Mijn zoontje krijgt nu sinds een kleine 2 weken bijvoeding. Sindsdien heeft hij iets andere ontlasting, logisch ook want de darmen moeten daar aan wennen. Nou heeft hij gister en vandaag een half potje groente gehad. Dat hapt hij met gemak weg. Alleen begon hij gister met hele dunne ontlasting/diarree. Vandaag al 3 poepluiers gehad. 2 diarree en 1 iets dikker ( sorry voor de uitleg). Nou is mijn vraag even hoelang diarree aan mag houden? Hij dronk wel zijn flesjes goed vandaag. Nu zo'n 900 cc binnen. Verder krijgt hij nog maar weinig drinken tussendoor omdat hij wat makkelijk spuugt.
Ik weet niet hoelang het mag duren. Kan denk ik wel een paar dagen duren. Jouw kleine drinkt nog wel genoeg, dus dat is goed. Verder gewoon zorgen dat ie zo goed blijft drinken en anders even erop letten dat hij niet uitdroogt. En bij twijfel gewoon even de huisarts om advies vragen.
Ik ben hiervoor ook bij de huisarts geweest. Zolang de kleine de helft van de aantal flessen drinkt die hij of zei normaal drinkt is er niks aan de hand zei hij. Als de kleine maar niet uitdroogd, Milan moet bv 840 cc hebben op een dag en als ze ziek zijn moeten ze zeker daar de helft van drinken (wel 4 maanden oud)
Hij drinkt zijn flessen nog steeds prima.. en zelfs een half potje groente per dag. Gister had hij eerst een goede poepbroek.. duidelijk van de worteltjes en daarna weer 2 poepbroeken. Zullen zijn darmen er gewoon nog aan moeten wennen?