Hi allemaal ik heb een vraag, heb vorige week de intake gehad van de kraamvogel, en gaven aan dat mijn bed op klossen moet. Alleen bij ons bed kan dat helemaal niet. We hebben nl 5 poten onder het bed, 1 extra in het midden deze is voor de versteviging van het bedzelf. Hier kan geen klos onder worden gezet, heb al contact gehad met beterbed en die raadt dat ook af. Iemand enig idee hoe we dit kunnen oplossen zodat de kraamverzorgende wel op de ''juiste'' werkhoogte gaat werken? Is dit echt zo nodig?
Je kan ook nog een extra matras op jouw matras leggen, dat mag voor de nacontroles.. Echter, wil je thuis bevallen, wordt het hier absoluut afgeraden. Dan zijn 2 matrassen op elkaar veel te zacht en heb je tijdens de bevalling geen steun liggen je bekken niet in de juiste houding (is mij verteld) Maar kan er onder die 5e poot echt geen extra klos dan?
en kratjes ? wij hebben 12 poten onder ons bed vroeg gister aan de vk of een extra matras mocht maar idd wat hier boven ook word verteld wil je thuis bevallen zak je hier nog helemaal weg ( ik wil dus thuisbevallen) dus dn maar kratjes , is het misschien een optie om een extra bed neer te zetten en deze te verhogen ?
Ik ga niet thuis bevallen, dus eventueel een extra matras kan dan wel. Alleen heeft mijn man daar geen last van dan? Als ik een extra matras er op gooi? Is deze te leen bij Icare? We hebben wel een extra bed, alleen die staat op de logeer kamer(op zolder) Dan moet ik vanaf beneden 2 vaste trappen na boven lopen, als ik hetzelfde heb als bij mijn dochter wordt die trappen lopen niet wat denk ik....
Hai, Ik weet niet hoeveel te laag je bed is, anders een topmatras kopen/lenen. Is niet zo drastisch als een volledig matras en vaak net voldoende om aan de norm te voldoen.
ons bed kan ook niet verhoogd worden, wij lenen dus een kraambed van HMC hulpmiddelen centrum, pakket A plus B..helemaal gratis. (als je in friesland woont.) woon je buiten friesland dan moet je het wel huren. misschien is dat voor jullie ook een goeie optie? bed word 3 weken voor de uitgerekende datum bij je thuis bezorgt.
Waar moet ik die bed plaatsen dan? In de huiskamer of zo? Dat lijkt me ook zo stom.... Is dat echt nodig dan een bed op klossen? Toen ik was bevallen van mijn dochter (bijna 5 jr geleden) heb ik dat niet eens gehad.... Wat moet een kraamverzorgende allemaal doen bij mij waardoor mijn bed omhoog moet dan?
het is een voorzorg maatregel stel je hebt een zware bevalling dan moet zij je controleren en wassen op bed , kan natuurlijk ook zo zijn dat je een half uur na de bevalling al staat te douche
wij zetten het bed boven neer, past gewoon bij ons op de slaapkamer. maar als dat geen optie is tsja dan kan je hem beneden in de kamer neerzetten. en anders even met de kraamzorg bellen, zei kunnen je precies uitleggen waarom het noodzaak is dat het bed een bepaalde hoogte heeft etc..
Mijn bedoeling is om te bevallen in het ziekenhuis, dan wordt je daar toch gewassen? Tenminste, bij mijn 1e zwangerschap toen wel. Moest ook een nachtje blijven, misschien daardoor? Ik kon toen ik die dag ernaa thuis was gewoon mijzelf wassen en aankleden... Wat ze toen wel moesten doen was controle van de hechtingen, maar als dat bijv. het enige is zie ik geen probleem als mijn bed niet op klossen staan..... Zal wel even een belletje doen van de week..
