Moet ik me zorgen maken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Catoo, 21 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catoo

Catoo Niet meer actief

Op 26-3 begon mijn laatste menstruatie, die normaal verliep. Hierna zijn we actief gaan proberen zwanger te worden.

Zeer waarschijnlijk heb ik op of voor zaterdag 16-4 mijn eisprong gehad. Die dag merkte ik dat ik na het vrijen een hele golf met roze bloed verloor. Ik verlies wel vaker bloed na het vrijen, wat meestal snel stopt, maar dit was meer dan normaal en lichter van kleur.

Het gekke is ook dat ik nu, 6+dpo nog steeds bloed verlies. Ondertussen is het wel iets donkerder geworden. Het is niet zo dat ik maandverband moet gebruiken, de hoeveelheid is hetzelfde als bij normale afscheiding tijdens mijn dpo, alleen rood van kleur.
    Ik heb ook af en toe een kramp en gisteren ook een paar steken.

Ik las dat sommige vrouwen (met een langere cyclus) tijdens hun eisprong bloedverlies hebben, maar ik was voorheen niet aan de pil en heb dit nog nooit meegemaakt.

Het kan m.i. geen innesteling zijn, want daar is het te vroeg voor.
    Ik maak me best een beetje zorgen, vooral omdat ik in januari een curretage heb gehad. Ik heb erna geen echo meer gehad en ben altijd bang geweest dat er misschien iets was blijven zitten.

Wat zou het kunnen zijn? Is het normaal? Moet ik hiermee naar een huisarts/gynacoloog?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

bloedverlies rondom eisprong komt vaker niet dan wel voor. Dit kan het wel zijn maar zeker weet ik het niet. Ik vind het niet verontrustend omdat het roze is, je hoeft je geen zorgen te maken.
    Bij een curettage is echt wel alles weg hoor!
    Wacht maar even af zou ik zeggen.

Mirjam

Deel Deze Pagina