hoi, ik zie nu pas je bericht....sorry...laat je me weten hoe de uitslag is? ik leef met jullie mee en zal nu duimen dat alles hopelijk meevalt..Ik ben ook zenuwachtig aan het worden, maandag gaan ze weefsel verwijderen en hoop dat we snel iets weten..van dat wachten wordt ik GEK!! gr lisanne
Nou met de tranen die over mn wangen rollen typ ik dit bericht. Ik sliep vannacht bij mn ouders maar heb gewoon wakker gelegen en ben er nu dus maar uitgegaan. Het is niet goed, ze heeft longkanker en het is niet meer te behandelen. Ze krijgt nog een leverpunctie en een PET scan om verder te kijken wat er nog meer zit en aan de hand daarvan gaan ze kijken voor een behandel plan om te gaan rekken. Jeetje dit had ik helemaal niet verwacht joh, oke van kanker waren we al uitgegaan maar nu niet meer te behandelen?? Ik ben er echt kapot van. Ik duim voor je dat jouw uitslag goed is meis, dit gun echt niemand!!
Wat verschrikkeljk voor je Rebellion. Heel veel sterkte de komende tijd ... Je zal het nodig hebben...
Ik wens jullie allereerst heel veel strekte. Ook ik heb het van dichtbij meegemaakt. Het is vreselijk steeds dat op en neer. Mijn vader had vorig jaar het bericht gekregen dat hij een darm tumor had. Deze was dan ook met succes verwijdert. Helemaal happy natuurlijk. Kort daarna vlekken op de lever gevonden. Deze waren al zo groot dat ze niet verwijderd konden worden. 2 chemo kuren niet aangeslagen en de derde sloeg direct aan. Mijn vader had een stoma en daar kreeg hij steeds meer last van. Dit begon mentaal heel erg te knagen bij mijn vader ook de chemo kon hij niet goed verdragen. we zijn in sept. een week op vakantie geweest toen was hij al 9 kilo afgevallen hij at niks meer. Doordat hij geen weerstand meer had kwamen er allemaal nieuwe kwalen bij. hij kreeg vocht in de buik (drukte op de nieren waardoor hij niet meer kon plassen) en het vocht zich overal ophoopte. Hij kreeg nog een longontsteking. Toen kregen we bericht dat hij stabiel was en de antibiotica aansloeg (tegen de ontstekingen in longen en buik). Nog geen 4 dagen later was dat weer veranderd en was hij stervende. Wij (broer moeder en ik) zijn tot het laatste bij hem geweest en dat geeft troost. We hebben hem nog alles kunnen zeggen wat we tegen hem kwijt wilden. 10/10/'09 is hij overleden. Mijn schoonvader idem. Hij heeft 2 weken terug zelf de chemo stop gezet omdat hij het niet meer aankan. Zijn hart werkt nog maar voor 13% dus opereren was zeker geen optie en er zitten uitzaaiingen op de longen. Ik hoop van ganse harte Keano dat je vader de moed niet laat zakken mocht de uitslag niet goed zijn. Er samen zijn is al een hele grote steun voor hem maar zeker ook voor jullie. En rebellion jij ook heel veel sterkte, het word een moeilijke tijd. Probeer toch van de mooie momenten te genieten. Ik leef met jullie mee.
Ja, dat zijn de meppen die het leven soms kan uitdelen . We hebben het hier ook meegemaakt, mijn beide ouders en mijn schoonvader, en alle 3 eigenlijk al niks meer aan te doen toen het ontdekt werd. Dat wachten op uitslagen is slopend, je kunt bijna (BIJNA he) nog beter de zekerheid hebben dat het mis is, dan heb je iets om tegen te vechten. Van wachten word je knettergek. Maar uiteraard hoop ik voor alle wachtenden hier dat de uitslagen zo gunstig mogelijk zullen zijn!!! Ik had mijn kinderen zo graag hun oma en opa's gegund, ik hoop echt van harte dat jullie en jullie kinderen nog lang van ze mogen genieten. En voor degenen die al weten dat het mis is: heel erg veel sterkte... Hou elkaar maar zoveel mogelijk vast en maak herinneringen nu het nog kan (foto's, oma in poezie-album laten schrijven e.d.), dat soort dingen is later zo ontzettend waardevol. En hoe gek het ook klinkt, ook in zo'n nare tijd zitten mooie momenten, ik heb dat vooral bij mijn moeder ervaren. Ze is tot het eind toe thuis geweest en ik heb haar deels mee verzorgd, en hoe moeilijk het ook was, toch heb ik er ook goede herinneringen aan. Ze was blij met alles wat er voor haar gedaan werd, met de saamhorigheid die er was en de vele lieve attenties van mensen. Dan kwam er bv. uit een onverwachte hoek opeens een pannetje soep zodat mijn vader niet hoefde te koken, of een buurman knipte zonder vragen de heg even bij. Het zijn maar kleine dingen maar zo waardevol. Heel erg veel sterkte!
