wel of niet willen weten wat je krijgt

Discussion in 'Zwangerschap' started by wendysunny, Oct 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendysunny

wendysunny VIP lid

Jun 24, 2009
    5,789
    0
    0
    Willen jullie wel of niet weten of jullie een jongen/ meisje krijgen.

Wat is daar de reden voor?

2. wendysunny

wendysunny VIP lid

Jun 24, 2009
    5,789
    0
    0
    man: wil het absoluut niet weten wil die grote verrassing bewaren voor als het er echt is en het niet bij een echo oid te weten komen.
    Ik wil het waarschijnlijk niet weten omdat de kans dat ik mij ga verspreken groot is. En ergens is het eeen leuke verrassing voor als de bevalling voorbij is. Oke het is ook leuk om het eerder te weten.. en op dat moment is het natuurlijk ook een verrassing. Maar ik neig naar niet weten

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Wil het toch echt weten met me oudste was dat zo en nu met de tweede wilde ik het ook weten vind wel makkelijk ivb met baby kleren kopen en zo,

Me eerste was een jongen 07-11-00 Arun

22 weken zwanger van een meisje uit gerekend 15 feb 2010

4. meid88

meid88 Actief lid

Jun 8, 2009
    246
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee ik zou het niet willen weten..
    het mooiste is er dan juist af..
    maar dat is mijn mening haha :)
    en dan ga je ook allemaal kleertjes kopen voor een jongen als je weet dat je een jonge krijgt..
    en als dan iemand langs komt en die ziet het toevallig dan weten die het ook gelijk.. lijkt me juist niks aan..:)

5. wendysunny

wendysunny VIP lid

Jun 24, 2009
    5,789
    0
    0
    ja het is handig met kleertjes e.d.

bij de 1e had ik wat neutraals, en een jongens en een meidensetje gekocht. Meidensetje ligt nog op zolder... koop er dit keer iets voor een jongen bij.
    Verder kan ik meidenspul lenen en jogensspul zat hier in huis...

moet wel zeggen dat ik nu meer twijfel of ik het wil weten dan bij de 1e ... maar die grote verrassing bij de bevalling is ook super

6. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    wij wilden het graag wel weten
    bij alle 3 wisten we het al van te voren
    bij de vorige 2 hebben we het geheim gehouden
    maar deze keer niet.
    maar goed ieder voor zich he ;)

7. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik wilde het zeker van te voren weten. Ik was zo ziek van de zwangerschap dat ik een duidelijk beeld wilde van mijn kindje. Heb het toen ook aan iedereen verteld, alleen de naam niet. Maar die wisten we pas zeker toen het geboren werd.

Nu was het wel zo dat ze het bij mij gewoon finaal verkeerd hadden! Heb de hele zwangerschap vanaf 20 weken dus gedacht dat ik een meisje kreeg en met de geboorte bleek het een jongen te zijn! En de gyn die de 20 weken echo deed gaf zowat 100% zekerheid.

8. Oemie

Oemie Actief lid

Sep 6, 2009
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man en ik willen het beide niet van te voren weten.
    vind het mooi omdat bij de bevalling pas te ontdekken.
    :)

9. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    4,166
    397
    83
    beide keren wou ik het weten.. omdat ik het heerlijk vind om gericht te shoppen en het voor mij wat echter voelt.. ik heb het nu vaak met me dochter over haar broertje en voelt heel goed dat we het al weten.. we maken er ook geen geheim van.. de naam blijft wel geheim..

ik snap heel goed dat mensen het niet willen weten maar vind het onzin dat dan het leuke er al af zou zijn ofzo (krijg ik weleens te horen) alsof je minder blij/verrast bent als je al weet wat je krijgt... het blijft hoe dan ook bijzonder!

10. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ja, dat vind ik nou ook. Vond het al zo bijzonder een kindje te krijgen dat ik wilde weten wat het zou worden. Ik wilde echt een beeld kunnen krijgen van mijn kindje.

11. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,329
    11
    38
    hier
    Wij wilden het wel weten! Waarom omdat we gewoon te nieuwgierig zijn denk ik! Zeker ik :p

12. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    wij willen het weten en het liefst zo snel mogelijk! :):) kunnen we gerichter shoppen! :)
    hier zit een echoscopiste die het vanaf 14w doet.. de gyno kent haar ook en zegt datze idd betrouwbaar is en een andere echoscopiste die haar ook kent zegt dat ze bekend staat als iemand die met haar ogen dicht echo's maakt :) maar ze is zo duur 135 euro.. dat doen we dus niet.. :) gaan het nu doen met 16 weken voor 25 euro voor die 110 euro kunnen we dan weer leuk gaan shoppen! :)
    wij willen gewoon graag een of jongens of meisjeskamer.. ook de voorpet vinden we leuk, shoppen enzo dus :)
    mij lijkt maar ik spreek niet uit ervaring, dat als je je beeb voor het eerst in je armen krijgt je sowieso al verrast bent door je beeb :)
    maar ja dat is hoe wij het zien.. gelukkig denkt niet iedereen hetzelfde anders was het te druk bij het echobureau en hadden we geen plek meer :)
    veel plezier meiden met zwangeren! :)

13. valhalla

valhalla Niet meer actief

Beiden keren wilden we het weten en we hebben het dan ook meteen aan iedereen die het wilde weten verteld. Het is sowieso handig met het kamertje en de kleertjes maar ik vond het bovenal leuk dat het opeens zo 'echt' werd. We gaven 'r een naam die een beetje leek op haar echte naam en zo voelde het steeds meer alsof ze al een deel was van de familie.

Vond het superleuk dat iedereen vroeg 'hoe is het met Leentje?' Alsof ze er al was. Maar ja, uiteindelijk is dat maar iets kleins om te weten, over zo veel dingen moet je toch maar gissen tot de geboorte..

Om het niet te weten lijkt me ook wel heel leuk, dat is wel de ultieme verrassing bij de geboorte dan. Maar niet aan ons besteed ;)

14. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik wil het wel weten! Want ik ken mijzelf, ik zal veel te nieuwsgierig zijn en niet kunnen wachten tot misschien wel na 42weken! :D

15. belin

belin Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    1,477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet nog ff geduld hebben maar wij willen wel graag weten wat het wordt ! Kan nu al haast niet wachten haha.

16. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wij willen het niet weten.

1. we houden gewoon van verrassingen (surprise eieren :D)

2. het KAN zijn dat ze het mis hebben op een echo. Ik hoor het toch nog best wel eens, dat ze bij 20 weken bv. zeggen oh, meisje, en dat er toch echt een piemeltje aan blijkt te hangen (bij een latere echo of bij de geboorte). Lijkt me dus helemaal niet handig met kleertjes dan, en ook niet omdat je dan al helemaal ingesteld bent op het geslacht.

Bovendien houden wij al niet van roze/blauw dus alle kleertjes zijn gewoon leuk voor allebei (veel lime, rood, bruin, aqua). Kinderkamer wordt een dolle boel met kikkers dus ook dat kan bij allebei en hadden we ook gedaan als we het wel geweten hadden.

Ben wel... superbenieuwd!!!

17. wiebertje

wiebertje Fanatiek lid

Feb 2, 2009
    1,095
    0
    0
    we krijgen een zoon en ik vind het ook onzin dat het leuke eraf is het mooiste vond ik dat we erachter kwamen dat we zwanger zijn en nu dat het een zoon is straks is hij er en dat is nog het mooiste van alles uiteindelijk gaat het erom of het gezond is of niet

18. gimena

gimena Niet meer actief

ik kom der verleiding niet aan.
    wou het echt gewoon weten! :D
    erg he :D:p

19. fruitella

fruitella Actief lid

Jan 28, 2009
    119
    0
    0
    marketing en communicatie
    Dordrecht
    wij hebben ervoor gekozen om ons te laten verrassen. Vooral die eerste seconden na de bevalling waren zó spannend; ja, ik vond het achteraf echt leuk dat we het niet wisten

20. babs81

babs81 Niet meer actief

JAAAAAAAAAAAA ik wil het dolgraag weten!! Ik hoop buiten een gezond kindje op een meid!!! Ik heb 2 jongens , dus wil de ALLERLAATSTE zwangerschap het weten!!

Buiten dat wil ik een droom babykamer maken!!Dus erg handig als je weet wat het word!!!!

Ik heb dus 30dec. met 18 weken een geslachtsbepalende echo8)

Share This Page