mijn bay heeft 1 voorkeurhouding

Discussion in 'Baby en dreumes' started by vina27, Jan 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vina27

vina27 Nieuw lid

Jan 2, 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    hij wil maar niet anders liggen plus hij word ingebakerd..zag dat zijn hoofdje beetje rare vorm krijg wat moet ik doen?heb handoek achter hem geprobeerd gaat die nog met zijn hoofd die kant op liggen

2. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    2,777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    je hebt van die kussens waarin je de kleine kan leggen, alleen moet je er wel bij blijven dus bv overdag in de box.

Mijn dochtertje had dit ook en toen ze 3 maanden was kreeg ze fysio en z´n kussentje om het weer goed te krijgen maar helaas heeft het niet geholpen en met 5 maanden heeft ze een redressiehelm gekregen en als ze 1 wordt gaat ie weg.

Als z´n kussentje niet werkt, fysio aanvragen dan doen ze oefeningen en meten ze alles van het hoofdje op en wordt ook gekeken of er geen spiertje vastzit in het nekje waardoor sommige kindjes een voorkeurshouding krijgen met als gevolg afplatting van het achterhoofd of zijkant (heeft mijn dochtertje)

3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik merkte ook dat jay in het begin.constant zijn hooft 1 kant op hield. als hij sliep draaide ik zijnhoofje de andere kant op soms moest ik wel een aantal keer naar boven omdat hij dan zijn hoofje weer had gedraaid. ik heb volgehouden en uiteindelijk is het gelukt!

4. vina27

vina27 Nieuw lid

Jan 2, 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik dacht mis heeft het te maken dat ik hem inbakerd dat die wat moeilijker aan zeikant kan liggen maar ik ga hem proberen tog zijn hoofdje aan zeikant te doen want hij is nu bijna 3 maanden zo..en even cb bellen wat hun van hoofdje vinden

5. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Onze zoon had dat ook. Zou zo vroeg mogelijk ernaar laten kijken door cb. Als het nodig is sturen ze je wel door.

6. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

absoluut zo'n kussentje zodat ze op de zij liggen. om en om gebruiken. ze kunnen dan niet doorrollen naar de buik. bij mijn zoon te lang geluisterd naar cb en fysio gehad en uiteindelijk aan de helm geweest. bij volgend kindje meteen een kussen!
    op zijligkussen.nl zie je er een heleboel. ik heb een gekocht bij de winkel van het groene kruis

7. JBM1985

JBM1985 Actief lid

Mar 17, 2009
    362
    0
    0
    Wij zijn zelf naar de huisarts gegaan met hetzelfde probleem, cb keek er niet naar omdat hij te veel haar had en kon het niet zien. (nooit gevoelt overigens...) Dus uiteindelijk zelf naar de huisarts gegaan voor een verwijzing van de fysio. Zoals eerder geschreven die meet het hoofdje om te kijken of het erg is of niet en je krijgt dan oefeningen. En dat helpt hoor. Helaas hebben wij wel een redressiehelmpje.

8. Cos

Cos Fanatiek lid

Feb 5, 2011
    2,687
    0
    0
    Er zijn wel wat tips die je kan proberen.

Het bedje andersom opmaken.

Op de zij leggen handoek aan de achterkant en voorkant.

Wij zelf hebben een lampje in het bedje gezet aan de kant waar hij minder op lag. Uiteindelijk is het uit zichzelf goed gekomen hier.

Als je het echt niet vertrouwt omdat het hoofdje bijvoorbeeld al te veel 1 vorm aanneemt kan je altijd de huisarts eens laten kijken.

9. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

Nov 27, 2011
    1,098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    het kindje van een vriendin van me had dat ook en die is bij de osteopaat geweest en die heeft wat met het nekje gedaan en ze is ook alles andersom gaan doen...andersom op het verschoonkussen, andersom de fles geven, andersom het bedje opgemaakt enz...zodat de andere kant gestimuleerd werd en dat is helemaal verholpen nu.

10. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

Jan 1, 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Hier ook een zoontje met een voorkeurshouding. Met 1,5 maand al begonnen met Fysio. Nu is hij inmiddels ook al 2 keer bij de manueel therapeut geweest. Zijn nekje zat vast waardoor hij niet naar links kon kijken. Ook zijn hoofd optillen als hij op zijn buik lag kon hij niet. De manueel therapeut heeft zijn nekje met een speciale techniek los gemaakt. Nu kan hij ook weer naar links kijken zonder klachten. We moeten hem nu wel op zijn linkerkant laten slapen en in de box ook veel op links leggen of op zijn buik. Over 3 weken komt de Fysio weer en dan wordt zijn hoofdje opgemeten. Ze verwachten allebei dat zijn afplatting nog goed gaat komen, maar anders krijgt hij ook een helmpje.

Dus zeker de moeite waard om je door te laten sturen. En niet te lang met een Fysio hanesen. Kunt beter een goeie manueel therapeut of osteopaat zoeken. Als zijn nekje net als bij die van ons vast zit, kun je oefenen wat je wilt, maar heeft toch geen effect.

Succes

11. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    Volgens mij heb ik deze tip nog niet gelezen, veel op de buik leggen, als de kleine wakker is tenminste! Dan kunnen ze de nekspieren oefenen waardoor ze ook beter naar de andere kant kunnen kijken. Iig ik moet dat hier doen van de fysio (voorkeurshouding maar dan vooral achterkant hoofd).

Daarnaast idd alles aan de andere kant doen, licht aan de andere kant (wellicht bedje dus andersom opmaken) in de box speeltjes aan de andere kant, eventueel muziekmobiel lager hangen zodat ze echt de andere kant op moeten kijken. Dus met alles de andere kant stimuleren.

Succes!

12. vina27

vina27 Nieuw lid

Jan 2, 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor alle reaties ik heb zo zijlig ding besteld en moet 18e weer naar cb vraag ik even als zijn hoofdje goed is hij is al bijna 3 maanden dus hoop dat alles nog wel goed komt maar ieder geval bedankt voor de tips..heb hem nu met handoek zo gedaan maar hij vind het vreselijk gilt het uit dus hoop dat die straks beter tegen kan

13. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Draait hij zoiezo niet de andere kant op?? zo niet zal ik naar een osteopaat gaan die kunnen je goed helpen en goed dat je al een zijligkussen heb besteld als je hem daar veel in legt zal het snel verholpen zijn was bij ons ook het geval namelijk :)

14. vina27

vina27 Nieuw lid

Jan 2, 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja hoe ik hem ook neerleg met handoek voor en achter dat die neit weg kan rollen doet hij gewoon zijn hoofd andere kant dus zoals hij ligt dus hoop asl ik de zijligkussen heb dat het beter gaat

15. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Dat is dan wel weer goed dat hij wel naar de andere kant wilt zit er in ieder geval niets vast...zo'n zijlig kussen is echt ideaal Timo sliep erin totdat hij ongeveer 4 maanden was toen was zijn hoofdje weer helemaal normaal tegenwoordig slaapt hij op zijn buikje (net als mama :) )

16. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    4,220
    62
    48
    around the corner
    Hij mag absoluut niet in een zijligkussen als hij ingebakerd is he...
    Ze kunnen zich dan niet opdrukken / terugdraaien als ze op hun buik rollen, dus pas daar mee op...

Ik zou inderdaad ook eens langs een ostheopaat of manuele therapeut gaan, misschien zit er iets vast in zijn nekje waardoor hij weigert om die kant op te kijken / zijn hoofdje die kant op te draaien, het kan pijnlijk of stijf zijn...
    Verder zijn alle goede tips al gegeven, succes en hopelijk helpt het!

Share This Page