Hoi meiden, ik vraag me af per wanneer het verstandig is om positie kleding te dragen. Ik ben morgen 14 weken zwanger en ik merk nu al dat mijn spijkerbroeken niet echt lekker meer zitten. Ze gaan nog wel dicht, maar aan het eind van de dag staan de striemen in mijn buik. Ook heb ik een paar spijkerleggings, die zitten nog wel heerlijk, maar om daar nou elke dag in te gaan lopen? Dus ik zat er eigenlijk aan te denken om alvast te gaan kijken voor een nette positiebroek of iets dergelijks, maar het voelt een beetje gek om dat al zo vroeg te doen Vanaf wanneer gingen jullie positiekleding dragen? Alvast bedankt voor de reacties! Groetjes, Ilona
Zo rond de 14 weken is hier de positiebroek aangerukt. Wat een verademing! Letterlijk... kon ineens veel relaxter ademen Als je broeken niet meer lekker zitten lekker shoppen, er zit toch geen tijdgrens aan.
bij mijn eerste zwangerschap ben ik rond de 13/14 weken positiekleding gaan dragen, bij deze rond de 9 weken. als je kleding niet meer lekker zit gewoon lekker shoppen voor positiekleding hoor
Bij de eerste rond 10 weken voor de broeken. Nu vanaf 7 weken. Ben nu overigens 10 weken zwanger en heel de wereld ziet al dat er weer een kleintje overweg is.....
Mijn eerste positiebroek gekocht bij 13 weken. Echt een verademing, wat zat dat lekker. Dus meid gewoon lekker gaan shoppen. Wel een tip, koop er meteen twee. Ik heb toen maar een broek gekocht, maar pas mn eigen broeken nu echt niet meer en ben niet meer in de gelegenheid geweest om weer te gaan shoppen. Dus nu `s avonds broek wassen en hopen dat ie de volgende ochtend weer droog is (is niet echt handig)
vorige zw.schap vanaf 8 weken, of een elastiekje om de knoop heen.. deze zw.schap?? als de echo goed is, komen de broeken daarna weer tevoorschijn. Ik heb nu al buikpijn van de spijkerbroeken...
ben net lekker wezen shoppen!! 2 broeken gehaald.. wat heerlijk, geen pijn meer in mn buik... niks zat meer lekker!! gewoon lekker doen..
Hier ook vanaf 14 weken een losse broek en losse rok gaan halen. Was nog niet veel bijgekomen maar ik droeg gewoon veel te strakke kleding en ik kon het gevoel van spanning helemaal niet meer verdragen. Nu op 18 weken begint het buikje zich te vormen dus binnenkort nog een broek en rok bijhalen zodat ik niet steeds hetzelfde moet aandoen. Ik probeer wel dingen te kopen die ik erna ook nog aankan, want anders is het zo weggesmeten geld he.
Lekker gaan shoppen als je er al zin in hebt! Maar kijk alleen uit voor te enthousiast en denk aan welk seizoen het is als je volop zwanger zal zijn...koop je nu gewoon lekker zittende makkelijke dingen zo heb ik het gedaan! Al in het begin vond ik broeken knellen (opgeblazen buik van darmen...) ik had ook last van de groei van m'n baarmoeder en wilde alleen maar (wijde) jurkjes aan...wat heel goed werkt: zwangerschapslegging (bv bij miss etam). Daar heb ik heel veel plezier van! kan je eindeloos combineren met jurkjes, tunieken enz! geniet ervan!
Hier ook ergens rond de 12-14 weken. Als ik gewoon thuis was, droeg ik mijn oude spijkerbroeken, en dan een haarelastiek tussen de knoop en het knoopsgat om mijn buik iets ruimte te geven. Buiten deed ik dan mijn positiebroek vaak aan (snelle supermarkttochtjes weer niet).. Vanaf zo'n 18 weken bleven mijn gewone broeken echt niet meer zitten, en heb ik meer positiekleding gekocht.. Maar er zit wel veel verschil tussen, mijn schoonzusje zat met 8 weken al te piepen. Mijn eigen zusje is nu dik 20 weken, en kan haar gewone broeken nog aan (de baarmoeder zit erg hoog)..
