ik heb een zoon van 5wkn in het begin poepte hij elke luier en liet volop scheetjes dus wel 7-8 keer op een dag dit t/m een week of 4 maar deze week poepte hij 2x opeen dag dan weer een dag helemaal niet !!!gepoept en vandaag weer 1x maar telkens is het wel een mega spuit-luier tot aan zn schouderblad alles zit er gelijk onder het lijkt alsof hij het opspaart tis niet meer mosterdgeel maar meer caramel kleurig en wateriger als voorheen het is heel zacht dus dan schrap ik obstipatie af ook heeft hij veel last van buikkrampjes ik gebruik nu infacol 3x per dag en na massages op de buik en de bekende fietsbewegingen laat hij vrijwel direct scheetjes maar soms werkt het ook niet hij kreunt ook vaak soms ook als hij slaapt ik geef volledige borstvoeding is dit normaal allemaal of maak ik me onterecht zorgen ??
Is normaal hoor, maak je geen zorgen. Na de eerste weken varieert het van enkele per dag of eens in de zoveel dagen. Hier weleens 10 dagen iet gehad
pff vond 1 dag te lang maar hij kreunt zoveel ook tijdens het slapen wat zegt dat precies dat ie krampjes heeft??
Is idd normaal,mijn zoontje heeft rond week 3 ongeveer 1,5 week niet gepoept en ineens begon het weer.is normaal met borstvoeding,ik geef nl ook volledige BV.
Is helemaal normaal. Hier kan je wat meer lezen (scroll naar beneden tot je bij 'ontlasting van de baby' komt): Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Melkproductie - Krijgt mijn baby wel genoeg?
Bij mij zei de kraamhulp, bij bv, hoef je je nooit zorgen te maken over poep. Ze kunnen bij wijze van spreken 6x per dag poepen, maar ook 6 dagen niet. Hier was het tijdens de volledige bv. ook elke keer weer anders. Het kan ook te maken hebben met wat jij gegeten hebt, dat de darmpjes van je kleine daarop reageren. Dat is niet per se slecht ofzo, maar je kindje moet gewoon overal nog aan wennen!
In het begin klopt dit niet zenne! Zeker de eerste week is de stoelgangfrequentie en -uitzicht een belangrijke indicator van het op gang komen van de BV.
Dat klopt, maar omdat het kindje van TS al rond 5 weken is, ga ik ervanuit dat hij inmiddels volledige bv-ontlasting heeft en de bv goed op gang is gekomen (zo te horen wel, aan de enorme spuitluiers, hihi). Dan geldt deze 'regel' weer wel!
Ah oké dan. Maar omdat je zei dat je kraamhulp dit had gezegd, dacht ik dat je bedoelde dat dit altijd opging.
oh dames bedankt vooe de reacties denk dat ik er maar aan moet wennen overdag is hij vrolijk maar na 19uur begint de ellende, hij heeft veel last van krampjes dit tot 22uur en dan beginnen onze hazeslaapjes buikmassage helpt een beetje snachts dan laten we scheetjes dat lucht weer op pff vind het zo naar om hem zo te zien persen en huilen ...