Maak me zo'n zorgen! Curves buigen steeds meer af...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kitty07, 21 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Vind het raar te lezen dat er heel veel meiden zijn die zeggen "ja maar mijn kindje is zo oud en weegt net zoveel of minder dan de jouwe". Het maakt toch niet uit hoeveel een ander kindje op die leeftijd weegt of lang is? Het gaat er hier om dat het kindje niet groeit en van zijn lijn afbuigt. Dan is het helemaal niet belangrijk om te weten hoeveel andere kindjes van dezelfde leeftijd wegen of meten. Afbuigen kan een indicatie zijn dat er iets niet goed is maar kan ook komen doordat het kindje zich op andere gebieden druk is met ontwikkelen. Daarom altijd belangrijk dat uit te zoeken en erg fijn dat je dan snel terecht kunt want ik kan me voorstellen dat je met zulk nieuws toch even zorgen maakt.

Sterkte en ik hoop dat het meevalt.

Snananas vindt dit leuk.
  2. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    hoe was het bij de kinderarts?

3. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Wat zei de kinderarts?

4. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Nou meiden, ben dus bij de KA geweest!
    Ten eerste......het CB bleek dus zijn lengte niet goed gemeten te hebben want in het ziekenhuis hebben ze 80cm gemeten...;):x
    Qua lengte volgt hij zijn lijntje dus wél goed! Ben ik heel blij mee! :)

Gewicht blijft idd achter...volgens de KA zou hij al richting 11 kgs mogen gaan gezien zijn lengte maar hij is dus 1.5 kgs lichter.
    De KA denkt dat hij mss toch wat te weinig calorieen binnen krijgt omdat hij ook ontzettend actief is. Zit geen seconde stil en is enorm ondernemend.
    En dat in combinatie met ziek zijn zou het wel kunnen verklaren vind hij. En mss. ook gewoon een "genetische" kwestie.
    Nu willen ze wel dat ik een afspraak maak bij de diëtist om te kijken wat hij nu precies binnen krijgt en of er ook genoeg vet in het dieet zit.
    KA dacht gelukkig niet aan een medisch probleem gezien de indruk die hij maakte.
    En dan over 2-3 maanden nog een keer terugkomen ter controle.

Dus al met al ben ik redelijk gerust nu en ben ik eens benieuwd wat de diëtist zal zeggen.
    Ikzelf denk toch echt dat hij wel genoeg binnen krijgt maar mss zit ik er ook wel gewoon naast..
    Op een dag eet/drinkt hij ongeveer onderstaande:

2,5 boterham met boter en beleg (kaas, vlees of stroop/jam etc)
    2 stuks fruit
    2-3 mini rijstwafeltjes
    1/2 liga
    2 bekers halfvolle melk
    1 doosje rozijntjes
    ruim voldoende avondeten (zeker vergelijkbaar met zo'n groot potje 15+ maanden van de Olvarit)
    toetje (soms anderhalf toetje ;))
    af en toe nog een koekje
    1 beker aangelengde roosvicee/diksap

Lijkt mij toch genoeg?
    Enfin, we zullen het wel van de diëtist gaan horen zeker.

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Wat je dan in ieder geval zou kunnen doen (als je dat nog niet deed) is volle zuivelproducten geven -> melk, kwark, yoghurt, roomboter.
    Evt wat extra boter of olie gebruiken bij zijn avondeten?

Verder lijkt het mij zeker wel genoeg...

6. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    fijn dat je een goed gesprek hebt gehad en nu gerust bent. hij eet inderdaad netjes in mijn ogen. inderdaad ook een goede tip van de volle producten mocht je die nog niet gebruiken.succes bij de dieetiste.

7. theeleut

theeleut Actief lid

19 aug 2008
    314
    2
    18
    Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad bij de kinderarts. En daardoor bent gerustgesteld.
    De hoeveelheden die je opgeeft lijken mij prima, eventueel zou je volle producten kunnen gebruiken en eventeel een extra tussendoortje als hij hier om vraagt, maar de dietiste zou je hier prima mee kunnen helpen.
    Maar, met 2x een buikgriep en de 6e ziekte lijkt het mij vrij logisch dat hij niet is aangekomen. Als hij eet wat jij hebt opgegeven dan ga ik er vanuit dat als je hem over een maand even opnieuw laat wegen hij alweer een stuk zwaarder is.

Mijn zoontje buigt ook erg af van zijn lijntje, (hij is van juli 2011, de laatste meting met 18 maanden was hij 9,3 kg en 79 cm. Hij begon bij zijn geboorte ruim boven de + 1 lijn en zit nu met zijn gewicht tegen de -2 en lengt rond de -1)

Hij was een aantal keer ziek geweest, heeft ook vaak last van zijn bovenste luchtwegen waardoor hij niet altijd zin heeft om te eten, maar als er ook maar iets te eten valt is hij haantje de voorste en krijgt zo voldoende binnen.
    Ik ben nog nooit door de CB doorgestuurd naar de KA, dit omdat hij gewoon lekker actief en levendig is en absoluut geen ziekelijke indruk heeft. Wel heb ik een keertje extra langs moeten komen om te wegen, maar bij de laatste controle volgt hij nu een lijntje, dus hoeven we pas over een half jaar terug te komen. :D

Zolang hij lekker actief is, en goed blijft eten zou ik mij nergens zorgen om maken...

8. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Hier ook een meisje dat afbuigt met in der lijntje.
    Ze weegt nu 9 kilo. En 80,5 cm met 1,5 jaar
    Ze is geboren met 3900 gram dus geen kleintje toen.

Ik heb altijd zoiets als ze vrolijk en levendig is en goed eet en drinkt maak ik me geen zorgen. Maar geef ook aan op het cb dat wij ons geen zorgen maken en er niks mee willen doen. Het is gewoon haar bouw en ze beweegt genoeg. Ze poept ook minimaal 2 x per dag dus ze heeft gewoon een hele snelle spijsvertering net als papa.

Hoor vaak van andere kindjes die zwaarder zijn dan onze dochter en dat ze dan naar ka moeten of elke maand terug moeten komen om te meten.
    En dan worden ze nog bezorgder want .... Is in een maand tijd maar 500gram aangekomen. Achja als je maar eens in de zoveel maanden komta is dit al een stuk meer ;)

9. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Timme is ook zo'n mannetje wat niet aankomt en groeit. Hij is vanaf de 11 maanden alleen maar aan het afbuigen, maar toch zijn ze trots op hem bij het cb en ka ook. Hij is altijd erg druk, kan ook niet stil zitten en is echt heel vaak ziek, 1 week beter dan weer 3 weken ziek. Heeft daar ook medicijnen voor. Maar hij is voor in 8 maanden tijd 700 gram aangekomen en 4 cm gegroeid. Gekeken over de laatste 5 maanden is hij 1,5 cm gegroeid en 100 gram aangekomen.
    Daarnaast eet hij brood over het algemeen heel goed 5 sneeën (zonder korst), maar avondeten soms wel, dan weer niet. Denk ongeveer aan een 8 maanden potje hoeveelheid met moeite. Drinken gaat wel goed en, alles wat zoet is, is hij dol op, maar dat mag hij niet te veel van mij.
    Maar probeer je niet te druk te maken, heb ik ook echt gedaan, maar merk gewoon dat hij lekker in zijn vel zit. Merk het ook direct wanneer hij weer ziek begint te worden.
    Hij is nu 9.9 kilo en 76.8 cm, maar het kan zomaar zijn dat hij volgende week opeens weer 9.5 kilo weegt, is in ieder geval nog nooit over de 10 gegaan...
    succes en laat je niet gek maken

10. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Hier ervaring mee.
    Zie groei van mijn meisje in handtekening.

Ze woog met 5 mnd al 9 kilo.
    En nu met 14 mnd oud maar 9,2.
    Lichter dan jouw zoon maar ze is wel al 89 cm lang.
    Dus ze is erg licht.
    Ze heeft bijna 11 kilo gewogen met 12 mnd tot ze weer erg ziek eerd en weer veel afviel.

Ze is vandaag geopereerd aan haar neus en keel amandelen en oren zijn doorgeprikt.
    Door haar amandelen was ze dus zo ziek en viel ze af.

Als ze weer geheeld is moet ze weer goed aankomen.

Je kan altijd aan de ka vragen of ze zijn amandelen willen nakijken want dat kan de reden zijn van ziekzijn of slechte groei.

11. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Onze oudste heeft altijd goed gegroeid, maar had een duidelijke dip in gewicht tussen 11 en 14 maanden (maar 140 gram aangekomen). At goed, niet ziek geweest. Schijnt normaal op die leeftijd. Zolang ze maar in de lengte groeien idd is het goed. Hopelijk is het bij jou ook gewoon een dipje en gaat hij de komende maanden weer iets meer groeien.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Fijn dat de kinderarts zich er geen zorgen over maakte!
    Hier trouwens tussen 9 en 11 maand ook een behoorlijke afbuiging van de groeicurve, zowel lengte als gewicht, en onze oudste ging toen van lengte +1 en gewicht 0-lijn, naar lengte 0-lijn en gewicht -1.
    CB stuurde ons toen naar een dietist, en die zei: joh, ergens dat eerste jaar/anderhalf jaar zoeken ze hun eigen groeilijntje op.
    En deze verhoudingen waren dus ook meer in lijn met onze eigen bouw...
    Tussen anderhalf en twee jaar heeft ze nog eens een enorme dip in groei gehad, (met 18 maanden 10,6 kilo, met 24 maanden 10,7, met 26 maanden 11,7...), viel toen ook echt gewicht af, en dat bleek door een darmparasiet te komen, (heftige buikkrampen en diarree). Trok keurig netjes weer bij toen die behandeld was.

13. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    misschien kan het je gerust stellen dat D. rond die leeftijd in een halfjaar tijd niks was gegroeid en zelfs 400gram was afgevallen? Controle er na gingen de lijntjes weer mooi omhoog. Die winter had hij 4x oorontsteking gehad en ging lopen, dat zijn (denk ik) de oorzaken hier geweest.

Deel Deze Pagina