rooming in, wel of niet?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by lisa333, Jan 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lisa333

lisa333 Actief lid

Jul 11, 2011
    208
    0
    16
    Hallo verloskundigen,

even een kleine vraag, ik ben 30 wkn zwanger van ons eerste kindje en twijfel enorm over het wel of niet plaatsen van een wiegje bij ons in de slaapkamer als ons kindje er straks is..

In principe heeft hij/zij een eigen kamertje met ledikantje.
    we hebben een wiegje welke we kunnen lenen maar..
    ik ben bang dat ik, als het kindje eenmaal bij ons op de kamer slaapt, ik het erg moeilijk vind om hem/haar op een gegeven moment 's nachts in het eigen kamertje te laten slapen..

Ik was wel van plan om, als ik het ga doen, het kindje overdag wel in het eigen kamertje te leggen en alleen 's nachts bij ons ( ook ivm borstvoeding) of is dit af te raden, 2 verschillende slaapplaatsen?

wat raden jullie tegenwoordig aan? wel of niet ,rooming ínn'?
    ik ben nogal ouderwets ingesteld en vind eigenlijk ook wel dat het kindje in het eigen kamertje moet slapen....
    Op internet lees ik zoveel verschillende meningen dat ik door de bomen het bos niet meer zie!!

twijfel twijfel...

graag jullie reactie, alvast bedankt!

groetjes,

Lisa

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

tja, lastig. Je mag best je eigen gevoel volgen. Over het algemeen is het beter voor de borstvoeding om je kindje bij je op de kamer te hebben, dag en nacht. Je kunt dan ingaan op vroege hongersignalen en hoeft niet te wachten tot je wakker wordt van hard huilen van de baby. Over het algemeen verloopt de overgang van bij de ouders op de kamer naar eigen kamer heel soepel, je kunt in het begin de deuren openhouden als je merkt dat jij of je kindje dat prettig vinden. Wanneer je je kindje in de eigen kamer laat slapen is per gezin verschillend. Sommigen doen dat na een paar weken al, anderen pas na een paar maanden. Ik zou dat wiegje gewoon doen, dan heb je het in huis, kun je altijd nog zien of je het wel of niet gaat gebruiken.

Mirjam

Share This Page