Wie heeft ervaring met ostepaat bij babys?????

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ratahara, 13 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratahara

ratahara Actief lid

29 okt 2011
    120
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,
    ik wou graag naar ervaring vraagen van moeders die met hun babys naar de osteopaat zij geweest.

hoe oud was jou baby toen?
    wat was er aan de hand?
    heeft osteopaat wel geholpen?

groetjes

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik ben met Thirza geweest, toen zij 10 weken oud was. Had achteraf veel eerder moeten gaan al, maar goed...
    Hier gegaan vanwege voorkeurshouding, overmatig huilen, extreme darmkrampen en heel erg veel spugen.
    Na de eerste behandeling was het spugen over en konden we weer terug naar elke 2-3 uur een voeding, ipv elke 20 minuten even kort willen drinken (BV). Ze heeft even 2 dagen nodig gehad om bij te komen en toen ging ze ook eindelijk goed slapen, (2-3 uur achter elkaar overdag, ipv max 20 minuten terwijl ik dan 3 kwartier had staan wiegen :().
    Na anderhalve week kwamen de klachten weer wat terug, maar een paar dagen later hadden we weer een afspraak, en weer zelfde resultaat: 2 dagen wat onrustig en daarna weer enorme verbetering. Derde behandeling zat nog wat langer tussen en 4e keer ook weer en daarna niet meer nodig geweest: toen sliep ze normaal, kon gewoon in bed gelegd worden en dronk normaal, zonder die extreme krampen en het vele spugen. Voorkeurshouding was toen helemaal weg.
    Een verademing dus!

Als je gaat, wel even zorgen dat je bij een geregistreerde osteopaat terecht komt EN even zien dat het iemand is die ervaring heeft met baby's!
    Zie NVO Osteopathie: Nederlandse Vereniging voor Osteopathie

3. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Hier zijn we bij de osteopaat geweest toen ons ventje 7 weken oud was ivm reflux, erge darmkrampen en daardoor ook slecht slapen. De eerste keer ging het een week goed, daarna voor een herhaling geweest en daarna ging het niet meer goed helaas en werden de klachten weer erger. Voor ons heeft het dus niet zoveel geholpen helaas. Uiteindelijk gaat het door dieetvoeding en medicatie wel beter gelukkig.

4. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Hier ook voorkeurshouding, krampen, pijn,niet slapen,veel huilen
    Na twee behandelingen was het over
    Ze was rond de twaalf weken

5. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Hier geweest toen zoontje 9 weken oud was, en ook ik had veel eerder moeten gaan. Zoontje had een behoorlijke voorkeurshuiding en huilde 16-20 uur per dag. Hij wilde alleen maar bij mama op schoot, als ik hem in zijn bedje legde begon hij meteen te huilen en hield hij niet meer op. Volgens het CB een huilbaby, volgens de dokter darmkrampjes en volgens de kinderfysio (waar ik na aandringen een verwijzing voor heb gekregen) niets aan de hand. Ik voelde gewoon dat het niet goed zat en dat hij pijn had. Wilde een afspraak bij de osteopaat maken, maar mijn man was er zwaar op tegen, "gerommel" aan een baby bij een kwakzalver vond hij helemaal niets. ik kon niet meer tegn het gehuil, en heb dus toch een afspraak gemaakt. Ik dacht, ik ben er toch bij en laat ze niet iets tegen mijn zin in doen. Osteopaat heeft hem behandeld, zijn spieren in zijn nekje zaten helemaal vast, en de rest van zijn lichaam was helemaal verkrampt. Eigenlijk deed de osteopaat niets bijzonders, hij draaide zijn hoofdje heel voorzichtig van links naar rechts en bewoog zijn armpjes en beentjes heen en weer. Diezelfde dag heeft hij nog aan een stuk door gehuild (had de osteopaat voor gewaarschuwd), maar de volgende dag was het in 1 klap helemaal over. Hij sliep heerlijk en begin zelfs direct te lachen als hij ons zag :D Een week later nog 1 behandeling gehad en dat was het. Ik heb er nog steeds spijt van dat ik niet eerder gegaan ben.

Als je zelf twijfelt: doen! Je praat eerst met zo'n arts, dus je kan van alles vragen en evt. zeggen waar je je niet lekker bij voelt.

6. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.268
    1.031
    113
    Zuid-Holland
    hier ook geweest met baby drie weken oud, voorkeurshouding, huilen. osteopaat heeft echt goed geholpen!!

7. Mylo03

Mylo03 Actief lid

4 jan 2011
    100
    0
    16
    behalve moeder zijn werken en sporten, en leuke di
    noord holland
    Wij zijn met onze dochter geweest toen ze 12 weken was ivm reflux. Heeft voor haar helaas niets geholpen. We zijn vijf keer geweest. En toen in overleg besloten te stoppen.
    Maar ik denk dat als je tijwfeld je het altijd kan proberen. Als je een goede osteopaat hebt dan zal hij-zij eerlijk zijn ook als de behandeling niet aanslaat!

8. Mam1988

Mam1988 Bekend lid

16 okt 2011
    725
    0
    16
    Wij zijn vandaag voor het eerst met ons meisje bij een osteopaat geweest, ze is erg onrustig, huilt veel, krampen en reflux.
    Vanavond is ze al wel een stuk rustiger, dat kan natuurlijk toeval zijn.

De osteopaat zei dat ze veel spanning heeft bij haar ribben en een beetje bij haar nek, heupen en maagklep. Dit kan idd de klachten geven die ons meisje heeft.

Ik kan je nog niet vertellen of het echt werkt, maar dat laat ik nog wel weten!

9. Koon

Koon Niet meer actief

Wij zijn met ons zoontje bij de osteopaat geweest voor krampjes en een lichte voorkeurshouding. De eerste keer was toen hij een week of 4 was.

De eerste behandeling was gericht op de krampjes. Dezelfde dag werden de klachten veel erger en 's nachts was hij helemaal niet te houden. Na 2 dagen werd het minder en na een week was het helemaal rustig.
    Bij de 2e behandeling waren de darmen rustig en heeft hij de voorkeurshouding behandeld. Dezelfde dag legde mijn zoontje zijn hoofdje steeds naar de andere kant, alsof hij toen pas door had dat je ook naar de andere kant kan kijken. Na een week ging hij het netjes afwisselen.

Hier dus een positieve ervaring.

10. ratahara

ratahara Actief lid

29 okt 2011
    120
    0
    16
    NULL
    NULL
    bedankt voor alle reakties,
    toch bij meeste heeft het geholpen,
    Juli2009 fijn dat er zo geholpen heeft,
    onze klachten lijken veel op die van jouw baby,
    onze zoon is nu 5 en half week, we zien hem bijna niet tevreden (meschien 10 min per dag) rest is het ontrotsbaar huilen, lifst op schoot, maar ook niet helemaal plat, hij trekt zijn lijfje helemaal stijf, heef enorme krampen die soms van eene tot de volgende voeding aanhouden, vandag nog naar de ha geweest en die zag ook reflux bij hem.
    morgen hebben we afspraak bij osteopaat, ben erg benieuwd...?

Deel Deze Pagina