Het eten gaat op het moment erg slecht. Hij wil wel eten hoor, maar voordat het zijn mond in gaat, heeft al 3x op de grond gelegen. Elke keer als hij bijvoorbeeld een stukje brood op de grond gooit, zeg ik dat het niet mag. En elke keer een beetje strenger. Maar ik blijf het niet steeds oprapen. Ik word er zo moe van, ik moet zeggen dat ik m'n geduld ook steeds sneller verlies. Hoe moet ik dit aanpakken? Toch blijven oprapen, soms heb ik het idee dat hij het gewoon niet snapt op een één of andere manier, en opnieuw blijven geven. Of na een paar keer waarschuwen de boel maar wel halen en heeft ie pech?! Ik vind het zo lastig!
Ik zou je heel graag tips willen geven, maar ik zie dat jouw zoontje ook nog wel erg jong is, dus ik weet niet of hij het besef heeft als je zijn broodje weghaald. Zelf zou ik er streng iets van zeggen dat het niet mag echt duidelijk maken, maar toch wel geven hij moet toch eten. Of steeds eventjes wat langer wachten met oprapen/geven
Het is een spelletje. Net zo als ze van alles uit de box gooien doen ze dat ook met eten. Probeer rustig te blijven en geef gewoon steeds wat die nodig heeft. De meningen zullen er oververdeeld zijn maar ik deed met zoon lief iets te spelen geven in zijn haden wat makkelijker de grond op kon dan eten. Want niemand vind het leuk om eten steeds van de vloer te halen. Dus voorlopig geen bordje of iets geven ja bij je zelf houden en hem ondertussen voeren, bv met brood kan je het wel doen maar dat is makkerlijker schoon te maken dan het avond eten toch haha. Succes er mee en nee zeggen op een strengere toon kan geen kwaad
hier wordt t ook op de grond gegooid.. nah..ligt prima daar Als we klaar zijn met eten , dan pas raap ik alle sop en ruim ik t op. ps.. t nadeel is wel dat als t dan avond spitsuur is, je het wel eens vergheet en dan de volgende ochtend een harde klont avond eten op de grond tegen komt
maar dan krijgt ie bijna niks te eten, als ik het laat liggen.. bij jou dan ook? heeft je kindje dan ook 'gewoon' pech?
Een stukje geven. Ligt het op de grond, niet meer teruggeven natuurlijk, jakkie zeg. Wel zoiets zeggen als 'dat doen we hier niet he?' En gooit ie dan weer, nou dan is de maaltijd gewoon afgelopen. Als ie gooit heeft ie blijkbaar geen trek.
hou oud is hij? ik zou iets wat op de grond ligt niet meer geven en het zoveel mogelijk negeren. van een kind van bijv 10 maanden kun je niet verwachten dat het allemaal vlekkeloos gaat en dat hij snapt wat jij wil als je hem terrecht wijst. maar zie geen onderschrift met hoe oud je zoon is dus da's een beetje lastig om antwoord te geven dan.
ok 13 maanden dan mag je al een klein beetje verwachten dat hij begint te snappen wat je met sommige dingen bedoeld. maar het ligt ook aan de algehele ontwikkeling van de kindjes zelf natuurlijk. ook hier heb je vlugge en late kindjes in. maar ik zou zoals gezegd niks van de grond terug geven en het verder zoveel mogelijk negeren. jij hebt er tot nog toe steeds wat van gezegd en raakt lichterlijk gefrustreerd. een heel leuk schouwspel voor hem ongetwijfeld. dus gooi het eens over een mindere kant voor hem. geen leuk schouwspel en feest en aandacht meer. maar gewoon doen of je neus bloedt. en als je echt denkt dat hij het erom doet dan is hij klaar met eten. van af en toe iets minder eten krijgen ze echt niks. ( je moet wel proberen onderscheid te maken tussen moedwil en echt per ongeluk omdat zijn moteriek nog niet 100 procent is ) geef je alle stukjes tegelijk op een bordje dan zou je nog kunnen overwegen om steeds 1 stukje klaar te leggen en dat op te bouwen. je mag best zeggen dat hij niet met eten mag gooien maar gewoon 2 keer. en gaat hij je uitdagen negeren dus tot je vind dat het welletjes is geweest en dan resoluut alles wegpakken zonder pardon. natuurlijk moet je zoiets wel eerst goed samen overleggen dat jullie 1 lijn trekken, maar dat geldt voor de komende opvoedkundige taken in het geheel natuurlijk. mag hij wel? niet? van jullie aan de tv komen bijv en meer van dat soort dingen. hoeveel keer waarschuwen voordat er een time out volgt in de box bijv ik noem maar wat. succes met de de banner maken mij lukt het niet. of de banner maken wel maar het plaatsen niet hier.
Ja, op een gegeven moment gaat ie echt uitproberen. Eerst gooit ie dan stukjes op de grond, en daarna gaat ie schijnbewegingen maken.. dan pakt ie niets, maar 'gooit' ie wel! Soms moet ik ook echt m'n lachen inhouden, dat hoofd wat ie er bij trekt. Maarja, niet laten merken natuurlijk. Ik geef hem eerst een heel bordje, dan eet ie ook gewoon ,maar op een gegeven moment begint ie dus te klooien. dan pak het bordje weg, en geef ik hem stukje voor stukje. Maar eet/at heel goed.. 2 boterhammen gingen er met gemak in, en nu begint ie dus na een paar stukjes te klooien, dus genoeg hebben lijkt me niet dan. een banner heb ik eigenlijk altijd, maar ik was er een beetje op uit gekeken.. haha.. vandaar dat ik ff niks heb...
@Sanne Ik had er even bij moeten zeggen dat ik het op de grond laat liggen zolang de maaltijd duurt omdat ik er geen spelletje van wil maken. * He ik gooi wat en mama staat op en geeft het terug...das leuk* Smurf hier gooit niet heel veel op de grond, maar tja helaas soms wel. Ze gooit soms wel eens een halve boterham op de grond en tja .. die ga ik niet opnieuw smeren idd.. Meestal is t idd ook zo dat als ze gaat gooien en slaan naar de lepel ze klaar is met het eten. Ik vind het moeilijk om te zeggen wat ik zou doen als het echt een spelletje is. Nu als ik vind dat ze heel weinig gegeten heb gooi ik weer eens een papschep in der laatste fles...of ik geef een tussendoortje wat eerder dan normaal. Wat yinthe geloof ik zei doe ik ook wel, ze krijgt haar bord met stukjes voor der neus.. gaat ze daar mee *klieren* dan haal ik het weg en leg ik wat stukjes neer etc. Succes ermee