Gevoel clitoris na bevalling & slappe schedewand

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Hellen1971, 8 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hallo!

Aanstaande vrijdag ben ik 3 maanden geleden bevallen van een prachtige dochter. De bevalling ging in ijltempo ( iets van 19.00 uur braken de vliezen, de eerste wee kwam pas om 19.50 en na 12 minuten persen is ze om 21.22 uur geboren. Door de snelheid leverde me dat wel wat scheuren op, die netjes zijn gehecht en die met gemeenschap nog wel gevoelig zijn, maar het is goed te doen.

Maar....ik merk dat mijn clitoris nog maar héél weinig gevoel heeft. Nu dacht ik de eerste tijd nog: dat zal nog wel moeten herstellen na de bevalling, maar we zijn zo 13 weken verder en er is nog geen verbetering opgetreden. Het zit mijn sexleven danig in de weg.

Verder merk ik dat de schedewand nogal slap is. Ik voel zowel aan de boven als onderkant, dat het wat is uitgezakt. Het weefsel blijft binnen de schede zelf, maar ze zijn als je voelt, duidelijk voelbaar als een soort zachte bolletjes/plooitjes. Ik doe mijn bekkenbodemoefeningen netjes, maar dat lijkt niet te werken.

Over beide dingen heb ik eigenlijk dezelfde vraag: zijn dit normale klachten na een bevalling en zo ja: hoe lang gaat dat nog duren?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi hellen,

Het zijn vaker voorkomende klachten. Wat je kan doen is even naar een bekkenbodemfysio. zij kan precies zien (middels een apparaatje) welke spieren jij moet trainen.
    Had je ook een scheurtje bij je clitoris? Het kan best even duren voordat de zenuwtjes weer geheeld zijn, die helen wel! maar het duurt wel even.

Imke

Deel Deze Pagina