hmm dan snap ik de kraamvogel ook niet helemaal..lijkt me dat je je bed alleen op moet hogen als je thuis gaat bevallen. verstandig ja om even te bellen
Officieel wordt je bed niet verschoond als je je bed laag hebt... officieel moeten ze de controles op de juiste hoogte uitvoeren... Hier doen wij met onze zware elektrisch verstelbare boxspring en mijn BI ook geen klossen onder het bed (beval ook in het ziekenhuis). En voor die ene controle per dag gooien we mijn man zijn matras even bovenop de mijne, zodat we dan aan de juiste hoogte komen.... Bed verschonen kan mijn man ook wel. (overigens: vorige keer hebben ze mijn lage bed gewoon verschoond)
Ik beval ook (medisch) in het ziekenhuis en ook hier moet het bed op klossen/kratjes. Het moet hoog genoeg zijn (dacht ongeveer tussen de 70 en 80 cm) voor de controles, eventueel hulp bij borstvoeding en het verschonen van het bed. Heb je niet nog ergens een 1 persoonsmatras die je even op jouw kant kan leggen met de controles en dat je man het bed verschoont?
Hmm dat wordt bij mij ook lastig.. ik heb niet eens echt poten onder mn bed.. is een blok zegmaar.. kun je ook niet verhogen. Een extra matras zal ook lastig zijn, aangezien we een waterbed hebben.. ben heel benieuwd!
bij ons passen ook geen klossen onder het bed. We hebben nu 12 kratten Grolsch (leeg hoor hihi ) eronder staan. De buren dachten al dat ik flink aan het zuipen was geslagen
Ik vind dat allemaal onzin die kramverzorgster gewoon vraagt. Ik vermoed dat ze het bij ons ook gaat doen maar we gaan het gewoon niet doen punt. Mijn man kan mij prima wassen verzorgeb en bed verschonen ipv kraamverzorgster. Ook ons hondje slaapt vask onder en stel die klossen gaan naar de hel.. We hebben ook beterbed met frane en 5 extra metalen dunne potten. Bed zelf is niet erg stevig en onze buurvrouw beneden klacht altijd dat het te verl geluid maakt haha dus verhoogt zal het zeker uit elkaar vallen Extra matras kopen is geeb optie: wat moet je met de matras later weggoeien??? Bewaren kunnen we nergens. Lenen gaat niet niemand van vrienden hier die het extra heeft. Nog een punt is dat ik niet kan hoog slapen. Ik ben vrij klein 1.60 en wil niet erop springen en eruit ander kom ik gewoon niet op. 70-80 cm is echt hoogte van de bureau! Ook slapen vind ik lastig ben beetje bang dus het zal alleen stress veroorzakken bij mij. Dus we gaan gewoon haar vragen om controle zo te doen of anders niet te doen. Ik neem kraamhulp ook eigenlijk alleen voor het baby en niet voir mijzelf. Mijn man zal toch thuis zijn en ik wilde haar alleen voor het hulp bij kind en hoe we dingen moeten doen. Schoonmaken mag ze van mij ook hoor ))
Wij verhogen het bed met kratjes. Volgens de arbo mogen ze je niet verzorgen en het bed verschonen als het bed niet omhoog staat. Op zich logisch, toch?
Hier ook al 4 kratjes leeggedronken, iets anders kan niet worden gebruikt om het bed op te hogen. Morgen maar eerst aan de gyn vragen of het wel nodig is,kleine wordt in zh geboren,moet geopereerd dus alleen voor mij controles moest ik even 2 dagen naar huis gaan? daarna mag ik in het zh blijven slapen bij de kleine, goed dat ik dit lees,staat op mijn vragenlijstje. De`1e keer wel thuis bevallen, was blij voor de kraamhulp dat het be dwel verhoogd was,ik mocht nl 4 dagen niet uit bed en begrijp dat die mensen ook hun rug niet willen verpesten met laag moeten werken. Soms begrijp ik mensen niet, het wordt gevraagd je bed te verhogen,dan doe je dat toch als het kan? edit"typefouten
De kraamzorg/verloskundige is geloof ik wel verplicht de controlle's bij je uit te voeren. Echter misschien kunnen jullie samen naar een oplossing zoeken die wel haalbaar is? Denk dat er heus wel iets mogelijk is als je daarover in gesprek gaat.
dan hoop ik voor jou dat je geen kraamzorg hebt aangevraagd bij onze organisatie, want bij ons is dat: bed niet op hoogte= geen zorg