maak me zorgen ; alkalische fosfatase te hoog

Discussie in 'De lounge' gestart door SeaShell, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Zolang hij als hij wakker is goed alert is was er weinig aan de hand zeiden ze

Ik snap er ook niks van, vanmorgen wisten ze nog geen bloeduitslagen en zei het lab dat het 2 weken kon duren en nu hadden ze dus al zeker de alkalische fosfatase binnen ??? De dingen die nu nog moeten binnenkomen zijn vitamine d, allerlei leveronderzoeken en botaandoeningen

2. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Misschien wilde ze alle uitslagen pas in 1x vrijgeven.

Maar ik blijf het vaag vinden hoor.:)

En als je het niet vertrouwd direct aan de bel trekken, gewoon je gevoel volgen.;)

3. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Wat een vervelende situatie zeg. Ik weet maar al te goed wat er door jou heen gaat op dit moment.
    Wat betreft het bloedonderzoek zijn er meerdere zaken onderzocht. De verschillende uitslagen hoeven niet allemaal op hetzelfde moment binnen te zijn. Sommige uitslagen zijn binnen een uur al bekend, andere uitslagen kunnen wel 6 a 8 weken duren. Het ligt eraan hoe en waar ze het bloed onderzoeken.
    Ik denk dat de kinderarts die 2 weken wilde wachten, zodat hij alle uitslagen binnen heeft en in 1x door kan gaan met een behandelplan i.p.v. op 3 verschillende moment uitslagen door te bellen/ op de poli te bespreken. Dat is tenminste bij ons altijd de reden dat wij +/- 2 weken moeten wachten op bloeduitslagen.

4. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Daantje wat fijn dat de alkalise fosfatase gedaald is!!!
    Dit is een bepaling die overigens binnen een uur bekend is na afname.. maar wat anderen ook al zeggen, ws wilden ze alles tegelijk bespreken.
    Vooral de vitamine D waarden zullen ze op wachtten, een aantal zaken hebben namelijk met elkaar te maken, zoals calcium, fosfaat, vitamine D en PTH
    Lieverd, heel fijn dat het een stuk lager is, en dat slapen lijkt mij ook erg ongezond dus goed dat je er bovenop zit!!
    Hou je ons op de hoogte!???

5. SeaShell

Eindelijk naar de kinderarts geweest.

Waarom de alkalische fosfatase eerst 3100 was en nu 1100 terwijl hij maar max 300 mag zijn wist hij ook niet goed, ( kon iets tijdelijks aan de galwegen zijn) maar dat hij nu daalt is al een goed teken en hoeven ons volgens de kinderarts geen zorgen te maken.

Giorgio heeft in ieder geval een erg vitamine D tekort terwijl hij toch 4 tabletjes vitamine d van davitamon per dag krijgt en voldoende melkproducten, dus waarschijnlijk neemt hij net als mij en mijn vader zeer moeilijk vitamine D op, en als je een erg vitamine D tekort hebt word je ook erg moe, dus dat is waarschijnlijk de oorzaak. Hopelijk loopt zijn botopbouw geen gevaar :(

Nu dus 10 tabletjes per dag geven en over 3 weken weer op 11 dingen bloed prikken, en als de waarde van de vitamine D nog niet stijgt als het goed is over op 20 vitamine D tabletjes per dag..

Ben wel opgelucht dat het dus niks aan de lever is, pfff :D

allemaal heeeeeeel erg bedankt voor het medeleven, doet me goed!

6. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Wat fijn zeg! Hoop dat de vitamine D zijn werk gaat doen.

7. Only me

Only me Niet meer actief

Wat goed om te horen dat het in principe niets ernstigs is! Hopelijk kunnen jullie het met die pilletjes af :D

8. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Zou wel fijn zijn als dit de oplossing blijkt te zijn.

Ik hoop dat je kleine man snel weer meer energie krijgt als hij vitamine D gaat opnemen.:)

9. 078mama

078mama Niet meer actief

Fijn dat het toch nog mee viel! Ik ben blij dat ik dit topic nu pas lees en gelijk de uitslag. Ik kreeg er al een naar gevoel bij. Ik snap heel goed dat jij je heel veel zorgen hebt gemaakt. Ikben blij dat je weer rustig adem kunt halen.

10. muis26

muis26 Fanatiek lid

haaai.... wat fijn zeg dat het niks heeel ernstig is....
    Wel balen hoor, al die stress enzo.. vind het zo naar voor jullie!!!! vertroetel hem maar lekker!
    Maar kan je niet beter druppeltjes geven? is dat niet makkelijker? doe ik bij mijn zoontje ook elke morgen op zijn brood.... proeft ie niks van!

Heleboel sterkte en ben heel blij dat er niet iets heel naars uit de onderzoeken kwam....

dikke kus van ons!

11. Trees

Trees Niet meer actief

Ik las net je topic. Wat een spanning zeg :(.

Ik begrijp dat je kindje geen vitamine D kan opnemen? Dat is 'simpel' te verhelpen met extra vitamines of kan dit ook nog nare gevolgen hebben?

In ieder geval heel veel succes ermee en hopelijk gaat je mannetje zich snel weer fitter voelen!

12. SeaShell

Wat zijn jullie allemaal lief meiden!! Dikke knuff voor iedereen!!

Hij neemt waarschijnlijk geen vitamine D op omdat hij wel dagelijks vitamine d van ons krijgt en ook veel melkproducten krijgt en dat eigelijk voldoende zou moeten zijn voor de vitamine D opname

nu is het zo dat ik het ook heel moeilijk opneem. Ook heb ik en b12 tekort en ijzertekort (krijg ik injecties en medicatie voor) dit gaan ze ook bij hem testen

stel hij neemt het niet op met tabletjes vitamine D dan gaan ze het enk ik proberen met injecties direct in de bloedbaan. Meestal is het zo dat als je bitamine D (of een andere vitamine) niet opneemt dat aan de maag/darmen ligt, en als ze het dan rechtsreekt injecteren dan hoef het daar niet langs. 1 vitamine D injectie doseert voor 6 maanden lang elke dag een beetje vitamine D in het bloed

nu ook samen met de diëtiste kijken of we hem nog meer
    vitamine D rijk voedsel kunnen geven, maar het jammere is dat vitamine D vrijwel nergens inzit als in melkproducten en vis. Zonlicht is er nu te weinig om D aan te maken helaas :(

dankjewel allemaal !! :D

13. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb zelf ook een b12-deficientie en vroeg me inderdaad al of of dit ook zoiets is. Hij mist waarschijnlijk een gen om vitamine D op te nemen? Het is wel fijn dat je het nu al weet zodat hij er zo snel mogelijk voor behandeld kan worden. Hopelijk werken de tabletjes toch zodat je niet hoeft te gaan injecteren. Lijkt me ook heel naar voor je om je zoontje te moeten spuiten :(

14. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoe gaat het nu bij jullie?

Deel Deze Pagina