Maak me zorgen..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fairytale, 10 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Ik voel me echt zo vreselijk onzeker..
    Vorige weekend had ik een kleine bloeding.. eerst wat roze en toen werd het bruin, dat heeft een zaterdag geduurd en toen zondag was het weg.. Op zondag werd ik ook echt misselijker als eerst,en maandag ook.. Vanaf woensdag werd de misselijkheid minder en ook de obstipatie..
    Nu had ik gisteravond wat kramp..wat er nu nog lichtjes is..

Ik wou eerst niet bellen omdat ik vorige week 5+5 was.. en ik dacht ze zien toch niks..
    Maar nu twijfel ik toch.. Ik voel me zo naar en ik weet niet of alles wel goed zit..

Wat zouden jullie doen? Zou ik in het weekend kunnen bellen?
    Op de site staat alleen voor noodgevallen..
    En ik kan me herrineren dat ik bij vorige zw ook eens heb gebeld voor nood en ik toen direct op mijn kop kreeg dat ik niet zo maar mocht bellen..(dacht dat ik toen vruchtwater verloor)

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik zou gewoon bellen! Het gaat om jouw kindje en een ieder verloskundige die dat niet snapt moet een ander beroep kiezen. Ook al is het loos alarm, jij voelt je een stuk zekerder :)

3. Muisje88

Muisje88 Bekend lid

9 jul 2010
    720
    0
    0
    Nagelstyliste en kapster
    Friesland
    Fijne vk als ze gelijk uit de band springt! Ik zou liever zo denken beter een keer te veel dan 1x te laat.. Maarja zo denkt niet iedereen erover..

Als je je zorgen maakt gewoon bellen hoor.! Dan hadden ze geen vk moeten worden..

4. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Gewoon bellen, daar zijn ze voor of ze dat nou leuk vinden of niet.
    Ik heb in de eerste 3 maanden regelmatig roze/bloedverlies gehad en ik maakte me daar ook steeds superveel zorgen over. Ik heb wel een keer of 4 de vk gebeld en die reageerde altijd erg begripvol. Ze zei wel dat er niet veel gedaan kon worden, alleen afwachten en als het bloedverlies of de krampen erger werden kon ik komen voor een echo. Gelukkig is dit niet nodig geweest en bleek met de 'gewone' echo's alles goed. Maar ook tijdens de controles werd er elke keer naar het bloedverlies gevraagd.

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Persoonlijk zou ik hiervoor niet bellen in het weekend, al begrijp ik echt dat je je ongerust voelt.
    Mijn VK zei altijd dat zolang ik geen helderrood bloed verloor en geen krampen had ik me geen zorgen hoefde te maken (niet dat dat lukte maar goed ;))
    Ik heb zelf ook roze en bruinverlies gehad tot 10 weken zwangerschap.

6. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Ik zou hier in het weekend ook niet voor bellen, maar dat is persoonlijk natuurlijk! Maandag zou ik wel bellen als ik jou was. Misschien kun je nog een test doen.

7. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik zou toch ook het uitzweten tot maandag. Ik vind dit een andere situatie tov van toen je dacht dat je vruchtwater verloor. Ik snap wel dat het erg stressvol is, want dat ervaar ik nu zelf ook.
    Wel geruststellend te lezen dat bruin/roze verlies vaker voorkomt in de eerste weken/maanden. Ik probeer maar op vertrouwen dat zoals ik geen kramp krijg het wsl goed zit, wat overigens makkelijk gedacht dan gedaan is.

Als je echt het niet meer trekt, tja kun je bellen. Beetje raar als je op je kop krijgt. Onzeker cliënten hebben hoort toch bij dat beroep...

Sterkte iig.

8. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik heb deze zwangerschap ook wat bloed verloren, toen ik belde hebben ze wel wat nummers gegeven om te bellen voor een echo. Was van VITA en rontgenafdeling van t martini. VITA wordt m nu niet, maar wellicht dat je in overleg wel naar de rontgenafdeling kan van t martini, weet niet of die in t weekend open is.

Anders maandag tijdens het inloopspreekuur bellen, en uitleggen dat je de hele weekend er mee rond hebt gelopen en je, je zorgen maakt. Meestal mag je dan eerder voor een echo, op maandag zijn ze er ook bij de praktijk voor echo's dus wellicht mag of kan je even tussendoor!

Sterkte meid, en als je t echt niet vertrouwd gewoon bellen hoor!

9. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

Ach lieve Fairytale, snap je onrust echt wel.

