Maakt bij puregon spuiten het tijdstip uit?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door LW85, 13 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    De assistent die me heeft leren prikken heeft me toen verteld savonds en elke dag om dezelfde tijd (liefst precies 24uur er tussen). Vooral de regelmaat was heel belangrijk zei ze.

Maar eigenlijk is het bij mij meer regelmatig als ik het sochtends zou doen. Ik ben namelijk regelmatig savonds van huis, uit eten, optredens, sporten, verjaardagen. Overal moet je er even tussenuit sneaken om te gaan prikken. Vlak voor het naar bed gaan is ook geen optie, de ene keer lig ik er om 2200 in, de andere keer pas na middernacht.

Kan sochtends prikken echt kwaad?
    Donderdag ben ik voor een uitgangsecho bij de gyn. en vraag ik het na maar ben bang dat ik het vergeet te vragen en het dan nog niet weet.

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het moment maakt op zich niks uit, zolang je het elke dag maar rond hetzelfde tijdstip doet. Er mag maximaal een uur verschil in zitten.

Over het algemeen wordt 's avonds spuiten aangeraden. Dit voornamelijk omdat je aan het begin van de dag naar de gyn gaat voor een meting, dan kun je de dosis indien nodig diezelfde avond nog aanpassen. Maar zou dit de volgende ochtend pas zijn, dan is dat ook niet zo erg.

Je kunt dus het moment uitkiezen wat jou het beste uitkomt. Succes!

3. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Dankjewel voor je antwoord! Dan ga ik voortaan 's ochtends spuiten. Scheelt voor mij echt een hoop.

4. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik mocht s ochtends niet spuiten. Pas van 16.00 tot 22.00

5. Wat Jippie zegt; maakt inderdaad niets uit, als het maar elke dag hetzelfde is! :) Tegen mij werd overigens weer gezegd dat het niet exact hetzelfde tijdstip hoefde te zijn, ook niet met maximaal een uur verschil, zolang het maar in hetzelfde dagdeel viel ;) Ik zou echter wel aanhouden om het toch zoveel mogelijk op hetzelfde tijdstip te doen!

6. Romyc

Romyc Lid

29 mei 2013
    15
    0
    0
    Hallo
    Ik heb eerst altijd om 8 uur smorgens geprikt, en de volende ronde s avonds rond 10 uur.

Maakte geen verschil volgens gyn
    Maar vond savonds wel prettiger ivm smorgens vaak echo en dan meteen de hoeveelheid kon worden aangepast indien nodig.

Groetjes

7. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Mijn oude gyn zei dat je met een keer per dag prikken het beste tussen 16.00 en 22.00 kan prikken, omdat rond dit tijdstip de FSH van nature ook wat hoger zou worden. Waarom dat dan precies uit zou maken weet ik niet. Ik ken verder ook geen onderzoeken die aantonen dat het echt uitmaakt en als je moet kiezen tussen regelmaat of 's avonds prikken, zou ik inderdaad ook maar voor regelmaat kiezen.

Succes!

Deel Deze Pagina