Sinds 5 weken komt er bij ons in de straat een duitse auto. Deze gaat steeds op dezelfde plek staan, laat altijd lampen etc aan. De eerste keren stonden ze er best lang. wij dachten in eerste intstantie dat ze misschien wat aan het observeren waren. Politie gebeld en toen deze kwamen gingen ze er snel vandoor. Inmiddels zijn we erachter dat het om dealen gaat. Wij zien ze meerdere keren per week. Ze blijven nu ook maar heel kort (hebben gezien dat wij ze vaker opgemerkt hebben). Hun komen aan en kort erna komt er een 3e persoon te voet (soms met fiets). Deze stapt bij hun in en vertrekt even later en de auto vertrekt ook weer. Die 3e gast komt altijd vanuit dezelfde kant (althans de keren dat wij gezien hebben). We vermoeden dat hij een aantal straten verder op woont. Dit alles gebeurt nog geen 10 meter van ons huis af, ergens tussen 19.00 en 22.00 uur. Meestal al vroeg op de avond. We wonen in een woonerf, dus veel kids, pubers. We hebben al meerdere keren de politie gebeld, onze buren ook. De laatste 2 keren heb ik zelfs geen politie meer zien langs rijden na mijn melding. Bij de laatste keer kreeg ik zelfs te horen: mevrouw het is in behandeling bij die en die, maar die is nu met vakantie. Ja het gaat over drugsoverlast zie ik. Tja wat moet je hier nu mee. Iemand een idee wat we ermee kunnen? Wijkagent benaderen? Of kan ik beter eerst meerdere buurtbewoners benaderen en dat we met meerdere mensen de wijkagent benaderen? De plek waar het gebeurt is eigenlijk alleen goed zichtbaar vanuit ons huis en van de buren aan beiden kanten. Denk dat andere mensen het dus nog niet eens door hebben. Elke keer de politie bellen?? Ze zijn binnen 5 min weer weg.
Wijkagent kun je altijd benaderen lijkt me! Laat hem / haar maar eens tussen die tijd bij jullie in de straat zijn. Trouwens niet echt slim om daar te gaan dealen, maar goed. Hopelijk wordt het snel opgelost!!
Zoveel en vaak mogelijk op film vastleggen. Ook het kenteken duidelijk. Zo kan de politie er misschien wat meer mee.
Nou, net meer weer melding gemaakt, want ze kwamen net weer. Ze komen nu dus zelfs ook al overdags. Ik heb gezegd dat ik het niet normaal vindt, dat dit een woonwijk betreft, schoolvakanties zijn er er wordt gewoon gedeald?? Ze ging er weer een melding van maken en ze zou de persoon die ermee bezig is, eens contact met mij laten opnemen. Als ze hier 2 avonden zouden komen staan, zouden ze zeker weten beet hebben. Waarschijnlijk komen ze dagelijks, maar zien wij het niet altijd.
Pff lastig idd.. Hier wordt het gewoon gedaan vanuit een appartement tegenover ons huis :S Helemaal afgeplakt met vuilniszakken, heel vreemd allemaal.. Wordt ook niks aan gedaan.. Echt belachelijk!
Ik zou waarschijnlijk gewoon naar de bestuurder lopen en vragen of ze hun praktijken elders voort kunnen zetten ipv in een buurt vol kinderen. En het wil echt niet zeggen dat het om drugs gaat, het kan bij wijze van gaan om gebrandde dvd'tjes..
Hier gebeurt het ook maar het kan me eigenlijk weinig schelen.. De persoon zie ik ook wel eens en dan zegt hij altijd vriendelijk goedemiddag oid. Zolang hij geen overlast veroorzaakt of rommel achterlaat, gaat ie zijn gang maar.
bij mijn moeder achter op het speelpleintje word dat ook gedaan....en de politie zegt gewoon glashard, als we langs komen zijn ze weg....en dan zeggen ze toch dat ze gewoon hangen. We kunnen alleen zeggen dat ze daar niet mogen hangen, en dan gaan ze weg om later weer terug te komen...we mogen verder niets doen of we moeten zien dat er gedealt word.......... nouw daar sta je dan......
Als ze het 's avonds laat doen of ergens afgelegen, prima. Maar niet overdags, midden in een woonerf waar veel kids hier op straat spelen!!
Daar hebben we zelf ook aan gedacht, maar je weet nooit met wat voor een gasten je te maken hebt. Als ik geen kids had, zou ik er ook direct op af stappen, maar nu ga ik geen risico lopen.