hoi allemaal Heb zelf geen goede fiets voor een stoeltje voorop. Dus dat wordt een nieuwe fiets kopen Hebben jullie ervaring met een moederfiets, ben al bij de fietsenwinkel geweest en heb een rondje op een Montego Liberty gereden. Was wel even wennen met dat grote stuur, maar er kan na verloop van tijd een gewoon stuur opgezet worden. Graag tips van de experts
die ziet er mooi uit zeg! en inderdaad een mooi prijsje. Ben zelf ook aan het orienteren want op mijn oude barrel wil ik ook geen stoeltje
Ik heb ook een montego liberty, ik vind het wel lekker fietsen dat brede stuur. Ik denk dat er later wel een ander stuur op kan hoor.
Ik ben ook lang op zoek geweest naar DE fiets. Heb een paar x op een moederfiets gereden, maar ik vond het helemaal niks. Vond mezelf echt voor paal zitten met zo'n breed stuur. (ik ben niet zo groot) Ik heb nu een gewone fiets. Een union. Met een bobike zitje voorop. Dit gaat prima. Als je kiest voor een gewone fiets, let dan wel even op dat je genoeg ruimte hebt tussen stuur en zadel zodat je ook met zitje makkelijk op en af kan stappen. Ik heb hem via het NFP (nationaal fiets plan) via m'n werk. Ik betaal geloof ik elke maand 24 euro bruto.
Ik heb een 2e hands moederfiets (batavus espresso), ik vind het brede stuur juist heel fijn! Eerst even wennen, maar nu moet ik juist heel erg wennen als ik op een gewone fiets moet fietsen. Verder is de instap ook lekker ruim, ik hoop met 40 weken zwangerschap nog lekker met Eva voorop te kunnen fietsen! Misschien niet iets waar je nu meteen aan denkt, maar wel het overwegen waard als je nog een kindje wil.
Heb ook een moederfiets en het bevalt prima!! Ook het op en afstappen is makkelijk en je hebt lekker de ruimte als het fietszitje voorop zit. Met het brede stuur heb ik geen problemen.
Ik heb de Sparta Amazone Trendy. Is ook met breed stuur, zitje voorop (en evt. achterop). Bevalt goed tot nu toe. Maar Thije is nog niet oud genoeg voor het zitje, dus heb nog geen ervaring met fietsen mét kind, hihi
Ik heb ook een Montego Liberty, fietst super. Heb er afgelopen weken in de vakantie veel mee gefiets. Fenna voorop, Yara achterop in de maxi (babymee). Heerlijk!
http://www.transportfiets.net/foto/transportfiets_840.jpg Ik heb deze Batavus Personal Delivery Bike. Ik was opzoek naar een mamafiets, maar deze is het geworden. ben er super blij mee, fiets super, zit een krat op voor mijn tassen en het voorzitje en windscherm passen er ook prima op (ondanks krat). Daarnaast heeft hij een verlengde en super stevige bagagedrager, wat voor mij een uitkomst was omdat ik mijn dochter maandenlang met een maxi-cosi drager naar het kdv heb gebracht. Echt een super fiets! Groet Snoozie
Mijn eigen fiets is nog in prima staat. Daarom heb ik geen nieuwe fiets gekocht, maar heb ik op mijn huidige fiets een moederstuur laten zetten. En het fietst uitstekend hoor. Helemaal geen dure nieuwe fiets voor nodig..
Als je eigen fiets nog in prima staat is, kan dat inderdaad prima. Op mijn oude fiets durfde ik echt niet te fietsen met een kind erop . Is nu ook naar de stort gegaan. En van een moederfiets heb je wel lang plezier, in mijn geval zo'n 5 jaar. En 2e hands is het helemaal niet zo duur.
Mijn eigen fiets, is eigenlijk een seniorenfiets, met extra lage, brede instap. Ik zat alleen met de afstand idd van het stoeltje op mijn normale stuur.. Ik heb het moederstuur erop laten zetten bij de fietsenmaker, en ik was in totaal 70 euro kwijt. Daar heb je geen andere fiets voor. Ja of je moet hem kado krijgen van iemand.
Dat klopt inderdaad, maar als je toch een nieuwe fiets nodig hebt (zoals ik en TS, als ik het goed heb begrepen), dan zou ik wel voor een moederfiets gaan.
Hier de batavus mambo deluxe..ik vind het echt een heerlijke fiets. Vond van de andere moederfietsen het stuur zo raar en vond het echt voor geen meter fietsen..Misschien ook een kwestie van wennen hoor Maar voor mij dus de mambo..echt een super goede en stevige fiets.. Succes met zoeken
Ik heb ook een Montego Liberty en ben er blij mee! Vind het brede stuur juist erg fijn. Tijdens het proefritje even wennen, maar daarna ging het meteen perfect. Vind zelf de prijs/ kwaliteit verhouding erg goed.