Onduidelijkheid

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by mieks, Jan 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mieks

mieks Fanatiek lid

Jun 11, 2010
    3,119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Hallo verloskundige,

Ik weet niet of jullie wat met mijn vraag kunnen, maar niet geschoten is altijd mis.

4 Oktober ben ik met de pil gestopt, en na mijn ontrekkingsbloeding werd ik na 30 dagen weer ongesteld. De tweede ronde duurde 29 dagen.

Deze 3e ronde was ik met "Etos zwanger worden" pillen begonnen, omdat ik er goede verhalen over hoorde (ik gebruikte daarvoor VSM Puur mama). Ook heb ik ovulatie testen gebruikt om te zien hoe mijn cyclus in elkaar stak.

Dag 12 begonnen met de ovutesten en daar was gelijk een streepje op te zien. De testen gingen van donker, naar licht, weer naar donker op dag 16 (heb nooit een knaller gehad, maar deze was wel het donkerst. Ook had ik krampjes die ik herkende uit vorige cyclussen rond mijn eisprong). Na dag 16 nog 3 dagen door getest en die gingen van licht tot niet meer zichtbaar.

Ik zit nu inmiddels op dag 34 en heb nog geen menstruatie of enig teken daarvan.
    Ik heb al een aantal keer een zwangerschapstest gedaan maar die blijven negatief (vanmorgen de laatste gedaan).
    Sinds 5 dagen heb ik ook met de ovulatie testen getest en die geven alle 5 de dagen vrij donkere 2e strepen aan!
    Sinds 3 dagen temperatuur ik ook voor ik opsta: 37,3 37,2 en vanmorgen weer 37,2. Normaal ligt mijn temp rond de 36,4 dus is voor mijn doen vrij hoog.

Ik ben bang dat mijn cyclus ontregeld is door de etos pillen, ik ben er een paar dagen geleden dus mee gestopt en weer overgegaan op VSM puur mama. Mijn temp lijkt wel op de temp voor NA een eisprong (heb een beetje vergelijkingsmateriaal geprobeerd te zoeken hier op het forum omdat ik nooit eerder mijn temp bij heb gehouden in de cyclussen).

Hoe kan het dus dat mijn ovutesten elke dag dezelde 2 strepen blijven geven (ik doe het niet met ochtendurine, elke dag om 12 uur) terwijl ze eerst halverwege mijn maand verdwenen waren? Zou het kunnen zijn dat misschien toch mijn ei later is gesprongen, de ovutesten daarom nu reageren op misschien een hele vroege zwangerschap en het misschien te vroeg is voor een zwangerschapstest? Zeker gezien mijn hoge temp?

Sorry voor mijn hele verhaal, ik vind het nogal verwarrend allemaal! ;)

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je cyclus kan echt niet ontregeld raken door vitamine pillen hoor!

Waarom je ovu testen nu reageren weet ik niet, waarschijnlijk heb je toch op dat eerdere moment al je eisprong gehad. Waarom ga je eigenlijk door met ovu testen als je je eisprong al hebt gehad? Dan kun je beter wachten op je NOD en dan evt een zw. test doen. Als je zw. test negatief is dan zul je wrs binnenkort ongesteld worden. Even afwachten maar. Ik zou nu stoppen met testen. Als je over 4 dagen nog niet ongesteld bent doe je gewoon weer zw.test.

Mirjam

3. mieks

mieks Fanatiek lid

Jun 11, 2010
    3,119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Bedankt voor je reactie. Ik heb gister ook geen ovutest meer gedaan omdat ik het zelf ook wel een beetje onzin vond om door te blijven testen. En of het zo heeft moeten zijn ben ik een uurtje terug weer ongesteld geworden :)

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

o wat jammer. Maar goed, dan weet je wel waar je aan toe bent. Hoop dat je zwanger wordt in de volgende ronde. En het maakt echt niet uit of je Etos of vsm of ander merk neemt hoor, ook niet of je het door elkaar gebruikt!

Mirjam

Share This Page