Zolang het geen hevige krampen zijn kan je de hoop houden dat het echt wr l goed zit! Er gebeurt zoveel in je lijf en dan gaat helaas ook gepaard met krampen.

Even een dikke knuffel en ik hoop dat je het weekend goed voorkomt!

10. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik verloor met 8 weken heel veel bloed hele stolsels had verschrikkelijke krampen en moest ook tot na het weekend wachten. Het is helaas afwachten.

11. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik heb daarvoor doordeweeks gebeld. was toen 7 weken. mocht ook niet voor een echo. moest gewoon afwachten. kwam er daardoor met 10 weken pas achter dat t niet goed was!
    dus ik zou hier in t weekend niet voor bellen, ook al ben je ongerust.
    maandag anders even proberen. wie weet heb je nu wel een verloskundige die mee wil werken...

12. Fairytale

Nou heb dus niet gebeld..
    En denk dat ik gewoon een week ga wachten op de echo..
    Als het niet goed zou zitten zal ik dat vast merken..
    Morgen is mijn zoontje jarig, en hierdoor de hele week visite en feest, en stel dat het niet goed is, dan hebben we dus een rotweek..En ik wil gewoon lekker vrolijk zijn voor mijn zoontje..

Bedankt voor de reacties!:)

13. bergje

bergje Bekend lid

1 dec 2009
    546
    0
    0
    het brabantse land
    @farytaile
    Zoals je uit een ander topic weet had ik ook bloedverlies. Ik heb toen wel in het weekend de vk gebeld en ze belde mij de volgende dag nog. Ik vind dat je gewoon moet bellen als je erg ongerust bent. Vaak is het wel zo dat ze weinig kunnen doen.

Als je een miskraam hebt dan merk je het wel hoor. Je krijgt dan echt weeën en behoorlijk bloedverlies bij mij waren de stolsels ook mandarijn groot.

Ik hoop dat je een hele fijne verjaardag van je zoontje hebt! Hopelijk kun je wat ontspannen!

Meid dikke knuf!!

14. Fairytale

bergje: Ja klopt, heb je topic de hele tijd gevolgd! Gelukkig dat je bij jou alles goed was!
    Ja ik weet het, en het is ook meestal wel zo dat ze niets kunnen doen! Daarom moet ik nog even een weekje uitzitten totdat ik de echo heb! Krampen heb ik niet etc.. Vandaag echt nergens last van. Soms vergeet ik dat ik zwanger ben!

15. bergje

bergje Bekend lid

1 dec 2009
    546
    0
    0
    het brabantse land
    @farytaile is hele zwangerschap is en blijft spannend!
    Als je je kindje voelt is het iets makkelijker

16. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    @bergje: je zegt dat je bij een mk echt weeen krijgt ....... Heb je al kinderen als ik vragen mag? Zelf heb ik 2 mk,s gehad maar die krampen staan niet eens in de schaduw van echte weeen, dus ts hoeft geen pijnlijke krampen/weeen te voelen.

@ts: heel veel sterkte en succes!

17. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Slecht hoor dat je op je kop kreeg. Hier de laatste keer aangegeven dat ik wat meer onzeker ben omdat ik haar niet goed voel (placenta aan de voorkant) en toen kreeg ik bijna op me kop omdat ik dan niet gelijk bel ook al was het midden in de nacht. ik mocht altijd komen om het hartje te luisteren zeiden ze.

heb er ook echt verbaasd aangekeken toen haha

18. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik heb onderhand 2mk's meegemaakt en 1bevalling.
    Ik moet zeggen dat ik de pijn tijdens een mk als heel heftig heb ervaren en zeker wel de link durf te leggen met de weeën die ik voelde tijdens de bevalling van mijn dochter.

19. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik kan een miskraam ook echt niet vergelijken met weeen . in de verste verte niet!
    en je hoeft niet altijd te merken dat t fout zit!
    ik hoop natuurlijk dat voor jou alles goed is, maar hou er wel in je achterhoofd rekening mee dat het ook fout kan zijn....
    succes!

20. Fairytale

Eden: Ja inderdaad slecht, belde toen met 26wk, en ben toch met 32 week bevallen wie weet had ik toch gelijk toen..Ga nu ook wel beter voor mezelf opkomen in deze zwangerschap!

WmvSS: Ik heb een vriendin die 4 mk's heeft gehad en 1daarvan had zij ook echt weeen, dus ik denk dat het per persoon verschild!
    Denk dat het ook wel echt kan!

Het is hier nog steeds rustig, nog nergens last van.
    Vanmorgen toch iets misselijk, maar ben echt zo blij als het maandag is! Wachten is vreselijk..

Deel Deze Pagina