Bij mij was de 20 weken echo iets anders dan verwacht. er zit te veel vocht in de hersentjes en werd doorgestuurd naar de gynaecoloog. de eerste echo was goed. en werd mij verteld dat er verkeerd gemeten was. met 23 weken moest ik terug komen voor een controle echo. nu blijkt dus dat de rechter ventrikel groter is dan de linker. moest bloedprikken en over 4 weken weer etrug komen. dit maakt mij erg onzeker. en vraag mij af of er meer mensen zijn die zo iets hebben meegemaakt. en wat er uiteindelijk mis was met het kindje? ik moet nu nog ruim 3 weken in deze onzekerheid zitten en afwachten. en ik heb dus geen idee wat ik kan verwachten. ik weet wel dat het een marker is voor down-syndroom en een waterhoofdje
maar down syndroom kunne ze toch testen? Ik heb dit nog nooit gehoord verder hoor. Weet eigenlijk niet eens wat een ventrikel is. Ik hoop dat t iig allemaal mee valt en je over drie weken (lijkt vast een eeuwigheid nu) hoort dat t allemaal weg is/ goed is en je over 16 weekjes een gezond kindje in je armen hebt! sterkte meid.
hallo, downsyndroom kunnen ze nu niet meer makkelijk zien. daarom gaan ze in de gaten houden of het vocht in de hersentjes gelijk blijft groeit of met een beetje geluk weer kleiner word. voor een nekplooi meting e.d. is het helaas al te laat.
Jamaar de nekplooi meeting is ook maar alleen de kans dat je dat hebt. Voor zekerheid moeten ze dan vruchtwater punktie (of vlokken test) doen.
Jammer genoeg kan ik je niet verder helpen. Mijn nicht die heeft een dochtertje gekregen en zij had ook vocht in de hersenen. De vocht groeide niet gedurende de zwangerschap. Er werd haar wel verteld dat ze rekenign moest houden met een gehandicapt kindje of een kind met een eventuele achterstand. Inmiddels is haar dochertje ruim een jaar en kerngezond. Dus je moet je vooral geen zorgen maken. Enkele weken terug heeft een ander lid ook een topic geopend dat er vocht in de hersenen van haar baby zaten. Ik weet niet of je de topic terug kunt vinden?
bedankt voor jullie reacties. ik ga even een paar toppics terug zoeken. en ga proberen me niet druk te maken... maarja makkelijekr gezegt dan gedaan.
Ik heb er totaal geen verstand van; maar wat betreft je vraag of er mensen waren die het zelfde hebben meegemaakt: Mijn vriendin kreeg hetzelfde te horen, ook dat ze er rekening mee moest houden dat het niet goed was. Haar zoontje is kerngezond ter wereld gekomen. Heel veel sterkte.
Dankjewel! dit zijn indd. berichten die ik graag lees. hopelijk krijg ik ook een gezond kindje! ik blijf positief denken!