Mag dit??

Discussie in 'De lounge' gestart door din0, 28 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.121
    1.825
    113
    Goede dag..

Heeft er hier iemand verstand van wetten?

Ik vroeg mij af of mijn fiets kar met kind achter een (snor)brommer mag?

Dit omdat ik weer een brommer wil aan schaffen liever 45km maar mocht het wel mogen dan de snor want dan zou ik haar in de toekomst mee kunnen nemen.

Ik weet dat ze in een kinderstoel zou mogen maar mijn fiets kar valt niet om als ik val :).
    Maar als het niet mag dan is fietsen geen probleem..

Gr Din0

2. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    dat je het wilt, je kind in de uitlaatgassen....

maar ja het mag, mits er goede verlichting op zit. Als je kentekenplaat hent, moet die ook op de aanhager. en je moet bij de fabrikant informeren of de trekkracht van de stang en de koppeling sterk genoeg zijn om achter een brommer te hangen. Niet alle soorten zijn namelijk geschikt.

En houdt en ook rekening mee dat andere weggebruikers er geen rekening me houden dat er nog een kar achter je brommer hangt.

3. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    En ik zeg dus juist nee dat mag niet, zeker achter de brommer niet, met 45 km per uur een fietskar erachter hangen zijn ze niet echt op gebouwd ;). En ook achter de snorfiets betwijfel ik het, ik heb namelijk een fietskar achter mijn scootmobiel en je wilt niet weten hoeveel voeten dat in de aarde had, want het was een aanhanger achter een gemotoriseerd voertuig en die moest aan veel eisen voldoen, gekeurd door het rdw dat hij zo stevig genoeg was en de gemeente en provincie hebben ontheffing moeten verlenen en aanvragen dat ik met deze combinatie op de wegen hier mag rijden. Dus ik zeg dat het niet mag, je zult sws verlichting en richtingaanwijzers moeten voeren en dat lijkt me niet mogelijk oo een snorfiets

4. Amare

Amare Niet meer actief

Onder het motto: als we gaan, gaan we met z'n allen??

Of het mag weet ik niet, maar dat je het wilt?
    Kan je kind lekker uitlaatgassen happen.

5. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Op de site van de ANWB staat dat een kind niet vervoerd mag worden in een kar achter brommer of auto.
    Lijkt me ook niet gezond als de uitlaatgassen blijven hangen in het karretje.
    Er is toch ook een snorfiets met bak aan de voorkant?

6. minon

minon Niet meer actief

7. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan zou een elektrische fiets mss een beter idee zijn ? Heb je toch wat ondersteuning en geen uitlaatgassen ;)

8. tuc

tuc Niet meer actief

Haha jij bent echt hylarisch soms

ts, ik weet het niet maar vind het ivm de uitlaatgassen e.d. niet zo'n strak idee

9. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Het lijkt me niet zo veilig. En niet handig met de uitlaatgassen. Ik heb de fietskar achter mijn elektrische fiets. Is dat een idee?

10. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.121
    1.825
    113
    Ja stom van me dacht aan veiligheid niet aan gassen :$
    Maar het was als info want doen is en blijft een 2e natuurlijk pak net zo makkelijk de fiets.

Maar aleen al gassen haha stomme ik dus dat zou weer afvallen.

11. Zwaluw88

Zwaluw88 Bekend lid

18 okt 2013
    610
    0
    0
    Zeeland
    Van mij mag et :)

12. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik zou er niet voor kiezen...

Deel Deze Pagina