ik heb van mijn ventje (na lang zeuren) eindelijk een vaatwasmachine gekregen nu heb ik in mijn leven nog nooit een vaatswasmachine gebruikt (lekker middeleeuws). welke producten kan ik het best gebruiken en wat moet ik allemaal gebruiken? alvast bedankt.
Ik zou gewoon alles in 1 kopen. Ben je er in 1 keer klaar mee. Anders geloof ik glansspoelmiddel, van dat speciale zout en wasmiddel. Wij hebben nu dreft vloeibaar caps (koop meestal wat in de aanbieding is) en die zijn echt perfect. Weet overigens niet zeker of hier alles in zit.
Wij gebruiken van sun dat poeder (is goedkoper dan blokjes en net zo goed). Verder onthardingszout, glansspoelmiddel en een protector dingetje. Wij doen nu al 2 jaar met de eerst fles glansmiddel, en we doen ook bijna een jaar met een fles poeder. Hij gaat hier elke 2/3 dagen aan. Glazen blijven best mooi, alleen de opdrukjes gaan er af, maar dat voorkom je volgens mij niet.
gewoon blokjes van een merk, wij hebben afwisselend sun en aldi, en dan een half blokje per keer, doet het net zo goed en je doet heerlijk lang met een pak, nog goedkoper dan poeder
uit de testen van de consumentenbond kwam albert heijn eigen merk ( maar die is niet in belgie ) en het merk van de aldi als het beste uit de test. Zelf gebruik ik altijd die van de lidl.
Sowieso moet je onthardingszout en glansspoelmiddel erin doen (in de speciale bakjes daarvoor natuurlijk ) en ik gebruik daarnaast Calgonit Protector, en zo'n geurdingetje. En ik ben echt van de Dreft Liquid Caps, geweldig spul! Alles wordt superschoon en ruikt lekker. Trouwens, ik "ontvet" mijn machine om de maand met Calgonit of Sun machinereiniger. Dat vind ik wel zo fris.
wij hadden altijd calgonit maar hebben laats Dreft Liquid Caps gratis kunnen proberen en die gebruiken we nu. Echt alles super schoon en glimmend! Je moet trouwens wel altijd onthardingszout in de machine doen hoor ook al zit dat in je tabletten. Je koopt ene groot pak en daar doe je 2 keer mee. Het kost geen drol maar je glazen blijven er wel mooier door en het is ook beter voor je machine. Dat moet je meestal in de bodem in een gat gooien. Je ziet dan in het gat water maar je gooit het vol met zout tot het randje.
Hier meestal Calgon of Sun (net wat er in de reclame is). Ook wij hebben die dreft caps gekregen en geprobeerd, het werkt echt goed maar vond het toch iets te duur. Wij gebruiken ook dat zout, en ook nog een luchtverfrisser (want je wil niet weten hoe het soms kan stinken, ondanks het voorspoelen wat ik vaak doe). Liefs, Tanya
ja ik zou ook gaan voor een iets duurder merk als sun of calgon. wij hadden laatst eigen merk van de c1000 gehaald, ik dacht ow lekkr goedkoop voor zoveel blokjes maar toen de vaatwasser klaar was zaten er nog allemaal restjes op en het voelde niet lekker aan. dus heb daarna sun gehaald en de vaat werd perfect schoon en glanzend!
Hier ook Calgonit en af en toe de caps van dreft en ook altijd extra onthardingszout en een glansspoelmiddel. Wij gaan altijd voor de aanbiedingen, vaak heb je van Calgonit 2 pakken voor 6 euries...
calgonit was echter een van de slechtste uit de test net zoals sun. duur heeft niet altijd met beter te maken
Hier AH huismerk of die all-in-one... bij die laatste glanst het iets mooier maar is ook duurder. Qua prijs/kwaliteit vind ik AH de beste. Hier gaat ie 1x in de 2 tot 3 dagen aan.
wat een verschillen allemaal. ik denk dat ik ga beginnen met de dreft blokjes ik gebruikte ook altijd dreft voor de gewone vaat.
Je moet gewoon inderdaad zelf proberen wat jij het fijnst vind. Veel plezier met je vaatwasser! (is zooooooooo lekker, niet meer afwassen ) Liefs, Tanya
Hij is vandaag aangekomen ventje gaat hem orgen plaatsen want we moeten een T stuk op onze kraan hebben. het lijk me idd zo heerlijk om niet meer te moeten afwassen. heb er zo een hekel aan en vind het verschrikkelijk tijd rovend. experimenteren maar morgen.