen idee, maar als je het niet vertrouwd gewoon wat vaker checken of hem lekker bij je nemen? Kan jet wat beter in de gaten houden en eventueel de hap bellen als je twijfelt.
Het hees zijn , snel ademen en hoesten kan pseudokroep zijn, net alsof het een zeehondje is? Blauwe lippen herken ik niet. Als je het niet vertrouwd gewoon de hap bellen
'Jonge kinderen en babys met blauwe lippen kunnen ziek (grieperig) of moe zijn. Zo kunnen blauwe lippen naweeën zijn van griep of verkoudheid waarbij de longen zwaar zijn belast (zwaar hoesten e.a.).' https://www.salusi.nl/blauwe-lippen-oorzaken-oplossingen/
Pseudokroep bij kinderen | Mens en Gezondheid: Kinderen Blauwe lippen kunnen wel voorkomen bij pseudokroep lees ik op die pagina, staat in de alinia onder de symptomen. Ze raden dan aan om wel naar de hap of ha te bellen. Maar als hij nu lekker slaapt zou ik het even aankijken, of je belt de hap en geeft aan dat hij nu lekker slaapt, kunnen ze altijd raad geven. Pseudokroep kan wel eng zijn, ze kunnen een soort van paniekaanval krijgen en dat gebeurd meestal in de avond of s'nachts. Dan zijn het echt zeehondjes. Enige wat je dan kan doen is, hoe moeilijk ook, afleiden! Eventueel gewoon naar buiten gaan om hem uit de situatie te halen. Zo een aanval gebeurd zeker niet altijd maar als hij ineens heel zeehondachtig doet dan weet je dat dit het is. Ik zou dan wel naar de hap bellen maar meestal kan je niks doen. In de badkamer zitten en de douche goed open helpt ook, goed stomen. Kan ook goed zijn dat hij die aanval al heeft gehad omdat je zegt dat hij nu heel rustig ademd. Kan ook heel goed zijn dat het geen pseudokroep is
Bedankt voor jullie reacties. Sorry dat ik niet meer gereageerd heb, Ik was vrij snel in slaap gevallen gisteren. Ik heb hem voor de nacht bij me gehouden. Zodat ik hem inderdaad in de gaten kon houden. De blauwe lippen waren gelukkig weer weggetrokken. Ik moest vanmorgen toevallig voor mezelf naar de huisarts en ik heb het meteen nagevraagd, de ha vond het niet verontrustend omdat het gewoon weer weggetrokken was. Ik moet het in ieder geval in de gaten houden. Bedankt voor de tips!!