Hallo, Ik maak me best wel zorgen,ik ben nu 9 weken zwanger en ik had gisteren avond ineens een klein beetje bruine afscheiding en een heel klein roze stolseltje in mijn urine verder geen krampen o.i.d. Verder de hele avond en nacht niks,wel wat last van mijn rechter zij maar dat was later ook weer weg. Toch vannochtend om 08.30 even de verloskundige gebeld,ze verteldde mij dat dit waarschijnlijk oud bloed is.Dat stolseltje kon zijn dat ik bijv een keer hard had geniest,of doordat de baarmoeder mond zich nu aan het oprekken is. En zolang ik geen rood bloed verlies of buikpijn/kramp ik me geen zorgen moet maken.Ze zei dat de zeurende pijn in mijn rechter zij die ik vannacht had waarschijnlijk gewoon mijn darmen zijn. Maar 1,5 uur later had ik weer bruin verlies niet veel maar er zat toch weer wat in mijn onderbroekje.Maar hier werd ik wel èrg onzeker door,en ik heb pas volgende week donderdag mijn eerste echo!Dus ik dacht ik bel gewoon nog een keer op,en verteldde dat ik nu weer wat bruin verlies had en ik vroeg als ik misschien kon langs komen zodat ze konden luisteren als het hartje kloptte of een echo. Maar weer zei ze dat ik me geen zorgen moest maken zolang het hier bij bleef,als ik het over een paar dagen nog had kon ik weer bellen. Maar nu maak ik me wel de hele dag al zorgen,ik had eindelijk zoiets van we zijn nu wat verder zwanger en dat ik er van kon genieten. Met kerst gaan wij het tegen onze ouders vertellen en hier kijk ik erg naar uit! Maar wie heeft dit ook mee gemaakt met 9 weken? Ik heb dus verder geen buikpijn o.i.d en het is ook niet zo dat mijn onderbroekje continu vol zit hoor.Tis maar een beetje maar toch.. Ben best van slag hierdoor,en doordat verder niemand van onze zwangerschap nog afweet kan ik het er ook met niemand over hebben. Groetjes,
Hee meis, Ik had het ook hoor. Bij mij begon het ook rond die periode, en heb het wel weken gehad nog.. Maar bij mij was gewoon alles goed. Ik had het vooral sochtends als ik wakker was. 2 weken lang, toen weer 5 dagen niets, toen weer 2 weken lang of zo. Zolang je geen buikpijn of (veel) bloedverlies hebt, hoef je je geen zorgen te maken.
Ik heb bij 9 a 10 weken helderrood bloed verlies gehad ook nog met erge krampen en ben nog steeds zwanger Maar ik had daarvoor al wel 3 echo's gehad en vaker bloedverlies. Dus kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Je kan kijken of je bij de verloskunde in het ziekenhuis terecht kan maar verder probeer niet te stressen en anders morgen weer bellen dat je je echt zorgen maakt.
Dank jullie wel voor jullie lieve reactie`s! Ik probeer me idd niet al te veel zorgen te maken,maar dat probeer ik...want het wil niet echt...ik vind het ook best wel jammer dat ik niet even mocht langs komen om te kijken als er ook een hartje klopt!Lijkt me voor hun niet veel werk,en is voor mij/ons wel een hele gerust stelling.Maar aan de andere kant snap ik ook best dat ze continu een uitzondering maken. Ik hoop dat het snel helemaal weg is zodat ik er weer lekker van genieten ook van de kerst dagen! Maar "gelukkig" ben ik wel heel erg moe en misselijk vannochtend ook weer...dat geeft me enigzin`s nog een bevestiging.
Hoi Elise, Ik heb het afgelopen zondag ook een klein beetje gehad. Ook mijn verloskundige vertelde dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Zolang je maar geen buikpijn hebt en niet rood wordt van kleur dan is het niet ernstig. Ik snap hoe je je voelt. Wij willen het zaterdag vertellen. Zodat ik geen smoesjes meer hoef te bedenken, waarom ik niet drink. We zitten namelijk de hele kerst met familie. Succes met je zwangerschap!
Ik heb op dit moment precies hetzelfde als jij! Heb ook een heeeel klein beetje bruin verlies soms. Ik heb ook dezelfde kwaaltjes als jouw. Moe en misselijk, en heb ook volgende week donderdag mijn eerste echo. De gyn zei precies hetzelfde tegen mij, zolang er geen rood is geen zorgen maken. Ik heb er nu wel meer vertrouwen in maar vind het ook doodeng!
@Rianne:Wat toevallig!Hopelijk is het idd niks!Mijn urine is verder gewoon schoon en ik heb het ook niet aan mijn toilet papier zitten het is meer dat ik wat vlekjes in mijn onderbroek heb. Ik doe nu maar gewoon heel rustig aan...hopelijk helpt het!Maar het mag van mij al wel de 29ste zijn!.
De vk ass.verteldde mij ook dat dit idd wel veel voorkomt en dat oud bloed ook uit het lichaam moet.Maar dat je hier vrijwel in boeken niks over leest.
Pffff ik kan ook niet wachten tot de 29e! Gelukkig heb ik de echo in de ochtend! Komt vast goed met onze beebjes!
Ha Elise, Het komt inderdaad heel veel voor, en de afloop is bij iedereen verschillend. Bij bloedverlies in de beginfase van de zwangerschap is er in 50 procent van de gevallen niets aan de hand. Ik had bij alle zwangerschappen bloedverlies, ook bij de zesde die wel goed ging. Toen was het nog helderrood ook, en ook niet weinig. Zo zie je maar... Als je je erg zorgen maakt, zouden ze je wel voor een echo moeten laten komen hoor. Desnoods ga je naar de HAP. Sterkte! Suus
@Suus35:Bedankt voor je antwoord,het is idd wel een gerustelling voor mij dat meer vrouwen dit hebben!"Gelukkig"is het van mij niet helder rood en heb ik geen heftige buikkramp,maar meer bruin achtig en is het niet heel veel..maar je bent toch hardstikke blij met je zwangerschap en als je dan eens een andere kleur afscheiding ziet,schrik je toch wel!
Ja het is inderdaad mijn tweede kindje en zwangerschap. Moet nu eerst bij de gyn lopen omdat ik een keizersnee heb gehad.