Maak me zorgen over me dochtertje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wonder111, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Ts, genoeg ideeen gelezen nu he? :) Als je wilt kan ik je nog een schema mailen dat ik ooit eens van het cb heb gekregen. Als je wilt, pb me maar!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Mijn stiefkids zijn ook van die slechte drinkers, (nog steeds ;) 10 en 12 jaar). Die geef ik nu gewoon opdracht wat te drinken en dan doen ze dat, maar toen ze kleiner waren, altijd op een stoeltje, eerst beker leegdrinken en dan wat lekkers of weer spelen, enz enz.
    Als we dat niet deden, dronken ze gewoon niet... :(

3. misa

misa Niet meer actief

Water heeft de oudste ook tot een maand of 16/18 gedronken. Daarna ging dat steeds slechter en ben ik dunne roosvicee gaan geven. Dat gaat beter. Dus ik vind het best hij krijgt verder weinig zoetigheid, alleen de roosvicee en eens pasta of hagelslag op zijn brood.

Het gaat ook niet om die details denk ik. Het gaat om de grote lijnen.

4. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik vind het ook wat veel eetmomenten op een dag, al snap ik dat het wat lastiger is omdat ze nog twee slaapjes doet. Toen dochter dat nog deed kwamen we hier ook weleens in de knel.

Een gemiddelde dag van dochter ziet er ongeveer zo uit:

8:30 bordje pap (met 200ml volle melk)
    10:30 stuk fruit
    12:00 twee boterhammen met afwisselend beleg (pindakaas, halvajam, appelstroop, smeerkaas, smeerworst, sporadisch hazelnootpasta, boterhamworst, vruchtenhagel)
    15:00 tussendoortje zoals rijstwafel, soepstengel, (yoghurt)rozijntjes, rijstringetjes, twee biscuitjes, maar ook snoeptomaatjes, komkommer of paprika. Heel af en toe krijgt ze een klein bakje Goodies chips.
    17:45 avondmaaltijd, gewoon met de pot mee en dat gaat er 9 van de 10 keer met smaak in. Toetje is verschillend, soms krijgt ze een tijdlang knijpyoghurtjes, dan weer vanilleyoghurt en nu eet ze alweer een tijdje volle yoghurt. Ze vindt het allemaal even lekker.

Wat betreft drinken, ze krijgt 1 rietjesbeker met sterk aangelengde diksap, die gaat altijd leeg. Al het volgende wat ze krijgt is water, daar drinkt ze meestal nog een halve rietjesbeker van.

Toen ze 19 maanden was, woog ze 10,4kg bij 80cm, ook wel wat kleiner dus.

Ik vind dat er hier al goede tips zijn gegeven en ben benieuwd hoe het nu gaat?

5. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zou sowieso de fruitshoot en de light-sapjes eruit gooien, daar heb je echt helemaal niks aan. Ons manneke krijgt Slimpie of Roosvicee te drinken, en dan nog zwaar verdund.

6. angietjuh

angietjuh Actief lid

14 okt 2010
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan me je ergens wel voorstellen dat je je zorgen maakt onze dochter nu 20 maanden was met het laatste cb bezoek (volgens mij 14 maanden) rondom de 14 kilo. Ons werd dan ook geadviseerd minder zoete drankjes te geven. Snoep en dergelijke krijgt ze bijna niet misschien met sinterklaas kerst etc. en echt heel af en toe eens een stuk vlaai als iemand jarig is verder proberen we op gezond eten te letten.Wij hadden nooit gedacht dat sap zo dik maakte nadat we gelezen hadden wat erin zat. Wij zijn op diverse dingen gaan letten zoals water geven ze pikte het niet altijd maar savonds bij het avondeten kreeg ze water ( want dat moesten papa en mama ook);)Als ze ging slapen kreeg ze dit ook want ze had de tandjes al gepoetst. Ze is dan vrij pienter en konden haar duidelijk maken dat dat gewoon niet ging. Was in begin ook niet makkelijk hoor..Ze is gewoon een grage eter is ons opgevallen stel zei heeft net haar broodje op en mama of papa zijn die nog aan het eten is het:ik ook! Dit is helemaal drama stel we gaan een broodjeszaak na binnen en 1 broodje is toevallig eerder klaar als het andere dan krijg ik me een tierbui! Net alsof ik mijn kind niks te eten geef. Een vriendin van mij heeft haar kleine precies een jaar ouder als de onze en ze wegen exact hetzelfde. Nou moet ik wel zeggen mijn vriendin is van nature dun en kan eten wat ze wil en komt niks aan. Wil mezelf niet dik noemen maar heb ook flinke heupen. Dit zien wij allebei ook terug bij de kinderen. De eentje is precies mama en kan alles eten en komt geen grammetje aan en de onze heeft de heupen alleen al van mama. Zo zitten wij ook vaker onze gesprekken uit van ik maak me zorgen moet je kijken ze is vel over knook en dan hoor je mij weer ja ik moet haar als het ware op dieet zetten. Ik denk persoonlijk dat het ook de aanleg hebben voor is.. Als je als kind aanleg ervoor hebt kun je ook niet veel blijven doen behalve proberen te letten op veel suikers. Momenteel moet ik zeggen dat sinds ik met die teveel sappen geven wel merk dat ze minder aankomt ze is nu dus 20 maanden en weegt nu 14.3 kilo dus in al die maanden is ze niet extreem meer bijgekomen als eerst. Terwijl ze nog steeds hetzelfde kwa gezond eten binnen krijgt. Denk dat je het gewoon een beetje moet passen en meten.

7. angietjuh

angietjuh Actief lid

14 okt 2010
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben trowens vergeten te vermelden dat we ook allemaal vrij lang zij ik zit zelf met een lengte van 1.83 en onze dochter is nu precies een meter. tsja mensen geloven mij soms dna ook niet dat ze pas 20 maanden is.

8. Blije Door

Blije Door Actief lid

10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Aan slimpie dus ook niet, zie eerdere reacties. Net zo slecht als alle andere light rotzooi

Deel Deze Pagina