maak me zorgen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nietje, 7 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nietje

nietje Actief lid

14 mrt 2006
    118
    0
    0
    hoi
    ff zeuren hihih
    ik hbe hoge bloeddruk 160/80 en nu moiet ik vanavond bij de vk komen ivm vocht vasthouden en hoofdpijn ,kortademig enz
    mijn huisarts belde net dat het ook een virus kan zijn en dat ik mijn bloeddruk in de gaten moet houden dus morgen wer terug voor te meten nu ben ik ban gal shet zo blijft dat het schadelijk is voor d ekleine heef tiemand hier ervaring mee groetjes anita

2. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Geen ervaring mee maar wilde je even succes wensen hiermee!

3. Tissy

Tissy Actief lid

3 jul 2006
    104
    0
    0
    ik kreeg hier ook last van toen ik iets verder was als jij. Mijn bloeddruk was ook hoog, ik had hoofdpijn en had erg last van 'strakke-band gevoel' en ik hield heel erg veel vocht vast. bij mij bleek het zwangerschapsvergiftiging (Pre-eclampsie) te zijn.

Ik ben met 38w 2d ingeleid.

of het schadelijk is voor de kleine kunnen denk ik alleen de gyn of de huisarts met zekerheid zeggen...

succes!

4. nietje

nietje Actief lid

14 mrt 2006
    118
    0
    0
    hoi tissy

bedank voor je reactie (JIJ OOK NINETJE BEDANKT ) daar ben ik dus ook bang voor ik moet zo nar ve vk ben echt benieuwd pfff
    mocht het zwangerschapsvergiftiging zijn hoop ik daq tz eff w8 ten met inleiden ben nog geen 36 weken groetjes anita

5. vosje

vosje Actief lid

25 jan 2006
    280
    0
    0
    noord-brabant
    Hoi nietje,

Ik heb net 5 dagen in het zh gelegen, met te hoge bloeddruk.
    Maar de onderdruk is het belangrijkst, die was bij mij 110.
    Urine en bloed waren goed, moet nu wel goed in de gaten houden, en in het zh bevallen.

Ze zeggen boven de 95 moet ik bellen

6. Is het niet normaal dan? Dat je (vlak) voor de bevalling/einde van je zwangerschap een hoge bloeddruk krijgt, dat hoort toch, of ben ik nou gek?

7. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Nou zoals je het zelf al zegt dan ben je wel gek ja als je denkt dat het normaal is om hoge bloeddruk te krijgen tijdens het einde van de zwangerschap, want het is een teken dat het er iets niet goed gaat dan.

Het is voor moeder en kind heel erg gevaarlijk en daarom kom je dan als je hoge bloeddruk heb onder extra strenge controle.

Dus normale bloeddruk is nog altijd het gezondst!

Groetjes Anna

8. Dan ben ik verkeerd geinformeerd, sorry...

Ik hoorde dat je aan het einde van de zwangerschap wel vaker een hoge bloeddruk krijgt...

Ik wilde hier echt niemand mee beledigen , het spijt me heel erg...

9. In iedergeval heel veel sterkte gewenst...

10. nietje

nietje Actief lid

14 mrt 2006
    118
    0
    0
    dank je goddes tear je hoef tje niet rot te voelen volgens mijn verloskundige komt he tinderdaad veel voor dat je voor de weeen begionnen een hogere bloeddruk hbet mar denk da tdit bij iedere vrouw verschillend is groetjs anita

11. Ow ok, dankje...

Heel veel sterkte nog!

12. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb ook hoge bloeddruk gehad. Helaas bij mij dus al met 29/4 weken. Ben toen ook opgenomen. En bij 30 weken 6 dagen doormiddel van een spoedkeizersnede bevallen van een prachtmeid!
    Hoevaak moet je nu voor controle komen? Lijkt me wel dat ze je nu extra in de gaten moeten houden.

Heb je naast vochtvasthouden ook nog andere klachten?
    Hoofdpijn bandenpijn (hoog dus boven op je buik/onder je borsten zegmaar) zie je sterretjes?

Heb je deze klachten NOG niet. maar krijg je ze wel trek dan DIREKT aan de bel!

Wees niet bang, als het moeilijk voor je kleintje word, grijpen ze wel in!

Danischa is nu een heerlijk ding van al weer bijna 8 maanden

13. Niet meer actief

Ook ik heb bij mijn beide zwangerschappen in het ziekenhuis gelegen ivm hoge bloeddruk.
    Strikte bedrust, heel veel controles, heel veel bloedprikken enz...
    Van mijn jongste zoon werd ik ingeleid omdat mijn baarmoeder niets meer afgaf aan de kleine...
    Dus ik raad je aan om in elk geval zo veel mogelijk rust te nemen tot je weer voor controle mag.
    Hoge bloeddruk is een serieus iets...voor je kleintje maar ook voor je zelf.

Rustig aan doen meissie!

14. Niet meer actief

160/80 is toch niet hoog? (er vanuit gaande dat het 80/160 is) Je bovendruk is wel hoger, maar dat mag gewoon. Maar je onderdruk is netjes (er vanuitgaande dat je gemiddelde bloeddruk hebt normaal gesproken..)

Doe in ieder geval rustig aan, dat is altijd goed! En vocht vasthouden helpt ook niet, dus benen in de lucht en veel drinken..

15. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    De 160 is tehoog want het mooist is tussen de 120 en 140 word tegen mij gezegd dan

16. jada

jada Actief lid

30 jan 2006
    131
    0
    0
    hilversum
    Mijn vk is wat dat betreft een stuk makkelijker.Ik heb al een tijdje vaak hoofdpijn,heel veel harde buiken.Afgelopen vrijdag lage rugpijn om de zoveel minuten,pijnlijke harde buiken,sterretjes zien.Nu ook vocht vasthouden en sterretjes zien.Benauwdheid voordat ik een hardebuik krijg.Alleen geen hoge bloeddruk.Maar afgelopen vrijdag wel pijnlijke harde buiken gehad en lage rugpijn die om de paar minuten kwam.Maar er wordt niets mee gedaan.Alles is gewoon goed? Ben nu bijna 35 weken.
    Heb je voor zwangerschapsvergiftiging perse een hoge bloeddruk nodig?

17. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Nee is niet noodzakelijken
    Ik zou gewoon even goed aan de bel trekken.
    Laat je urine controleren. Als er daar spoortjes van eiwitten inzitten kan het dus WEL zo zijn.

Ik had overigens geen symtonen behalve dan vocht en hoge bloeddruk. En ik had dus WEL zwangerschapsvergiftiging.

18. nietje

nietje Actief lid

14 mrt 2006
    118
    0
    0
    hoi dames bedankt voor jullie reactie
    mijn bloeddruk was gisteravond een beetje gezakt
    volgens mijn vk hoef ik me geen zorgen te maken ik heb triouwens wel een beginnende blaasontsteking mischien da thet daardoor komt ik weet niet ma rik probeer wel te rusten

19. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    De bovendruk zegt minder over je toestand, deze kan erg veranderen oiv stress en inspanning. De onderdruk is wat stabieler en als deze te hoog is, is het niet goed! 80 is wel een goede onderdruk. Tijdens de zwangerschap is 60/70 het mooist.

Deel Deze Pagina