maak me zorgen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Nisa, Nov 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nisa

Nisa Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    2,007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    ik heb een zoon van 5wkn in het begin poepte hij elke luier en liet volop scheetjes
    dus wel 7-8 keer op een dag dit t/m een week of 4
    maar deze week poepte hij 2x opeen dag
    dan weer een dag helemaal niet !!!gepoept
    en vandaag weer 1x

maar telkens is het wel een mega spuit-luier tot aan zn schouderblad alles zit er gelijk onder
    het lijkt alsof hij het opspaart ;):)
    tis niet meer mosterdgeel maar meer caramel kleurig en wateriger als voorheen
    het is heel zacht dus dan schrap ik obstipatie af

ook heeft hij veel last van buikkrampjes :(ik gebruik nu infacol 3x per dag en na massages op de buik en de bekende fietsbewegingen laat hij vrijwel direct scheetjes maar soms werkt het ook niet ;)
    hij kreunt ook vaak soms ook als hij slaapt

ik geef volledige borstvoeding

is dit normaal allemaal of maak ik me onterecht zorgen ??

2. kiddie

kiddie Niet meer actief

Is normaal hoor, maak je geen zorgen. Na de eerste weken varieert het van enkele per dag of eens in de zoveel dagen. Hier weleens 10 dagen iet gehad :$

3. Nisa

Nisa Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    2,007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    pff vond 1 dag te lang :D
    maar hij kreunt zoveel ook tijdens het slapen wat zegt dat precies ;):)dat ie krampjes heeft??

4. Newlymom

Newlymom Actief lid

Sep 27, 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Is idd normaal,mijn zoontje heeft rond week 3 ongeveer 1,5 week niet gepoept en ineens begon het weer.is normaal met borstvoeding,ik geef nl ook volledige BV.

5. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

6. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Bij mij zei de kraamhulp, bij bv, hoef je je nooit zorgen te maken over poep. Ze kunnen bij wijze van spreken 6x per dag poepen, maar ook 6 dagen niet. Hier was het tijdens de volledige bv. ook elke keer weer anders.
    Het kan ook te maken hebben met wat jij gegeten hebt, dat de darmpjes van je kleine daarop reageren. Dat is niet per se slecht ofzo, maar je kindje moet gewoon overal nog aan wennen!

7. Elke1984

In het begin klopt dit niet zenne!
    Zeker de eerste week is de stoelgangfrequentie en -uitzicht een belangrijke indicator van het op gang komen van de BV.

8. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Dat klopt, maar omdat het kindje van TS al rond 5 weken is, ga ik ervanuit dat hij inmiddels volledige bv-ontlasting heeft en de bv goed op gang is gekomen (zo te horen wel, aan de enorme spuitluiers, hihi). Dan geldt deze 'regel' weer wel!

9. Elke1984

Ah oké dan. :)
    Maar omdat je zei dat je kraamhulp dit had gezegd, dacht ik dat je bedoelde dat dit altijd opging. ;)

10. Nisa

Nisa Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    2,007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    oh dames bedankt vooe de reacties
    denk dat ik er maar aan moet wennen ;):)
    overdag is hij vrolijk maar na 19uur begint de ellende,
    hij heeft veel last van krampjes dit tot 22uur en dan beginnen onze hazeslaapjes
    buikmassage helpt een beetje snachts dan laten we scheetjes dat lucht weer op pff vind het zo naar om hem zo te zien persen en huilen ...:(

Share This Page