mam2003, gelukkig dat er nu een oplossing is. Ik snap heel goed dat het een opluchting is voor jullie. Over het in slaap vallen van je oma, dat herken ik ook. Mijn oma deed dit ook, en de oma van mijn man nu ook. Dat is een teken dat ze zich op hun gemak voelen. Wij (of eigenlijk ik) hebben toendertijd een gesprek gehad met de neuropsycholoog en die vertelde dat het voor de mensen die dementerend zijn heel eng is. Het ene moment weten ze zich nog wat te herinneren en dan komen ze er ook achter dat het in hun bovenkamer niet helemaal meer lekker loopt. Dat is heel angstig en zwaar voor die mensen. Het klinkt hard maar eigenlijk zouden ze er beter mee zijn als ze van de een op andere moment gewoon helemaal niet meer weten wie of wat ze zijn.
Conny, wat fijn dat je dat zegt. dat ze in slaap vallen als ze zich op hun gemak voelen. voelt toch wel fijn, dat ze het nog naar haar zin heeft. en ik ben het met je eens hoor, dat als ze niet meer weten wie wie is en vergeten wie ze zelf zijn, dat ze dan overlijden. want ze heeft maar al te goed door hoor, dat ze slechter aan het worden is. en ik wil haar het liefst voor altijd bij me houden, maar als ze heel slecht word, zou ik het haar zo gunnen om rustig in de slapen. dat wil je iemand niet aandoen, om heel dement te worden, waarvan ze zich op de heldere momenten zo van bewust zijn, en ook nog es last te hebben van andere ouderdomskwalen, niet meer goed kunnen lopen, niet meer goed kunnen zien..... en weet ik wat allemaal meer. nee hoor, je kan beter in 1 keer weg zijn, dan dat je jaren moet lijden.