10 mnd en slaapt nog in bakerzak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mila2008, 18 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    Mijn zoontje slaapt in een bakerzakje, wel een die erg los zit dus hij kan gewoon op zijn armen leunen als hij op zijn buik ligt.
    vanaf dat hij 4 maand is probeer ik van dat ding af te komen, maar het lukt gewoon niet.
    1 arm los werkt niet, stijf onder dekens werkt niet, laten huilen werkt niet ik weet het niet meer...
    Maar nu groeit hij eruit en ze zijn niet meer groter te krijgen. Iemand hetzelfde gehad met haar kindje, hoe is het opgelost?

2. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Een oplossing heb ik helaas niet voor je. Het enige dat ik je kan adviseren is: doorzetten! Ook hier hebben we met het uitbakeren even moeilijk gehad, maar na een paar nachten sliep zoonlief alweer als voorheen. Overigens hebben we het hier wel armpje voor armpje en slaapje voor slaapje gedaan (begonnen met het "makkelijkste" slaapje), en hem vervolgens een gewoon slaapzakje aangetrokken.

Succes!

3. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Wat hier ook wel hielp: een knuffellapje in zijn handjes om aan te friemelen, zodat hij zijn speen er niet telkens uittrok.

4. misa

misa Niet meer actief

Oei, dat is wel eng (vind ik)... Ik zou het ook doorzetten. Eerst een dag of 3 met een arm eruit en zo verder.

Er helpt het niet om hem op de buik te leggen zonder bakerslaapzak?

5. Kelleyy85

Kelleyy85 Actief lid

13 jun 2010
    300
    0
    0
    NULL
    Rhoon
    Ik heb het cold turkey gedaan...Mason heeft tot 5,5 maand in de puckababy gelegen en we zijn in 1 klap gestopt (dachtend dat we nachten wakker zouden liggen maar niks was minder waar!) Hij sliep vanaf die dag met een hydrofielluier als doekje in ze bed tot nu trouwens en slaapt heerlijk! Hij ligt wel in een normale slaapzak omdat hij zijn dekentje wegtrapt snachts..
    Je zult er echt doorheen moeten, hoe moeilijk het ook is! Succes

6. flower28

flower28 Actief lid

13 mei 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn jongste heeft tot ruim 10 maand ingebakerd gelegen (woombie) ze kon er ook niet vanaf komen....

Uiteindelijk was de oplossing om haar op de buik te laten slapen, zo bleef ze rustiger liggen. Ze is nu nog een buikslaper....

Het is even doorzetten maar hier ging het vrij snel goed.

7. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Ik dacht ook dat we er nooit vanaf zouden komen. 1 armpje los ging goed, maar zodra we het andere armpje ook los maakten was het brullen geblazen en ze sliep dan ontzettend licht.

Ruim een maand geleden kreeg ze hoge koorts waardoor ze de inbakerzak niet aan mocht en ze sliep opeens prima in haar slaapzakje ;)

Ik denk dus ook dat cold turkey de beste manier is.

8. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties, ik heb een keer 1,5 week geprobeerd door te zetten maar eigenlijk werden we er allemaal gek van, ik heb hem nu op bed liggen met 1 arm los en een hydrofiel luier als knuffeldoek en hij is zomaar gaan slapen ??.. Bedankt voor de tip kelleyy had al allerlei knuffels geprobeerd.

Deel Deze Pagina