Hallo allemaal ik weet niet of ik hier goed zit,maar ik had een vraagje over haaruitval na de bevalling.. ik ben 8 mnd geleden bevallen en heb nu het idee sinds een maand pas dat mijn haar meer uit valt dan normaal,kan dit nou nog vd bevalling zijn?het gekke is dat ik mijn haar ook flink gekleurd heb de laatste tijd,dus twijfel ik een beetje of het daar niet aan ligt?? alvast bedankt voor t meedenken
Heeft niks met het verven te maken hoor. Kan heel goed van de bevalling zijn had ik ook...en nu mijn uk bijna 2 is nog steeds heel erg :S moet gewoon elke dag goed stofzuigen, anders zou je denken dat ik een week niet gezogen heb haha. Komt omdat je hele hormoonstelsel anders is, en heb weleens gehoord, 9 maanden zwanger, dan die tijd ook rekenen om weer jezelf te zijn Mja, bij mij duurt et dus iets langer
Ik denk dat het nog wel van de bevalling kan zijn; ik heb van mezelf slag, maar tijdens mijn zwangerschap is mijn haar helemaal stijl. Na mijn eerste duurde het bijna tot de 1e verjaardag van mijn zoon dat ik mijn haar weer 'herkende'!
Ik hield in mijn zwangerschap veel haar vast... mooie dikke bos.. maar inderdaad na de bevalling (ongeveer 3 maand erna) begon mijn haar flink uit te vallen! Nog steeds verlies ik meer haar dan anders.. maar nu vallen de haren er uit die ik in mn zwangerschap heb opgespaard.. helaas! Ik denk dat het bij jou wat langer heeft geduurd.. maar dat jou haar nu ook aan het uit vallen is.. Stopt vast wel een keer! Succes!
helaas helaas, bij mij nog steeds...ik hoorde die horrorverhalen en hoopte dat ik niet tot de gelukkige zou behoren die langer dan wenselijk er last van zouden hebben...toch is de nachtmerrie waarheid: eerst na de 2e maand tot 5e maand haaruitval. toen ineens was het over en begon weer eind mei tot nu toe...en ik zie geen verbetering wat ik ook doe: vitamine pillen (vooral; B) en speciale shampoo...ben weer ongesteld geworden (geef nog BV) maar niets helpt! overigens heb ik ook mn schildklier laten nakijken (bloed) en ook hier was niets aan de hand...hoop vurig dat het binnenkort over is want ik hou nu echt niets meer over...(elke dag drama)
Ik had geen extra haar gekregen of verloren tijdens mijn zwangerschap. Maar ik had heel dik haar en daar was 4 weken na mijn zwangerschap nietzoveel meer van over. Nu 5 maanden verder krijgt mijn haar zijn volume weer terug, denk dat ik volgend jaar weer mijn mooie oude bos terug heb. Ik heb soms wellis gezien dat vrouwen hele kale inhammen kregen, echt verschrikkelijk. Oh en voor de ts, ik denk zelf niet dat het nu nog met je zwangerschap temaken kan hebben. Maarja, alles kan natuurlijk maar ik vind het wel erg laat dan. Gewoon ff oppassen met verven, ik verf niet meer sinds ik ben bevallen. Even een jaartje niet is echt beter voor je haar na een zwangerschap.
Hier nog eentje met erge haaruitval na de bevalling. Het begon een maand of 2 na de bevalling en duurde denk ik tot een maand geleden. Echt best extreem, óveral in huis lagen haren van mij. (heb lang haar). Douche putje altijd vol, borstel puilde uit, als ik met mijn hand door mijn haren ging had ik er minstens 20 uit in 1 keer. Net zoals mukkie, mooie inhammen aan de zijkanten waardoor ik bijna mijn haar niet meer in een staart durfde. Ik had best veel en dik haar en kan bijna stellen dat ik echt de helft ben verloren. Gelukkig groeit het nu terug, ik heb overal van die anderhalve centimeter lange baby haartjes. Ik hoor bijna altijd dat het weer terug groeit, dus geen zorgen. Al moet ik zeggen dat het feit dat het pas 8 maanden na de bevalling begonnen is, erg laat vind en ik het niet zou uitsluiten dat het haar verven er aan bijgedragen kan hebben in jou geval. Zat er ammoniak in de haarverf?
heb mijn haar meteen na de eerste keer haaruitval (die niet zoveel sporen naliet uiteindelijk al leek dat wel zo...) lekker kort geknipt! stond nog leuk ook! daarna toen het weer begon ook weer ff de schaar erin en het zat prima maar nu begint het echt weinig te worden...baal baal. anderen (mijn man/ouders/vriendinnen) zeggen dat ze er niets van zien...maar ik eeeeeeecht wel! en ja: ook ik heb teruggroei enorm veel maar dat duurt nog lang tot het echt "haar' is...mijn kapper hier zegt: joh wees niet bang, je krijgt echt weer haar hoor! ik slik dus van alles en een holistisch arts (die kijkt naar alle aspecten van een 'aandoening' ) zei dat het komt door een combi van BV, bevalling, stress en het nieuwe van een kindje...psychisch dus ook...hopelijk kom ik snel wat met rust en ik neem nu een multivitamine (solgar) voor tijdens en na de zwangerschap en aanvullend slik ik visolie dat ook erg goed schijnt te zijn. ijzer en vit B zijn belangrijk! het haar dat ik heb is glanzend en goed van kwaliteit gelukkig en er komt dus ook nieuw haar...ik hoop echt dat het een dezer dagen stopt (de arts zei: ongeveer twee weken en ben nu 8 daagjes bezig met de vitaminen)...ik probeer echt me er niet druk om te maken want stress is erger voor je haar!