Meiden, willen jullie wat foto's plaatsen van je succesaankopen? En evt vertellen wat je waar hebt gekocht? (Yasmine, wat koop jij dat je later ook nog aankan, bijv?) Het kan ook in dit topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/199588-show-your-outfit.html Ik ben nog niet gaan shoppen want ik ben nog zo moe en meer nog misselijk. Maar ik loop wel in joggingbroek of met mijn broek open voor het comfort, thuis dan . En ik heb nog steeds wat inspiratie nodig!
Ik heb eergisteren een rokje gekocht van Mamalicious en gisteren meteen aangehad tijdens het werk. Hij zit heerlijk, lekker veel rek. Ik heb nu vaak het knoopje van mijn spijkerbroek al los, omdat het gewoon knelt.
Had al vrij snel een opgezette buik, heb vanaf week 6 met een elastiekje om mn knoop gelopen, maar dat was ook niet echt comfortabel. Uiteindelijk bij 8 weken ben ik de H&M ingedoken en heb een nette zwarte positiebroek gekocht voor op kantoor... wat een verademing! Gister een nieuwe jeans gekocht.... Heerlijk! Voel me weer lekker in mn velletje hoor met een nieuwe outfit hihi Groetjes Dot!
Ik ben vanaf week 11 gaan dragen, ik heb bij miss etam hele leuke sprijkerbroeken gekocht en die zijn heerlijk en betaalbaar. Je moet het gaan dragen wanneer je niet meer in je gewone spijkerbroek past, want dat strakke is allemaal niet lekker en goed. En met z'n broek heb je ook steun aan je buik. Helemaal toppie!! Gr Dees
Zo rond de 9 weken al. Niet dat het al echt nodig was maar vond de broeken gewoon lekkerder zitten. Truitjes heb ik pas later gekocht.
Eventjes voor alle duidelijkheid, ik woon in het middenoosten en het is hier heel warm dus ik denk dat het makkelijker is om dingen te kopen die je daarna opnieuw kan gebruiken. Meestal kocht ik sowieso al bloesjes die een band hebben onder de borst, kan je altijd blijven dragen, en hangt los rond de buik. Heb een khaki short tot op de knieen gekocht die laag onder de buik komt, uit een zwangerschapswinkel maar dat ziet echt niemand. Een witte lange zomerrok met een band vanboven. Die band kan je daarna oprollen en dan ziet ook geen kat dat het positiekledij is. Heb ook 2 tunieken gekocht die ik dan met een legging ga dragen, tijdens zwangerschap kan ik dan een dun ceintuurtje onder mijn buik doen en erna gewoon in mijn middel. Oh ja, en ben bij H&M een paar witte hemdjes gaan halen in de zwangerschapscollectie die ik daarna gewoon met een mooi ceintuur op een bootcut jeans kan dragen.
Ben benieuwd Pas tot nu toe nog mn eigen kleren haha, vorige week lag mn baarmoeder nog heel erg achter mn schaambot, ben benieuwd hoe hij morgen ligt bij de echo. Heb al wel een positiespijkerbroek maar die is nog te groot. Veel plezier allemaal met jullie nieuwe kleding!
je moet gewoon positie kleding gaan dragen wanneer je zelf wilt. Jij weet zelf wanneer je "normale" kleding niet meer lekker zit. Zelf ben ik met ongeveer 26 weken overgestapt op positie kleding. Al draag ik het niet elke dag. joggingbroeken enzo kan ik nog steeds onder mijn buik proppen... En een vriendin van mij moest met 10 weken al overstappen op positie kleding omdat gewone broeken echt niet meer paste. Zo zie je maar dat het bij iedereen verschillend is.
met 12 weken de eerste broeken gehaald! me broeken zaten gewoon niet lekker meer. vooral bij me knoop. ik doe huishoudelijk werk dus doe ook veel laag werk en elke keer als ik bukte dan drukte die knoop in me buik.