13e maand

Discussie in 'De lounge' gestart door tompoes, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Is de 13e maand een volledige salarismaand? Dan heb ik een probleem want ik kreeg maar € 87 :(

2. JNS25

JNS25 Niet meer actief

Als 13e maand krijg ik een volledig salaris.

87 euro lijkt me wel erg weinig. Heb je geen loonstrook ontvangen?

3. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Dan heb je geen 13e maand gehad. Staat dat in je contract, dat je dat krijgt?

4. carriebradshaw

carriebradshaw Actief lid

1 jul 2014
    147
    0
    0
    Copywriter
    Vlaams-Brabant
    Het is geen volledig maandsalaris, maar wel een mooi bedrag.
    Hangt er natuurlijk wel vanaf of het in je contract staat en of je een volledig jaar gewerkt hebt. Als je pas in december bent beginnen werken bijvoorbeeld, dan krijg je amper iets.

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Hangt er een beetje vanaf hoe je deze krijgt. Als je per 4 weken wordt betaald, dan is het een gewoon salaris. Als je per maand betaald wordt, dan is het een extraatje waar je dan ook gelijk een hoop belasting meer over betaald.

6. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Ik moet ff mijn loonstrook nakijken, ik ben in juli begonnen.

7. winnietje

winnietje Niet meer actief

dan zou het kunnen. volgens mij is het 4% van je totaal verdiende salaris en dan rond de 52% belasting over betalen

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Hangt er maar net vanaf waar je recht op hebt. Bij sommige bedrijven krijg je een 13e maand, bij sommige een eindejaarsuitkering, bij sommige niks :)
    Goed je CAO of arbeidsvoorwaarden doorlezen dus...

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Berekenen ze dat niet van september tot eind augustus? Dacht ik eens gelezen te hebben.
    Want dan zou het bedrag wel kunnen kloppen.

10. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Waarschijnlijk heb je dan maar over de maanden juli-dec een bepaald percentage gekregen ipv over de volledige 12 maanden omdat je er maar 5 maanden hebt gewerkt in 2014

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Het is ongeveer 1/12 van wat je tot dan toe hebt verdiend dat jaar. Hoeveel het precies is, staat in je arbeidsvoorwaarden of CAO. Het is meerstal tussen de 8 en 8,5%

Dan van alle maandsalarissen tot en met december bij elkaar optellen en daar 1/12e van nemen. Of vermenigvuldigen met het percentage, als je dat weet. Dan heb je je bruto 13e maand. Daar moet nog loonbelasting vanaf natuurlijk.

12. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    dus dat is dan wel mijn salaris van deze maand dan? Das lekker dan. Gelukkig heb ik nog een grote buffer van de kerstbonus en zuinig aan doen deze maand!

13. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Pfieeeeeeeuw!!! Onze organisatie gaat over op maandbetaling ipv periodes. Dit gaat in per januari (Deze maand dus). Ik krijg dus elke maand de 26ste gestort nu. De 13e maand was ter overbrugging voor de nieuwe methode.

Ik ga even schudden om m'n trillende handen kwijt te raken....... :)

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Altijd goed om kritisch naar je salarisstrook te kijken. Gelukkig viel het mee ;)

15. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Een 13e maand is sowieso nooit in plaats van een salaris he ;) Dus dit was niet je salaris voor deze maand!

16. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Weet ik veel.... ik kreeg bij m'n vorige werk altijd per maand! Schrok me een hoedje!

17. tuc

tuc Niet meer actief

Maar ben je daar dan gaan werken zonder dat je weet wat je verdient?? Anders wist je toch wel dat het niet klopte?

18. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Nou ik schrok gewoon! Natuurlijk weet ik wat ik verdien :) maar hoe het precies zit met een 13e maand weet ik niet. Nooit in verdiept eigenlijk. Ik heb bij vorige werkgevers altijd m'n salaris per maand gehad.
    Wist dat het ergens niet moest kloppen maar schrikken doe je toch.... :)

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Of het was geen 13e maand, maar een verrekening vanwege het verschuiven van de maand ;)

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

Maar als jij nu per 4 weken betaald krijgt (wat ik denk, omdat je zegt bij andere werkgevers per maand betaald te krijgen) is de 13e maand géén 13e maand, alleen maar een 13e periode in het jaar. En dus krijg je dan niet nog apart je salaris.

Deel Deze Pagina