Wat een verschrikkelijk nieuws....NEE dit gun je niemand...Ik wens jullie veel kracht in deze tijd..Als je ooit behoefte hebt om je verhaal te doen, dan kun je me altijd via hier bereiken...Ik hou je op de hoogte van mijn vader..Mijn gedachten zijn nu toch wel bij jullie Gr lisanne
Allereerst gecondoleerd met het verlies van je vader...ik kan het me niet voorstellen hoe het voelt en hoop dat het nog lang duurt...Ik weet dat mijn vader mijn moeder en ik de moed zeker niet laten zakken!!Veel succes in deze moelijke tijd..
heel veel sterkte allemaal! keano: heel veel sterkte met wachten, lijkt me vreselijk in die onzekerheid zitten! rebellion: wat een tegenslag! heel veel sterkte, ik hoop dat je ondanks alle pijn en verdriet ook nog veel mooie momenten mag hebben met je moeder! liefs,
Keano, hoe is het nu met je vader?? Krijg je vandaag ook de uitslag?? Ik zal binnenkort hier wel ff updaten hoe het hier gaat, ondanks alles genieten wij ontzettend hier van elkaar Wat ben ik trots op mijn moeder!
hoi, De operatie is goed gegaan en mijn vader is vanmorgen weer naar huis gemogen..Ze hebben 2 kleine vlekjes gezien en daar wat weefsel van verwijderd...Over 2 weken krijgen we pas de uitslag dus nog even wachten..ik denk niet dat ik dat vol hou maar zal moeten...Fijn om te horen dat jullie zo van elkaar genieten...wens jullie mam veel kracht toe in deze tijd(en jij natuurlijk ook)..Houd je me op de hoogte? Gr lisanne
Ik krijg de rillingen als ik dit allemaal lees. Wens jullie allemaal heel veel sterkte toe en helaas maak ik het op dit moment ook van dichtbij mee. Mijn vader is 3 weken geleden geopereerd omdat hij nierkanker heeft. Hij kampt al 3 jaar met blaaspoliepen die elke 3 maanden verwijderd werden, maar in augustus waren de uitslagen zo slecht dat de uroloog had gezegd dat de blaas, prostaat en een stukje nier eruit moesten. Mijn vader zou dus een stoma krijgen. Hij heeft in de maand erop allemaal onderzoeken gehad en een week voor de operatie kwam de mededeling dat er dus een tumor in zijn nier zat en omdat zijn andere nier te weinig nierfunctie vertoonde en omdat de kanker via het slijmvlies zich verspreidt moesten beide nieren eruit dat was een behoorlijke klap en niet alleen voor mijn vader. Afgelopen vrijdag hebben we de uitslag gehad en die was niet ongunstig zei de arts: de tumor was 3 cm en al naar buiten aan het groeien, er waren nieuwe poliepen en tumoren gevonden in zijn blaas, ook in de lymfeklier was wat aangetroffen maar alles is verwijderd. Wel is er ook een spoor gevonden in zijn plasbuis en daar is een stukje van achtergebleven in zijn lichaam en dat zal in de gaten gehouden moeten worden en waarschijnlijk in de toekomst ook verwijderd moeten worden. Hij hoeft gelukkig geen chemo of bestraling. Wel is hij nu dus dialyse patient en moet hij elke week 3 keer naar het dialyse centrum om te dialyseren.
Keano ik ga heel hard voor je duimen, 19 november... Pfff wat kan wachten dan toch lang duren!!! Wij zouden vandaag de uitslag krijgen van de PETscan en dus weten hoelang me moeder nog te leven heeft... Maar mn moeder wilt het niet weten dus ja we weten niks!! Het is wel heel erg uitgezaait, lever,lymfen en bot. Dus die longkanker heeft aardig zijn "best" gedaan. Mijn moeder denkt zelf dat ze in januari of februari gaat maar dat is gewoon haar eigen gevoel. Verder kunnen we er thuis allemaal heel goed over praten en we zijn redelijk nuchter dus we hebben het al redelijk een plekje kunnen geven maar waarschijnlijk als ze er echt niet meer is dan wordt het loodzwaar. Nu doen we echt nog leuke dingen, as maandag gaan we een week naar Center Parcs met het hele gezin en aanhang. En in december gaan mijn vriend en ik ook nog trouwen zodat zij de getuige kan zijn. Mijn moeder heeft alleen last van haar heup, daar slikt ze morfine, paracetamol en dyclofenac voor. Waarschijnlijk wordt die plek wel bestraald om de pijn weg te nemen. Ze kan geen chemo krijgen om te verlengen alleen om te verzachten. Ze is verder gewoon zichzelf, ook vrolijk en praat normaal over de dood. Zij en mijn vader gaan binnenkort ook de crematie regelen en alles daarom heen. Ze verzint ook nog de tweede namen voor mijn eventuele tweede zoontje of dochtertje, dat vind ik echt super! Naja eigenlijk niet echt goed nieuws maar ik ben er wel redelijk rustig onder. Ik heb gewoon een geweldige moeder en daardoor lukt dit allemaal zo goed. Pffff wat ga ik haar straks vreselijk missen. Lieve Keano ik hoop echt met heel mijn hart dat je de 19e goed nieuws hebt!!
Jeetje zeg wat een verhaal, fijn dat alles verwijderd is maar ja je blijft volgens mij ook altijd in onzekerheid leven En 3 keer in de week naar het dialyse centrum is ook niet niks maar gelukkig is hij er nog en hopelijk nog heeeeel lang en blijft het alleen bij het dialyseren. Zo ik heb wel een paar keer je bericht moeten lezen, tis ook heel wat zeg wat hij ondergaan is. Heel veel sterkte!