combinatie van 1 en 3 jarige help ¡

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Alequito, 27 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alequito

Alequito Lid

21 aug 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Dames
    ik heb een probleem !
    ik heb 1 zoontje van 15 maanden en 1 van 3,5 jaar.
    ik was vorig wknd met hen in de speeltuin en vond het super moeilijk om dit te combineren
    Heeft er iemand tips voor mij of heeft er iemand hetzelfde probleem?
    of meer in het algemeen hoe beide leeftijden te combineren
    met de grote kan je al veel doen, maar de kleine loopt het liefst in de richting die je niet wil
    ik bedoel wel als je alleen als ouder in de speeltuin bent of ergens anders
    of ook bv op cafe of restaurant gaan?
    doen jullie dit met jullie kinderen? ik stress er alleen maar op omdat je toch niet rustig kan eten,...

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Kleinste op een gegeven moment in de buggy.

3. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.826
    3.612
    113
    Kom je hier pas na 15 maanden achter dan? :D

Ik zou zeggen dat de ene helft van de tijd achter de jongste aanhobbelt, en de andere helft de kleine lekker in buggy en dan het ritme laten bepalen door je oudste. Op zich zijn er natuurlijk best veel dingen die voor allebei leuk zijn, zoals (binnen)speeltuin, kinderboerderij en dierentuin. En als je ergens wat wilt eten dan lijkt de oplossing me om voldoende speeltjes mee te nemen om ze bezig te houden, en de jongste nog lekker in een kinderstoel zetten.

4. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Hangt ook van je oudste af denk ik. Hier luistert hij vrij goed en is behoorlijk zelfstandig.
    Dus als we naar de speeltuin/kinderboerderij oid gaan, ga ik ergens centraal zitten, de oudste doet zijn ding en de jongste laat ik ook gewoon los en hou ik in de gaten, dat hij geen zand naar andere kindjes gooit, niets in zn mond stopt enz. De oudste hou ik uiteraard ook in het oog, maar die roept me wel als hij bijv wil schommelen.
    Uit eten met de kids doen we eigenlijk alleen naar pannenkoekrestaurant. En daar zijn ze echt niet de enige;)

In de zomer zitten we wel veel meer met ze op terrasjes. Maar als het veilig is, in de stad waar geen auto's rijden, dan laat ik ze ook gewoon lopen, eigenlijk iedereen vind ze hartstikke schattig. Pas als ze zeg zo'n 10 meter verder lopen roepen/halen we ze terug. Ik vind het juist steeds makkelijker worden eigenlijk.
    Gewoon plekken zoeken waar ze veilig los kunnen lopen, en dan alleen corrigeren/bemoeien indien nodig.

Hier de jongste in de buggy terwijl de oudste speelt zou hier in ieder geval echt niet lukken (en vind ik zelf ook een beetje raar/zielig; je neemt je kind toch niet mee naar een speeltuin om hem vast te zetten in de buggy..?)

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Mee eens.
    Mijn oudste luistert goed, is een kind waar je wel afspraken mee kunt maken en die niet zo snel wegloopt of rare dingen doet. Mijn jongste was motorisch heel snel en heel ondernemend, dus daar moest ik al heel jong goed op letten. Luistert ook niet zo goed, is impulsief, dus als hij wat ziet of denkt, dan vliegt hij er op af of doet het gewoon.
    Ik ben vooral op zoek gegaan naar plaatsen waar het voor hen en voor mij leuk was, bijv. hier in de buurt is een restaurantje met een afgesloten speeltuin, kan ik op het terras zitten en zij lekker spelen:).
    Ondertussen zijn ze al wat ouder, maar ze verschillen iets minder dan 2 jaar in leeftijd.

6. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik vond die periode juist heel erg relaxed. Nu zijn ze bij mij 5 en 3 jaar en ze kunnen wel heel goed samen spelen maar er wordt ook heel wat afgkibbeld en geruzied. Veel vermoeiender. Ze zijn ook veel mobiel er dan ik ben met mijn dikke buik.

Deel Deze Pagina