Mijn kindje van 3 maanden heeft een voorkeurshouding en hierdoor een afgeplat schedeltje aan één kant. De CB arts heeft ons aangeraden om hem op zijn zij te slapen te leggen met een rolletje voor de buik en achter de rug. Dit is toch eigenlijk niet veilig? Maar ja wat dan? En hij heeft ook een slaapzak aan. We doen natuurlijk wel oefeningen etc. Op de buik liggen vindt hij trouwens absoluut niet fijn,maar dit oefenen we ook. Een zijligkussen schijnt ook niet veilig te zijn. Hebben jullie tips, het gaat dus met name om het slapen 's nachts
Ik zou een hydrofiele luier oprollen en deze aan de voorkeurskant leggen zodat hij/zij die kant niet meer op kan kijken. Dit kan volgens mij ook als hij/zij op zijn rug slaapt. Anders idd gewoon op de zij. In het ziekenhuis deden ze dit ook dus het zal wel veilig zijn.
Heeft mijn dochtertje ook gehad. Ik heb haar toch regelmatig zo in haar bedje gelegd met die aparte kussentjes. Maar veel gaan kijken. Ik deed het niet 's nachts.. Heb ook een (muziek) mobiel gekocht waar licht uitkomt. Heb ik aan de andere kant van haar voorkeur neergezet. Zij reageerde daar goed op. Keek ook netjes die kant op. En anders in de box haar opzij leggen. Het laat zich niet zo makkelijk corrigeren. Was flink werken. Heeft ook fysiotherapeute gehad.
Hier laatst gesprek gehad met de fysio, overdag in de box met een handdoek opgerold in de rug. 's Nachts gewoon laten slapen hoe de kleine wil. Andersom op het aankleedkussen doen, want als je tegen de kleine praat, draait ie zijn/ haar hoofd naar je toe. En anders dragen, zodat ze niet met de voorkeurshouding naar je kijken. Verder zou je het bedje andersom kunnen zetten, maar dat maakte hier niets uit haha.
Toen ons ventje in t ziekenhuis lag lieten ze hem ook op zn zij slapen.. Maar na 2 weken thuis ging hij net zo lang bewegen en draaien dat hij toch weer lekker op zn rug lag Ik heb verschillende dingen geprobeerd (hydrofiel, zijslaapkussen, dingen neerzetten, bedje verplaatsen enz) maar niks werkte.. toen de fysio gebeld toen is de fysiotherapeute de eerste keer bij ons thuis geweest en zij heeft toen van handdoeken een soort "kussen" gemaakt (onder het hoeslaken) zodat hij in een andere houding lag (z'n nekspiertjes waren licht verrekt ofzo) en toen lag hij blijkbaar wel lekker want hij ging ook ineens veel vaker op de andere kant van zn hoofd liggen.. Ik weet niet of je al fysiotherapie hebt, maar hier heeft t echt heel erg geholpen..
Hier werd dat in het ziekenhuis ook gedaan op de neo afdeling, maar dan met een handdoek of een speciale rol, maar daar liepen 24 uur per dag mensen rond, dus dat is toch een andere situatie.
laat je baby een manuele kinder fysio zien. (of oesteopaat)die kan de nek recht zetten,als er iets scheef zit in de nek. met de oefeningen schiet je niet zo veel op als de manuele fysio. op zij of buik laten slapen alleen, als je er bij bent.niet snachts. succes.
apart, onze dochter is onder behandeling bij de fysio in het ziekenhuis en die zegt dat je dit NOOIT mag doen!
Probeer de snoozzz eens. Dat is een slaapwikkel die ook door kinderfysiotherapeuten wordt gebruikt. Daarme kunnne ze op de zij liggen of op de rug. erg handig en veilig.